Kenellä on kellokortti töissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Meillä:
Alkuperäinen kirjoittaja !:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
ööh. Harvoin kukaan edes kävi apteekissa just ennen sulkemisaikaa.:D
Eli mitä väliä. sitäpaitsi paha mennä muualle apteekkiin, kun tää apteekki lähin 40 km säteellä.:laugh:
Kävis ihmiset hyvissä ajoin apteekissa. Miks pitää just ennen sulkemisaikaa tulla?
Ja kun lähdettiin 10 min etuajassa kerettiin työkaverin kanssa hyvin bussiin. Ei tarvinut odotella 30 min seuraavaa..

No vaikka sitä väliä, että teillä on tietty työaika josta teille maksetaan ja jos lähdette pois ennemin, niin se on varastamista!

Ei jumaliste voiko noin yksinkertaisia ihmisiä ollakaan! :headwall:

Ei me lääkkeitä olla varastettu.:o

Ei saatana mikä tyyppi! Toivottavasti sä et tee mitään erityisen vaativaa työtä siellä apteekissa.

Mä oon farmaseutti.:)

Ei voisi ikinä uskoa tuollaisella "järjen"juoksulla. Tai mistä minä tiedän, ymmärtääkö farmaseutit yleensäkään mistään mitään. Ei ainakaan tässä asiassa.

Meillä on kahden kerroksen väkeä. Konttoriporukka leimaa tunnollisesti ja niiden osastopäällikkö sitä vissiin vaatiikin. Me muut (en kerro ketkä ) leimataan jos jaksetaan ja muistetaan. Jokainen on vastuussa omasta alueestaan, ylitöitä tulee herkästi, eikä sitä pelkoa kovin usein ole, että joku lähtisi ennen varsinaisen työajan päättymistä.

Mun koko 9 vuoden työhistoriassa (ellei oteta lukuun sitä ennen paria työllistämispätkää ) on aina ollut kellokortti eikä se minua ole rassannut koskaan....
Mutta ehkä se sitten johtuu siitä että olen tunnollinen työntekijä, eli minua ei rasita tulla töihin ajallaan enkä ole sieltä lähdössä ennen aikojaan pois. Ja olen niin pikkutarkka, että en voisi olla puuttumatta siihen työkaverit tulisivat töihin miten sattuu.
Meillä on töitä lauantai- ja iltalisienkin aikaan, eli ei olisi kovin reilua jos palkka maksetaan esim. lauantaina klo. 15 asti, mutta lähtisikin töistä jo 14.45

Alkuperäinen kirjoittaja jeah:
Mun koko 9 vuoden työhistoriassa (ellei oteta lukuun sitä ennen paria työllistämispätkää ) on aina ollut kellokortti eikä se minua ole rassannut koskaan....
Mutta ehkä se sitten johtuu siitä että olen tunnollinen työntekijä, eli minua ei rasita tulla töihin ajallaan enkä ole sieltä lähdössä ennen aikojaan pois. Ja olen niin pikkutarkka, että en voisi olla puuttumatta siihen työkaverit tulisivat töihin miten sattuu.

Meillä on töitä lauantai- ja iltalisienkin aikaan, eli ei olisi kovin reilua jos palkka maksetaan esim. lauantaina klo. 15 asti, mutta lähtisikin töistä jo 14.45

Erittäin hyvä huomio muuten! :attn: Tuo että tunnollisia ihmisiä ei niinkään haittaa jos seurataan mutta lusmuja tottakai vituttaa jos on vaikeampi lintsata tai lähteä ennen aikojaan tai tulla myöhässä töihin...

Alkuperäinen kirjoittaja mä tykkäsin:
koska oli reilu peli kaikin puolin. Jos meni ylityöksi niin siitä sai korvauksen, eli ei mitään piilopakkoylitöitä. Ja kuitenkin tarvittaessa joustettiin siltikin...

