Kemiallinen raskaus(ko?)

  • Viestiketjun aloittaja Toiveenavauva
  • Ensimmäinen viesti
Toiveenavauva
Heippa. Yritämme ensimmäistä lasta mieheni kanssa ja tilanteeni on vähintäänkin erikoinen. Kiertoni on ollut aina todella epäsäännöllinen ja kuukautiskivut kovat. Viime kesänä aloitin hoidoksi e-pillerit, joita kerkesin syödä 4kk ennen lapsen yrittämistä. Pillerien lopetuksen jälkeen edelliset menkat alkoivat 25.1.

21.2. alkoi todella niukka vuoto (vain vessakäynnin yhteydessä pyyhkiessä), jota luulin kuukautisiksi. Ei ollut mitään kipuja. Aloitin ovulaatiotestien teon maanantaina 22.2. ja ma ja ti niihin tuli plussa. Keskiviikkona tuhruvuoto loppui. Tein testimielessä raskaustestin viikko sitten to (25.2.), joka näytti raskaana 1-2. Lauantaina tein uuden testin, joka näytti raskaana 2-3.

Nyt maanantai-iltana tuhruvuoto alkoi taas. Niukkaa vuotoa pyyhkiessä. Vessassa tulee ravattua jatkuvasti pissahädän takia ja yleensä paperiin tuli pientä tuhrua. Kävimme päivystyksessä, jossa lääkäri teki sisätutklmuksen ja sanoi näkevän pientä vuotoa. Sanoi, että alkuraskaudessa ok. Raskaustesti virtsan kautta oli positiivinen. Tuhrua on tullut eiliseen asti (ma-ke), tänään ei ole tullut.

Tänään halusin käydä yksityisellä ultrassa (oletetusti olen 5+3 edellisten menkkojen mukaan). Siellä ei näkynyt kohdussa mitään. Myöskään kohdun ulkopuolella ei näkynyt mitään. Aamulla tehdyssä liuskatestissä on selkeä positiivinen. Gynekologi sanoi, että hänestä kyseessä on kemiallinen raskaus tai kohdunulkoinen. Otettii hcg ja soittoaika on tiistaina.

Tuntuu kummalliselta ajatus biokemiallisesta, kun raskaustesti on näyttänyt vahvaa plussaa viikon verran, eikä mitään tyhjennysvuotoa ole ollut. Pohdin, että voiko päivät olla laskettu väärin ja siksi kohdussa ei näkynyt mitään?

Onko kenelläkään vastaavanlaisia kokemuksia?
 
Moikka, ei varmasti ole ihmekään ettei kohdussa vielä näy mitään noilla viikoilla. Minulle gynekologi sanoi ettei suostu katsomaan kohtuun kuin viikolla 7+, koska sitten näkyy jo paremmin sykkeen kanssa. Ja silloinkin oli muuten hieman hakusessa pikkuinen.
Ole tosiaan tarkkana nyt, ettei ainakaan aleta tyhjentämään lääkkeillä kohtua, ellei ole täyttä varmuutta siitä että alkiota ei siellä ole.
Toisessa keskustelussa (toiveissa vauva 2020-2021?) oli eräs tapaus jossa syötettiin lääkkeet "kohdunulkoisen " vuoksi kun lääkäri ei alkiota löytänyt ja sitten muutaman viikon päästä näkyikin viikkoja vastaava kuollut alkio. Oli mitä ilmeisimmin kuollut lääkkeeseen.

Sinuna olisin siis rauhallisin mielin ja odottelisin muutaman viikon jos vuoto ei ylly. Toivittavasti kaikki on hyvin ja raskaus saisi jatkua loppuun asti :)
 
  • Tykkää
Reactions: jennie_
Toiveenavauva
Kiitos viestistäsi. Tein äsken digitaalisen raskaustestin ja se näytti edelleen raskaana 2-3. Toivotaan, että kyseessä on myöhäinen hedelmöittyminen. Ihmetyttää, kun lääkäri ei edes miettinyt tällaista vaihtoehtoa, vaikka sanoin kiertoni olevan usein epäsäännöllinen. Sanoi vain, että 5+3 pitäisi näkyä jo kohdussa pussi.
 
