Kenellä manducan kantoreppu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on ollut Manduca käytössä vasta muutaman viikon ja ainakaan vielä en ole siitä mitään negatiivista keksinyt. Näillä kokemuksilla siis ainakin voin sanoa että SUOSITTELEN :)
Myös mies tykkää!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
niin meillä nyt babybjorn, jossa lapsi roikkuu suoraan haarukoistaan..ei hyvä

Joo, näitä rintareppuja ei voi verrata kunnon kantoreppuihin lainkaan! Sekä kantajalle että kannettavalle ihan surkeita.

Mulla on Manduca kaapissa oottelemassa kuopusta, esikoiselle oli suurinpiirtein vastaava Ergo ja se oli ihan nappihankinta. Käytössä paljon enemmän kuin vaunut/rattaat :)

Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:

Joo, näitä rintareppuja ei voi verrata kunnon kantoreppuihin lainkaan! Sekä kantajalle että kannettavalle ihan surkeita.

Mulla on Manduca kaapissa oottelemassa kuopusta, esikoiselle oli suurinpiirtein vastaava Ergo ja se oli ihan nappihankinta. Käytössä paljon enemmän kuin vaunut/rattaat :)

niin, lapsi roikkuu haarukoistaan ja itsellä heti niska kipeenä kun säätö huonoa tossa bj. Nyt ajatellut tota manducaa

Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:

niin, lapsi roikkuu haarukoistaan ja itsellä heti niska kipeenä kun säätö huonoa tossa bj. Nyt ajatellut tota manducaa

Mulla oli esikoiselta lainassa tollainen rintareppu, ja postin sen kanssa just viitti käydä hakemassa mutta ei enempää. Kantorepussa lapsi on paaaaljon paremmassa asennossa, ja kantajalla on helpommat oltavat kun paino tulee lähinnä siihen lantiovyölle. Lisäksi Manducassa (ja Ergossa) voi kantaa myös lonkalla ja selässä, eli eri-ikäisille lapsille ja eri tarkoituksiin on vaihtoehtoja.

Mä kannoin 2-vuotiasta Ergossa ihan kivuitta vielä vappuna, sitten alkoi tuo kuopus-maha tulla sen verran tielle että en oo sen jälkeen kannellut. Mutta paljon pitkäikäisempi siis on toi kantoreppu kuin rintareppu, ja meillä ainakin lapsi tykkäs kuin hullu puurosta.

Mä taidan olla niitä harvoja, joille tuo manduca ei sopinut. :ashamed: Kamalan hankala laittaa selkäkiinnitys kiinni ja ennen kaikkea tuskaisen kuuma sekä minulla, että vauvalla. Ja talvesta oli kyse kuitenkin.

Mutta tosi paljon olen kyllä positiivista kuullut, että ihan yksittäinen tapaus olemme pikkuisemme kanssa. Ja saahan siitä tosi hyvin hinnan jälleenmyynnissä, jos ei sitten vaikka sovikkaan. Itse menetin peräti 5 euroa hankintahintaan nähden. :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja 10 kuisen äiti:
Meillä jääny tosi vähälle käytölle, kun edessä lapsen katsesuunta on rintaan päin, niin vauva viihtynyt, ja selkäpuolelle ei yksin saa laitettua..=(

Miksei saa yksin laitettua selkään? Kyllä toi Ergossa ainakin onnistui.

Ja lonkalla jos kantaa, niin ipana näkee eteenpäinkin ihan hyvin :)

Alkuperäinen kirjoittaja 10 kuisen äiti:
Meillä jääny tosi vähälle käytölle, kun edessä lapsen katsesuunta on rintaan päin, niin vauva viihtynyt, ja selkäpuolelle ei yksin saa laitettua..=(

Kyl mä saan yksin selkäänkin. Kannattaa ettiä netistä vaikka se ergon video, samalla periaatteella saa manducankin selkäpuolelle. Ja ootko lonkalla kantamista kokeillut? siinähän lapsi voi katsoa eteenpäin.

Manduca! :heart: :D Ihan ehdoton!

Alkuperäinen kirjoittaja thor:
Mä taidan olla niitä harvoja, joille tuo manduca ei sopinut. :ashamed: Kamalan hankala laittaa selkäkiinnitys kiinni ja ennen kaikkea tuskaisen kuuma sekä minulla, että vauvalla. Ja talvesta oli kyse kuitenkin.

Mutta tosi paljon olen kyllä positiivista kuullut, että ihan yksittäinen tapaus olemme pikkuisemme kanssa. Ja saahan siitä tosi hyvin hinnan jälleenmyynnissä, jos ei sitten vaikka sovikkaan. Itse menetin peräti 5 euroa hankintahintaan nähden. :snotty:

Mun mielestä oli yllättävänkin helppo laittaa selkäpuolelta kiinni. Ja myös avaaminen onnistuu näppärästi.

Meillä on käytössä ollut 3-viikkoisesta asti, tyttö nyt 7 kk. Joka päivä käyn metsälenkillä koiran kanssa tyttö repussa. Kotona myös paljon repussa. 5-kuisesta oon kantanut selkäpuolella kun tykkää siellä enempi olla. Ei pidä paikkaansa ettei saisi yksin selkäpuolelle.

Helposti saa. Ehkä kaksi kertaa meni harjoitellessa, sitten alkoi käydä aivan yhtä kätevästi kuin etupuolellekin. Reppu vaan lantiolta kiinni ja tukiosa kyljen kohdalle, vauva kylkeen ja siitä kiepautetaan sekä vauca että reppu selkään, itse ollaan seisomassa 90asteen kulmassa niin että vauva makaa sitten mahallaan selässä. Sitten henkselit olalle ja sitten pystyyn ja peilin kanssa katsotaan että jalat ja kaikki on hyvin.

Kannattaa testailla monenlaisia säätöjä ja kokeilla millä korkeudella ja millä tiukkuudella oma vauva tykkää parhaiten kulkea.

Itse käytän sitä lonkkakantoa (olkahihnat ristissä) silloin kun vauva tykkää katsella eteenpäin.

Piti lisätä, että hassua, kun minusta tuo manduca taas on siitä juuri niin hyvä ettei siinä tule kummallekaan kuuma. Mehän on käytetty sitä koko tämä hellekesä. Hihnoja voi myös löysyttää niin että vauva ennemminkin "istuu" pussissa eikä ole niin painautuneena kantajaan. Kun taas liinaillessa löysempi kantoasento on heti epäturvallinen.

Alkuperäinen kirjoittaja minä tykkään!:
Piti lisätä, että hassua, kun minusta tuo manduca taas on siitä juuri niin hyvä ettei siinä tule kummallekaan kuuma. Mehän on käytetty sitä koko tämä hellekesä. Hihnoja voi myös löysyttää niin että vauva ennemminkin "istuu" pussissa eikä ole niin painautuneena kantajaan. Kun taas liinaillessa löysempi kantoasento on heti epäturvallinen.

Joo, ei mullakaan oo kyllä Ergon kanssa tullut kuuma ei kesällä eikä talvella... sen sijaan kun kattelin huvipuistossa hellepäivänä äitejä pitkien, tummien, kudottujen kantoliinojen kanssa, niin ei kyllä kateeksi käynyt.

Minä taas liputan Pikkolon puolesta. Ihan mahtava kantoreppu. Mielestäni siinä on Manducaa parempi istuma-asento, sitä on älyn helppo käyttää (selkään saa laitettua "heittämällä") ja iiiiiiiiiiiihanat kuosit. Meillä itellä on superkaunis Paradise <3 Manduca on mulle muutenkin liian reppumainen ja liian topattu.