Kenellä täällä on jyrsijöitä? Laittakaa kuvia! Muistakin lemmikeistä :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Peppi85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Peppi85

Aktiivinen jäsen
28.04.2005
4 115
0
36
Mitä?

Meillä on ollut 3 viikkoa (tänään tuli tasan 3vko siitä, kun tytöt meille tuli) 2 rottatyttöä :heart: Aivan ihania ovat! Tykätään koko perhe noista ihan valtavasti :D Ovat tosi paljon rohkaistuneet jo, tulevat melkein aina luukulle, kun se avataan, vapaana olessaan vipeltävät muuallakin, kun lähimmän pöydän alla :) Toinen tulee aina sohvalle ja siitä päälle kiipeilemään :D

Kohta niitä tulee meille lisääkin!! :heart:

Tässä meidän tytöt:

Meillä on 2 marsua ja 2 richardsonin maaoravaa. Söpöjä ovat kaikki. :) Oravat on ihanan sosiaalisia verrattuna aikasempaan kurreen joka asusteli yksin tuossa terraariossa. Vaikka oli sekin ihan kiva. Nyt on vaan pari viikkoa jäänyt nuo oravat aika vähälle huomiolle kun ei oo kerinnyt paljoo seurustella niiden kanssa.. Pitää koittaa vähän skarpata.

Niin piti vielä sanoa että rottia lähdettiin kattomaan eläinkaupasta kun meidän Vili kuoli mutta sitten otettiinkin kaksi samanlaista oravaa kun Vilikin oli. :D Olivat niin söpöjä siellä kaupassa.

Muuten, haiseeko rotat? Kun sitä sillon mietin kun meinattiin niitä hankkia ja yks kaveri pelotteli et ne joutu antaa rotat pois kun haisivat niin paljon..

Alkuperäinen kirjoittaja Peppi85:
Mitä?

Meillä on ollut 3 viikkoa (tänään tuli tasan 3vko siitä, kun tytöt meille tuli) 2 rottatyttöä :heart: Aivan ihania ovat! Tykätään koko perhe noista ihan valtavasti :D Ovat tosi paljon rohkaistuneet jo, tulevat melkein aina luukulle, kun se avataan, vapaana olessaan vipeltävät muuallakin, kun lähimmän pöydän alla :) Toinen tulee aina sohvalle ja siitä päälle kiipeilemään :D

hellanlumala miten lutusia :o musta ja valkoinen vielä.. mulla itsellä enää yksi rottavanhus, parhaillaan oli 6 yhtäaikaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Mitä?

hellanlumala miten lutusia :o musta ja valkoinen vielä.. mulla itsellä enää yksi rottavanhus, parhaillaan oli 6 yhtäaikaa :)

MITEN ROTASTA VOI SANOA ETTÄ ON LUTUNEN??? Hyi helvetti!

Alkuperäinen kirjoittaja ja:
Mitä?

Elä nyt kun ne on aivan ihania!:D

Me siivotaan toi häkki kerran viikossa, ei ehdi ruveta haisemaan. Noiden häntiäkin pestään, vähintään sen 1krt/vko (siihen häntään tulee/jää sitä pissaa ja sitäkin pitää siis pestä ). Mulla oli nuorenakin rottia, mun mielestä se poikarotta haisi enemmän, mitä tytöt on haisseet, vaikka kaikkialla sanotaankin, ettei urosrotat sen enempää haisis... Luinkohan jostain, että ne merkkailee/pissailee häkissä vähän ympäriinsä, mitä meidän tytöt ei ainakaan tee.

.....: kiitos :) Meille tulee vielä ruskea ja sininen, oikeilta väreiltään agouti ja lilac :heart:

Millasia noi oravat on lemmikkeinä, seurallisia, viihtyvätkö sylissä, voiko pitää vapaana jne.? :D

Tulipa muistoja mieleen, minullakin oli pitkään rottia, viimeisenä musta ja valkoinen nimeltä Jin ja Jang. Nyt ei ole ollut vuosiin kun mies on allerginen... Mutta ihania olivat, kulkivat usein olkapäällä :)

Voih.. Paljon on jyrsijöitä ollut, mutta rotat oli kyllä ihan ykkösiä :) Tulevaisuudessa jos muksut alkaa kärttämään "omia" elukoita niin hommaan niille kasan rottia että saan taas paapoa niitä ihania pikkusia :)
Jotenkin ei tähän koirien ja kissojen sekaan kehtaa ottaa kun tietää että jäävät vähemmälle ajalle. Mahtavia persoonia ja niin fiksuja eläimiä. Ja suloisia kun mitkä :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Moonbell:
Meillä on 5 chinchillaa. :) Väreiltään kolme beigea ja kaksi standart violet carrier. :) Ihania ovat kaikki! <3

Mun kaverillakin oli joskus chinchilloja, semmosia harmaita ja mustaselkäisiä... En mä niiden oikeita nimiä tiiä, siis niiden värien. Hauskoja otuksia nekin :)

Alkuperäinen kirjoittaja elina-87:
Alkuperäinen kirjoittaja ja:
Mitä?

Elä nyt kun ne on aivan ihania!:D

Mun mielestä nuo on yllättävän nättejä rotiksi :)

Meille tuli eilen :heart: :heart: Musta kani =)

Vinkkejä saa kyllä antaa, itse en oo ikinä kania edes sylissä pitänyt, mitä nyt tuota meidän omaa pari kertaa.. :whistle:
Mut on tuo vain niin ihana! :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Sitruuna:
Meille tuli eilen :heart: :heart: Musta kani =)

Vinkkejä saa kyllä antaa, itse en oo ikinä kania edes sylissä pitänyt, mitä nyt tuota meidän omaa pari kertaa.. :whistle:
Mut on tuo vain niin ihana! :heart:

Meillä nuo tykkää sylissä pitämisestä, ne naattii jos pitää sylissä vaikka sohvalla kokonaisen leffana ajan ja silittelee ja rapsuttaa korvien takaa, laittavat vaan pään kainaloon ja ovat siinä. Ihanaista niille on myös kun pitää porkkanaa kädessä ja saavat siitä nakertaa.

Huippuja nuo on paperilumihiutaleiden teossa, taittelee vaan paperin ja antaa pupujen nakertaa välillä käännellen :D

Kulkevat perässä jos ovat jotain vailla ja kuten kuvista näkyy, ne tykkää kissoista :heart: Ja kissat pupuista, se on hujaus vaan kun kissa on pessyt pupun pään ja korvat :D

Rotta on aivan ihastuttava lemmikki,mulla on ollut neljä poikarottaa.Ne kulki aina olkapäällä ja pesi mun hampaat kun olin jotain syönyt.
Suu auki vaan niin johan rottapoika työnsi päänsä mun suuhuni ja alkoi hampaitani pesemään.
Kauhistutin sillä tempulla lukuisan määrän ihmisiä :D :D :D
Pojan allergian vuoksi en voi enää pitää mitään muita kuin akvaariokaloja.
Eli parempia aikoja odotellessa,muutama vuosi ja poika muuttaa omilleen,sit voin taas palata lemmikkiharrastukseni pariin.

Yhteistyössä