Heippa. Yritämme ensimmäistä lasta mieheni kanssa ja tilanteeni on vähintäänkin erikoinen. Kiertoni on ollut aina todella epäsäännöllinen ja kuukautiskivut kovat. Viime kesänä aloitin hoidoksi e-pillerit, joita kerkesin syödä 4kk ennen lapsen yrittämistä. Pillerien lopetuksen jälkeen edelliset menkat alkoivat 25.1.

21.2. alkoi todella niukka vuoto (vain vessakäynnin yhteydessä pyyhkiessä), jota luulin kuukautisiksi. Ei ollut mitään kipuja. Aloitin ovulaatiotestien teon maanantaina 22.2. ja ma ja ti niihin tuli plussa. Keskiviikkona tuhruvuoto loppui. Tein testimielessä raskaustestin viikko sitten to (25.2.), joka näytti raskaana 1-2. Lauantaina tein uuden testin, joka näytti raskaana 2-3.

Nyt maanantai-iltana tuhruvuoto alkoi taas. Niukkaa vuotoa pyyhkiessä. Vessassa tulee ravattua jatkuvasti pissahädän takia ja yleensä paperiin tuli pientä tuhrua. Kävimme päivystyksessä, jossa lääkäri teki sisätutklmuksen ja sanoi näkevän pientä vuotoa. Sanoi, että alkuraskaudessa ok. Raskaustesti virtsan kautta oli positiivinen. Tuhrua on tullut eiliseen asti (ma-ke), tänään ei ole tullut.

Tänään halusin käydä yksityisellä ultrassa (oletetusti olen 5+3 edellisten menkkojen mukaan). Siellä ei näkynyt kohdussa mitään. Myöskään kohdun ulkopuolella ei näkynyt mitään. Aamulla tehdyssä liuskatestissä on selkeä positiivinen. Gynekologi sanoi, että hänestä kyseessä on kemiallinen raskaus tai kohdunulkoinen. Otettii hcg ja soittoaika on tiistaina.

Tuntuu kummalliselta ajatus biokemiallisesta, kun raskaustesti on näyttänyt vahvaa plussaa viikon verran, eikä mitään tyhjennysvuotoa ole ollut. Pohdin, että voiko päivät olla laskettu väärin ja siksi kohdussa ei näkynyt mitään?

Onko kenelläkään vastaavanlaisia kokemuksia?
Vähän liian aikasin voi olla, että olet mennyt varhaisultraan. Tossa vaiheessa on mun mielestä ihan normaalia, että ei välttämättä näy mitään kohdussa, koska alkio on vielä hyvin pieni. Odottele jonkun aikaa rauhassa ja sitten uudestaan ultraan kun viikkoja on vähintään 7!
 
  • Tykkää
Reactions: jennie_
Minulla vähän sama tilanne! Maanantaina luulin että menkat alkoi, housuihin hulahti kerralla jonkun verran verta, sen jälkeen ei tullut enää mitään.

keskiviikkona tein testin, mikä olikin sitten positiivien.

torstai illasta saakka tullut ruskeaa ”tuhruvuotoa”, ja päässä toki pyörii kaikenlaiset ajatukset mitä voisi olla. Mulla ollut mm. Yksi kohdun ulkoinen raskaus ja pelkään sitä nyt aika paljon. Mitään hirveitä oireitakaan ei oikein ole, palelua ja hikoilua vuorotellen ja lihas/nivelkipuja.
Esimerkiksi väsymystä ei ole ollenkaan eikä rintojen arkuutta, edellisissä kolmessa raskaudessa niitä kyllä ollut alusta saakka vaihtelevasti... Alavatsa on hellänä ja selkä.