Näin minäkin ajattelen. Siis sehän on täysin oikeudenmukainen systeemi sekä työnantaja että työntekijän kannalta. Miten joku voisi kokea sen jotenkin ongelmaksi tai huonoksi?? Tietysti jos toteutuksessa on vikaa, kuten esim. tuo netti systeemi kuulosti aika hankalalta, mutta yleensähän ne on tosi yksinkertasia ja nopeita käyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja Emily:
Ja mitä teet työksesi?

Olen ollut samassa työpaikassa yli 10 vuotta eikä meillä ole ollut työajanseurantaa. Nyt sellainen on tulossa. Työnantaja yrittää selitellä joustomahdollisuuksien lisäämisellä, vaikka todellisuudessa käy päinvastoin. Aamulla ja illalla on liukumat. Tähänkin asti on ollut, mutta niiden suhteen ollaan oltu joustavia. Kellokortin jälkeen ei enää onnistu esim. töiden aloittaminen ennen seitsemää aamulla.

Viduttaa, sillä nyt lasten hoitopäivät pitenevät. Meillä mies on vienyt aamuisin lapset hoitoon ja minä olen hakenut pois. Näin ollaan saatu hoitopäivät 7 tuntisiksi.
Oletko varma? Mullakin oli liukuma 07-17, mutta ei se estänyt mua tulemasta töihin 6:30 tai lähtemästä 18:30. Siltä aamun 30 minuutilta tai illan 1,5 tunnilta mulle ei vaan maksettu mitään vuorotyölisiä, koska työaikani liukumineen oli tuo 07-17. Ne taas, jotka tekivät 2- tai 3-vuorotyötä, saivat lain mukaiset korvaukset niiltä tunneilta, jolloin olivat ilta- tai yövuorossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Emily:
Ja mitä teet työksesi?

Olen ollut samassa työpaikassa yli 10 vuotta eikä meillä ole ollut työajanseurantaa. Nyt sellainen on tulossa. Työnantaja yrittää selitellä joustomahdollisuuksien lisäämisellä, vaikka todellisuudessa käy päinvastoin. Aamulla ja illalla on liukumat. Tähänkin asti on ollut, mutta niiden suhteen ollaan oltu joustavia. Kellokortin jälkeen ei enää onnistu esim. töiden aloittaminen ennen seitsemää aamulla.

Viduttaa, sillä nyt lasten hoitopäivät pitenevät. Meillä mies on vienyt aamuisin lapset hoitoon ja minä olen hakenut pois. Näin ollaan saatu hoitopäivät 7 tuntisiksi.
Oletko varma? Mullakin oli liukuma 07-17, mutta ei se estänyt mua tulemasta töihin 6:30 tai lähtemästä 18:30. Siltä aamun 30 minuutilta tai illan 1,5 tunnilta mulle ei vaan maksettu mitään vuorotyölisiä, koska työaikani liukumineen oli tuo 07-17. Ne taas, jotka tekivät 2- tai 3-vuorotyötä, saivat lain mukaiset korvaukset niiltä tunneilta, jolloin olivat ilta- tai yövuorossa.

Olen varma. Jos leimaa ennen klo 7, niin aika menee harakoille. Poikkeustapauksissa olisi mahdollista aikaistaa liukumia, mutta siihen vaaditaan pätevä selitys työn kannalta. Kysyin jo asiaa esimieheltäni sekä hänen esimieheltään, mutta molemmat suhtautuivat nihkeästi muuttamaan liukumaani aikaisemmaksi.

Työantaja on niin tylsä, ettei sille kelpaa henkilökohtaiset syyt poikkeavaan liukuma-aikaan. Muilla työnantajilla on kyllä voinut työaikaa muokata perhetilanteen mukaan. Ärsyttää, että meillä aletaan yhtäkkiä nipottamaan.

Tähän asti olen aloittanut työt satunnaisesti jo kuuden jälkeen. Nyt on sitten satunnaisesti venytettävä päivää toisesta päästä, mikä on todella kurjaa, koska töistä lähtö osuu juuri ruuhka-aikaan. En haluaisi tuhlata aikaani ruuhkissa istumalla. Sekin aika on taas ihan turhaan pois perheeltä.

