Kenellä halut häipyneet synnytyksen ja lapsen myötä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuore äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuore äiti

Vieras
Uskoisin että meitä on paljon, siis seksihaluista on kyse. Esim. koskettelut eivät oikeasti tunnu enää missään :( Mies on ihanan ymmärtäväinen, mutta ei hänellekään viitsi sanoa että ihan kaikki halut on kadonnut.

En ole varma, onko mulla vain traumoja synnytyksestä (josta jo yli puoli vuotta) vai onko tämä jotain hormonaalista.

Antakaa jotain toivoa :(

Mulla alkaa pikkuhiljaa halut palailemaan. Lapsi täyttää ihan just 8kk.. Mulla ei tosin ollut haluja ollenkaan raskausaikanakaan, voin sanoa että muistan kaikki kerrat sitten hedelmöityshetken :ashamed:

voipi olla hormonaalista (imetätkö muuten?), ja ihan vaan synnytyskokemuksen ja pikkuvauva-ajan arjen yhteisvaikutusta, älä nyt vielä huolestu! :) meilläkin meni yli puoli vuotta ekaan kertaan synnytyksen jälkeen ja nyt on viimeaikoina innostuttu molemmat ihan kunnolla uudestaan (vaikka ei kauhean usein ehditäkään touhuamaan) -vauva nyt reilu 10kk.

ota ihan iisisti ittes ja noiden fiilisten kanssa, ja toivottavasti mieskin malttaa ja ymmärtää, nää jutut voi vaan viedä aikaa välillä. eiköhän tuo sinullakin ajan mittaan (tai yllättävän piankin) tuosta vielä muutu, kunhan et itseäsi painosta.

ja muuten, jos synnytyskokemus oli sen verran traumaattinen että se voisi itsessään vaikuttaa, niin otappa vaikka neuvolassa puheeksi että pääset juttelemaan!

tsemppiä, äläkä turhaan nyt vielä mitään paineita ota! :)

Imetyshän kuuluisasti vie halut. Prolaktiini (joka on se imetyshormoni) vähentää naisella estrogeenin ja testosteronin tuottoa useimmilla naisilla konkreettisesti.

Tietty jos omat vitamiini/hivenainevarastot eivät ole olleet 100% kunnossa ennen raskautta ja lapsihan ottaa äidistä omansa niin voihan sulla olla puutostautia päälle päätteeksi jos imetyksenkään jälkeen eivät haluat palaa. Liika hiilarisyönti proteiinien kustannuksella on kanssa huono. Ei siis mitään atkinsia mutta pelkkiä hiilariaterioita ilman proteiinia ei saisi olla.

Alkuperäinen kirjoittaja joopa:
voipi olla hormonaalista (imetätkö muuten?), ja ihan vaan synnytyskokemuksen ja pikkuvauva-ajan arjen yhteisvaikutusta, älä nyt vielä huolestu! :) meilläkin meni yli puoli vuotta ekaan kertaan synnytyksen jälkeen ja nyt on viimeaikoina innostuttu molemmat ihan kunnolla uudestaan (vaikka ei kauhean usein ehditäkään touhuamaan) -vauva nyt reilu 10kk.

ota ihan iisisti ittes ja noiden fiilisten kanssa, ja toivottavasti mieskin malttaa ja ymmärtää, nää jutut voi vaan viedä aikaa välillä. eiköhän tuo sinullakin ajan mittaan (tai yllättävän piankin) tuosta vielä muutu, kunhan et itseäsi painosta.

ja muuten, jos synnytyskokemus oli sen verran traumaattinen että se voisi itsessään vaikuttaa, niin otappa vaikka neuvolassa puheeksi että pääset juttelemaan!

Kiitos tsempistä!!

Imetän kyllä vielä. Ja varmasti tuo arjen muuttuminenkin vaivaa. Seksitouhuissa mielessä pyörii nimittäin kaikkea mahdollista tiskeistä tv-sarjoihin. En tiedä, miksen pysty keskittymään. Kammottaa vain, jos tällaista jatkuu pitkäänkin. Ja kuitenkin ennen raskautumista oli hyvinkin intohimoista.