Varasin ensi lauantaiksi ultran hädissäni jos onkin kohdunulkoinen , silloin viikkoja pitäisi olla 5+5 , mutta saan ilmeisesti varautua siihen ettei vatsassa näy mitään? Tai kannattaisiko aikaa siirtää vähän eteenpäin, mutta toisaalta tämä odottelu tämän vuodon kanssa on piinaavaa.
 
Minulla vähän sama tilanne! Maanantaina luulin että menkat alkoi, housuihin hulahti kerralla jonkun verran verta, sen jälkeen ei tullut enää mitään.

keskiviikkona tein testin, mikä olikin sitten positiivien.

torstai illasta saakka tullut ruskeaa ”tuhruvuotoa”, ja päässä toki pyörii kaikenlaiset ajatukset mitä voisi olla. Mulla ollut mm. Yksi kohdun ulkoinen raskaus ja pelkään sitä nyt aika paljon. Mitään hirveitä oireitakaan ei oikein ole, palelua ja hikoilua vuorotellen ja lihas/nivelkipuja.
Esimerkiksi väsymystä ei ole ollenkaan eikä rintojen arkuutta, edellisissä kolmessa raskaudessa niitä kyllä ollut alusta saakka vaihtelevasti... Alavatsa on hellänä ja selkä.

Varasin ensi lauantaiksi ultran hädissäni jos onkin kohdunulkoinen , silloin viikkoja pitäisi olla 5+5 , mutta saan ilmeisesti varautua siihen ettei vatsassa näy mitään? Tai kannattaisiko aikaa siirtää vähän eteenpäin, mutta toisaalta tämä odottelu tämän vuodon kanssa on piinaavaa.
Siirtäisin eteenpäin, turha maksaa käynnistä jos ei mitään näy ja ehkä toisi lisästressiä?
Kävin aikanaan 6+2 ja silloin näkyi pieni 4mm papu sykkeineen.
Toivottavasti siellä kaikki hyvin :)
 
Minulla vähän sama tilanne! Maanantaina luulin että menkat alkoi, housuihin hulahti kerralla jonkun verran verta, sen jälkeen ei tullut enää mitään.

keskiviikkona tein testin, mikä olikin sitten positiivien.

torstai illasta saakka tullut ruskeaa ”tuhruvuotoa”, ja päässä toki pyörii kaikenlaiset ajatukset mitä voisi olla. Mulla ollut mm. Yksi kohdun ulkoinen raskaus ja pelkään sitä nyt aika paljon. Mitään hirveitä oireitakaan ei oikein ole, palelua ja hikoilua vuorotellen ja lihas/nivelkipuja.
Esimerkiksi väsymystä ei ole ollenkaan eikä rintojen arkuutta, edellisissä kolmessa raskaudessa niitä kyllä ollut alusta saakka vaihtelevasti... Alavatsa on hellänä ja selkä.

Varasin ensi lauantaiksi ultran hädissäni jos onkin kohdunulkoinen , silloin viikkoja pitäisi olla 5+5 , mutta saan ilmeisesti varautua siihen ettei vatsassa näy mitään? Tai kannattaisiko aikaa siirtää vähän eteenpäin, mutta toisaalta tämä odottelu tämän vuodon kanssa on piinaavaa.
Joo ei välttämättä näy vielä mitään, että suosittelen kyl odottamaan sinne 7 viikolle asti tai vähintään 6
 
TOIVEENAVAUVA
Minulla vähän sama tilanne! Maanantaina luulin että menkat alkoi, housuihin hulahti kerralla jonkun verran verta, sen jälkeen ei tullut enää mitään.

keskiviikkona tein testin, mikä olikin sitten positiivien.

torstai illasta saakka tullut ruskeaa ”tuhruvuotoa”, ja päässä toki pyörii kaikenlaiset ajatukset mitä voisi olla. Mulla ollut mm. Yksi kohdun ulkoinen raskaus ja pelkään sitä nyt aika paljon. Mitään hirveitä oireitakaan ei oikein ole, palelua ja hikoilua vuorotellen ja lihas/nivelkipuja.
Esimerkiksi väsymystä ei ole ollenkaan eikä rintojen arkuutta, edellisissä kolmessa raskaudessa niitä kyllä ollut alusta saakka vaihtelevasti... Alavatsa on hellänä ja selkä.