Työnantajalle ei ole mitään haittaa, jos liukumaani aikaistettaisiin puolella tunnilla. Taitaa olla kyse vain työntekijöiden kyykytyksestä. Nyt kyllä laskee työmotivaatio roimasti. Jatkossa aion seurata pomon lellikkien esimerkkiä ja lorvailen tunnin pituisilla kahvitunneilla ja alan muutenkin kikkailla työajoilla. Tähän loppuu täysillä paahtamiset ja lounaan hotkaisut viidessä minuutissa.

mun mielestä työajanseuranta on hyvä juttu. ja niin, perheasiat ei ole työnantajan ongelma. työnantajalla on oikeus määrittää työaika ja jos ei saa ennen seiskaa tulla niin sitten tulet seiskaan ja lähdet kolmelta pois. monet pitkään talossa olleet työntekijät kitisevät joka muutoksesta ja olettavat että työpaikka pyörii juuri hänen rytminsä mukaan ja perustelevat kaikkea perheellä ja työmatkoilla. tosiasiassa kumpikaan niistä ei ole työnantajan ongelma.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja !:
Eli mitä väliä. sitäpaitsi paha mennä muualle apteekkiin, kun tää apteekki lähin 40 km säteellä.:laugh:
Kävis ihmiset hyvissä ajoin apteekissa. Miks pitää just ennen sulkemisaikaa tulla?
Ja kun lähdettiin 10 min etuajassa kerettiin työkaverin kanssa hyvin bussiin. Ei tarvinut odotella 30 min seuraavaa..

No vaikka sitä väliä, että teillä on tietty työaika josta teille maksetaan ja jos lähdette pois ennemin, niin se on varastamista!

Ei jumaliste voiko noin yksinkertaisia ihmisiä ollakaan! :headwall:

Ei me lääkkeitä olla varastettu.:o

Ei saatana mikä tyyppi! Toivottavasti sä et tee mitään erityisen vaativaa työtä siellä apteekissa.

Mä oon farmaseutti.:)

Ei voisi ikinä uskoa tuollaisella "järjen"juoksulla. Tai mistä minä tiedän, ymmärtääkö farmaseutit yleensäkään mistään mitään. Ei ainakaan tässä asiassa.

Tuollaisella järjenjuoksulla??
Ööh. Tarkkaa puuhaa meidän työ. Jos ei järki kulje, niin tulee annettua vääriä lääkkeitä väärillä vahvuuksilla.

Meillä apteekissa kellokortti. Pitä leimata itsensä sisiiän ja ulos. Tuli sen jälkeen kun laitettiin pulju kii aina vähän ennen oikeaa aikaa. (vain noin 10-15min aiemmin.)

Ärsyttävää kyttäystä..!!!!!!!!:o

Ootko pikkuisen vajaa??!! Jos alkaa sulkea kauppaa 10-15 min aiemmin, niin en ihmettele että työnantaja alkaa seurata tarkemmin! Tuohan on varastamista ja toisaalta asiakkaat LUOTTAA siihen että puoti on auki tasan sille minuutille kuin aukioloajoissa kerrotaan ja jos joka päivä sulkee aiemmin, niin hyvin pian ne asiakkaat äänestää jaloillaan ja menee muualle. Olisitte joutaneet saada fudua koko lauma! |O

Mitäs jos se bussikuskikin ajaisi ohi 10-15 minuuttia aikaisemmin, jotta pääsisi aikaisemmin kotiin? Kyytiin haluavat matkustajat jäisivät sitten vain perävaloja katseleen? Ihan sama kuin se, että suljette apteekin ovet liian aikaisin ja asiakkaat ei pääse ostoksille, vaikka liikkeen pitäisi olla auki.

olen viitsinyt kouluttautua sen verran hyvin, etten todellakaan käy missään kellokorttiduunissa. määrittelen itse oman työaikani, pääasia että hommat tulee tehtyä ja projektit pyörii, ja sitä vartenhan mulla on ne alaiset.

Yhteistyössä