Mulle on käyny noin 3/4 synnytyksistä. Se on siis aivan normaalia ja liittyy niihin imetyshormoneihin. Maidonnousuhormoni laskee siis libidoa todella voimakkaasti. Mutta en tiedä, miksi tuolla yhdellä kerralla noin ei käynytkään - olin siis entistäkin halukkaampi, vaikka imetin melkein vuoden.

Joka kerta halut ovat palanneet kuitenkin ennalleen ja seksuaalisuuteni on tullut jotenkin kypsemmäksi ja voimakkaammaksi. Väsymys toki on aina seksin pahin vihollinen, mutta jos sen saa hoidettua, halut palaavat vähintään entiselleen - odota vain!

meilläkin loppui muuten seksi silloin jo joskun neljännen raskauskuukauden jälkeen (monestakin syystä), joten sekin varmasti vaikutti ettei heti synnytyksenkään jälkeen ollut oikein mitään draivia päällä, kun oli tavallaan jo ehtinyt tottua seksittömyyteen..

meilläkin loppui muuten seksi silloin jo joskun neljännen raskauskuukauden jälkeen (monestakin syystä), joten sekin varmasti vaikutti ettei heti synnytyksenkään jälkeen ollut oikein mitään draivia päällä, kun oli tavallaan jo ehtinyt tottua seksittömyyteen..

sama - ja itseä harmittaa. mikä "avuksi" .. ?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kiitos tsempistä!!

Imetän kyllä vielä. Ja varmasti tuo arjen muuttuminenkin vaivaa. Seksitouhuissa mielessä pyörii nimittäin kaikkea mahdollista tiskeistä tv-sarjoihin. En tiedä, miksen pysty keskittymään. Kammottaa vain, jos tällaista jatkuu pitkäänkin. Ja kuitenkin ennen raskautumista oli hyvinkin intohimoista.

kuule, ihan normaaliltahan tuo kuulostaa! :) se nyt vaan on semmosta kun vauva on pieni (juu, ei kaikilla toki, mutta monilla kyllä) , mutta elämä normalisoituu koko ajan kun pieni kasvaa.

mietin tuota kyllä muutama kuukausi sitten vielä kovasti itsekin.. meillä kuitenkin alkoi taas vipinää löytyä suhteeseenkin enemmän kun pieni alkoi käydä aikaisin nukkumaan omaan sänkyyn ja nukkua hyvin läpi yön..nykyisin jää iltaisinkin hyvin aikaa hoitaa ensin niitä kotihommia pois, ja sitten vaikka vielä jotain muutakin.. ;)

Noh, minusta tosin tuntuu pahalle kun mies *kröhöm* noh, tekee sitä itsekseen tietokoneella. ARG, se vie voimia. -.- Tuntuu etten MINÄ yksin riitä. Vaikkei se tähän nyt suoranaisesti liitykkään mut kuitenkin...

Mulla halut pysyi samana, eli halusin joka päivä. Onneksi mieskin. Ei puhettakaan että imetys olisi vienyt halut, imetin 8 kuukautta. Pillereiden aloitus kyllä vähensi seksihaluja sitten. Mutta melkein aina sitä innostuu kun vaan aloittaa. Näin mulla, kaikki on erilaisia.

Tässä meni tovi, ennen kuin seksi edes käväisi mielessä, mutta imetykseen en sitä osannutkaan yhdistää. Halut palautuivat sitten lähes kertarysäyksellä, ainoastaan pieni kipuilu vähän himmensi iloa. Nyt jo uskaltaa mambota ihan tavalliseen tapaan ja bonuksena vielä sellainen seikka, että mulle on yhtäkkiä ilmaantunut kyky saada orgasmi yhdynnässä. En kyllä pistä yhtään pahakseni.

Alkuperäinen kirjoittaja k:
Imetyshän kuuluisasti vie halut. Prolaktiini (joka on se imetyshormoni) vähentää naisella estrogeenin ja testosteronin tuottoa useimmilla naisilla konkreettisesti.

Tämä sitten ilmeisesti selittää sen miksi mulla on haluttanut ihan normaalisti, en ole imettänyt.

Yhteistyössä