Varasin ensi lauantaiksi ultran hädissäni jos onkin kohdunulkoinen , silloin viikkoja pitäisi olla 5+5 , mutta saan ilmeisesti varautua siihen ettei vatsassa näy mitään? Tai kannattaisiko aikaa siirtää vähän eteenpäin, mutta toisaalta tämä odottelu tämän vuodon kanssa on piinaavaa.
Kuulostaa tutulta! Minulta otettiin hcg-arvo eilen ja se oli 507. En oikein tiedä mitä tässä tilanteessa nyt pitäisi tehdä. Olen lukenut, että joillain on tosiaan ollut tilanne, että viikot ovat olleet väärin ja siksi ei ole näkynyt mitään. Lääkäri ei kuitenkaan antanut mitään mahdollisuutta siihen - sanoi vain, että kohtu on tyhjä ja kyseessä on biokemiallinen tai ulkoinen (jota ei löytänyt).

Onko joku muu asia ultrassa, joka voisi paljastaa ettei raskaus voikaan päätyä sinne?
 
Mun esikoisen kohdalla sain jo lähetteen kaavintaan, koska jotain olis jo pitänyt näkyä. Viikkoja oli minimissäänkin 5+. Joku etiäinen lääkärille tuli, sanoi ett tekee jo hoitovirheen, mut änki silppuriin sen paperin. Kauden viikon päähän tuli uusi aika. Sanoi ettei saa olla yksin ja kovan kivun sattuessa pitää soittaa ambulanssi. Mä olen edelleen syvästi kiitollinen hänelle. Hänen hoitovirhe on nykyään mun 11-vuotias tytär. ❤
 
Kuulostaa tutulta! Minulta otettiin hcg-arvo eilen ja se oli 507. En oikein tiedä mitä tässä tilanteessa nyt pitäisi tehdä. Olen lukenut, että joillain on tosiaan ollut tilanne, että viikot ovat olleet väärin ja siksi ei ole näkynyt mitään. Lääkäri ei kuitenkaan antanut mitään mahdollisuutta siihen - sanoi vain, että kohtu on tyhjä ja kyseessä on biokemiallinen tai ulkoinen (jota ei löytänyt).

Onko joku muu asia ultrassa, joka voisi paljastaa ettei raskaus voikaan päätyä sinne?
Niinpä, hyvin kuluttavaa tämä pohdinta. Ja kun olo on sellainen että ihan kuin ei olisikaan raskaana, tai ei ainakaan ihan hirveästi oireita ole.
Itse en enää muista missä vaiheessa kohdunulkoinen raskaus paljastui, siitä niin monta vuotta aikaa... Mulla se eteni vaan tosi pitkälle kunnes sikiö löytyi munajohtimesta, monta kertaa kävin ronkittavana sairaalassa ja mitään ei löytynyt.
Silloin muistan että raskaustestejä tehdessä huomasin, että testiin ei ikinä piirtynyt kuin vaan todella haalea viiva, sai siis ihan kirkkaassa valossa tihrustaa että plussa on testissä. Silti hcg arvot taisivat olla jotain tuhannen luokkaa kun verestä sitä mitattiin.
Mitkäs sinulla on nyt jatkotoimenpiteet? Pitääkö sun käydä vielä uudestaan tuossa raskaushormooni kokeessa? Mulla sitä ainakin sillon seurattiin miten se nousee, mutta pelkästään senkään varaan ei voi laskea. Mulla taisi tuplaantua lukemat ihan normaalisti vaikka olikin kohdunulkoinen ja silloin vielä luultiinkin että on ihan normaali raskaus.
Onko sulla jotain kipuja?
 
