kenellä ulkomaalainen mies?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mua kiinnostaa miten olette sopeutuneet toistenne kulttuuriin. miten teillä eletään kotona?? kumman kulttuurin mukaan??
miten uskonto, oletko kääntynyt mihen uskontoon

Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
mua kiinnostaa miten olette sopeutuneet toistenne kulttuuriin. miten teillä eletään kotona?? kumman kulttuurin mukaan??

Paikallisjunassa tavattiin, kesällä tulee 4 yhteistä vuotta täyteen. Ihan "normaalia" arkea eletään, sekotus molempien kulttuureista. Mies on omien sanojen mukaan karismaattinenkatolien ja minä oon lähinnä vapaakirkkolainen.

Alkuperäinen kirjoittaja utelias:

mun ranskalainen mies on katolilainen, minä luterilainen. Kumpikaan ei millään tavalla harjoittava, lapset on luterilaisia. Suomessa asutaan tällä hetkellä, en nyt näe kovin suurta eroa ranskalaisen tai suomalaisen kulttuurin mukaisessa kotielossa...

Länsi-Afrikastahan tuo on (tai ehkä sittenkin off). Siellä tavattiin, oltu yli viis vuotta yhdessä, täällä suomessa asutaan, mietitty myös miehen kotimaahan siirtymistä. Oltais ehkä onnellisempia siellä.

Mies on 2/3 venäläinen. Molemmat ollaan luterilaisia, venäläisyys näkyy meillä lapsen ja miehen toisena kotikielenä, ruokavaliossamme, sisustuksessa ikoneina + tietyissä ortodoksissa perinteissä, joita haluamme noudattaa. Aloitan itse pian venäjänkielen opiskelun.

Mun mies on puoliksi brasilialainen :D Syntyi Ruotsissa ja asui siellä kaksi ensimmäistä vuottaan, muuten asunut koko ikänsä täällä Suomessa. Viime elokuussa kävi ensimmäistä kertaa Brasiliassa ja näki isänsä ja kaksi velipuoltaan :)

Noihin tapaamis/kulttuurieroihin en edes vastaa ;)

Yhteistyössä