Joo ei välttämättä näy vielä mitään, että suosittelen kyl odottamaan sinne 7 viikolle asti tai vähintään 6
joo toki, jos vain sinne asti selviää ilman mitään kummempia oireita, siis kipuja tai muuta epätyypillistä.
mietin jo sitäkin että pitäisikö käydä päivystyksessä maanantaina, että voisivat edes seurata tuota raskaushormoonitasoa. En enää ikinä haluaisi ainakaan niitä kipuja ja muuta tuskaa mitä siitä kohdunulkoisesta seurasi.
 
Kuulostaa tutulta! Minulta otettiin hcg-arvo eilen ja se oli 507. En oikein tiedä mitä tässä tilanteessa nyt pitäisi tehdä. Olen lukenut, että joillain on tosiaan ollut tilanne, että viikot ovat olleet väärin ja siksi ei ole näkynyt mitään. Lääkäri ei kuitenkaan antanut mitään mahdollisuutta siihen - sanoi vain, että kohtu on tyhjä ja kyseessä on biokemiallinen tai ulkoinen (jota ei löytänyt).

Onko joku muu asia ultrassa, joka voisi paljastaa ettei raskaus voikaan päätyä sinne?
Onhan sulla uusinta ultra kuitenkin? Tai seurataanko hcg vielä että nouseeko? Ulkoisessa on yleensä toispuoleiset kovat kivut ja vuoto...
Toisessa ryhmässä oli todella surullinen tilanne jossa sikiötä ei löytynyt ja se keskeytettiin mutta parin viikon päästä olikin sikiö ilmestynyt mutta oli menehtynyt lääkkeisiin...älä vaan luovuta liian ajoissa!
 
  • Tykkää
Reactions: jennie_
joo toki, jos vain sinne asti selviää ilman mitään kummempia oireita, siis kipuja tai muuta epätyypillistä.
mietin jo sitäkin että pitäisikö käydä päivystyksessä maanantaina, että voisivat edes seurata tuota raskaushormoonitasoa. En enää ikinä haluaisi ainakaan niitä kipuja ja muuta tuskaa mitä siitä kohdunulkoisesta seurasi.
Jos se helpottaa oloasi niin mene toki hcg seurantaan, kyllähän sekin antaa joissain tapauksissa osviittaa tilanteesta❤
 
Kuulostaa tutulta! Minulta otettiin hcg-arvo eilen ja se oli 507. En oikein tiedä mitä tässä tilanteessa nyt pitäisi tehdä. Olen lukenut, että joillain on tosiaan ollut tilanne, että viikot ovat olleet väärin ja siksi ei ole näkynyt mitään. Lääkäri ei kuitenkaan antanut mitään mahdollisuutta siihen - sanoi vain, että kohtu on tyhjä ja kyseessä on biokemiallinen tai ulkoinen (jota ei löytänyt).

Onko joku muu asia ultrassa, joka voisi paljastaa ettei raskaus voikaan päätyä sinne?
Mulla oli hcg vain 145 ja se kertoi että keskenmenosta on kyse. Maanantaihin asti pitää odottaa ja tarkistetaan vielä uudestaan. Mutta tein vielä Digin ja se näytti vain raskaana 1-2
 
vierailija
Onhan sulla uusinta ultra kuitenkin? Tai seurataanko hcg vielä että nouseeko? Ulkoisessa on yleensä toispuoleiset kovat kivut ja vuoto...
Toisessa ryhmässä oli todella surullinen tilanne jossa sikiötä ei löytynyt ja se keskeytettiin mutta parin viikon päästä olikin sikiö ilmestynyt mutta oli menehtynyt lääkkeisiin...älä vaan luovuta liian ajoissa!
Heippa ja kiitos kaikille kovasti viesteistä.

Minulla ei ole ollut mitään kipuja missään vaiheessa - ainostaan pientä tuhruvuotoa pyyhkiessä. Mitään jatkotoimenpiteitä ei sen enempää sovittu. Lääkäri sanoi, että kerran 5+3 viikolla kohtu on tyhjä, on kyseessä kemiallinen tai kohdunulkoinen. Sanoi, että otetaan hcg ja jos se on todella korkea (yli 1000), niin aloitetaan tyhjennyslääkitys. Muuten ehdotti, että varmaan pian alkaa menkat. Itseäni harmittaa, kun annettiin vain tuomio eikä mitään muuta mahdollisuutta annettu.

Torstaina tosiaan hcg oli 507. Tein tänään illasta riskillä Clearblue-testin, ja se näytti raskaana 3+. Torstaina näytti raskaana 2-3. Itse mietin koko ajan, että viikot oli vain väärin ja siksi mitään ei näkynyt ja nyt raskaushormoni näyttää nousevan - olisin ollut vain viikon jäljessä.

Ajattelin soittaa maanantaina neuvolaan ja toivoa, että ottaisivat sinne hcg seurantaan tai jopa ultraan. Yksityisellä ultra maksoi 250€ ja pelkkä yksi verikoe 90€, joten en siellä haluaisi jatkaa mitään seurantoja (vaikka tuskin lääkäri sellaista määräisikään, kun oli niin varma ettei tästä vauvaa tule).
 
Sinun kannattaa rauhassa odotella huomista. Koska jos Digi näyttää jo 3+. Mulla näytti Digi to 2-3 ja nyt enää
1-2. Niin sulla erittyy hyvin hcg tä. Ei se nousisi jos olis kemiallinen. Mulla on viikkoja nyt saman verran. Eli n 5+3.
 
Lääkäri on tosiaan ollut liian hätäinen sulle sanoessaan että on kemiallinen. Kun mun oma lääkäri sanoi just torstaina että ultra on ihan turha. Koska se ei näytä näin pienillä viikoilla mitään. Ainoa mikä kertoo jonkinlaisen arvion on hcg seuranta. Mulla oli kemiallinen kesällä ja Digi näytti vain 1-2 . Nyt näytti paremmin sinne 2-3.
 
  • Tykkää
Reactions: jennie_
Oon kans samaa mieltä muiden kanssa, että ehkä on lääkäri ollut liian hätänen.

Tuohan huono puoli on yksityisissä lääkäreissä, tai oma kokemus on myös ollut semmonen että on outoa kun ne eivät oikein halua jäädä seuraamaan mitenkään tilannetta. Olisi ajatellut että olisi määrännyt vaikka edes 2-3 verikoetta tuohon hcg-seurantaan. Yhdestä kokeesta on vaikeaa päätellä mitään.

Minulla se ongelma, etten oikein tiedä tarkalleen millä viikolla edes olen. Jokin laskuri näyttää että ensi lauantaina olisi viikkoja jo yli 6 ja toinen taas että vähän päälle viisi?
Kuinka se nyt sitten oikein lasketaan, jos viime kuukautiset ollut 29.1.?
Eli alotetaanko laskeminen nollasta, että tuo kuukautisviikko on 0 ja seuraava sitten ”rv 1” jne?
 
  • Tykkää
Reactions: jennie_
Oon kans samaa mieltä muiden kanssa, että ehkä on lääkäri ollut liian hätänen.

Tuohan huono puoli on yksityisissä lääkäreissä, tai oma kokemus on myös ollut semmonen että on outoa kun ne eivät oikein halua jäädä seuraamaan mitenkään tilannetta. Olisi ajatellut että olisi määrännyt vaikka edes 2-3 verikoetta tuohon hcg-seurantaan. Yhdestä kokeesta on vaikeaa päätellä mitään.

Minulla se ongelma, etten oikein tiedä tarkalleen millä viikolla edes olen. Jokin laskuri näyttää että ensi lauantaina olisi viikkoja jo yli 6 ja toinen taas että vähän päälle viisi?
Kuinka se nyt sitten oikein lasketaan, jos viime kuukautiset ollut 29.1.?
Eli alotetaanko laskeminen nollasta, että tuo kuukautisviikko on 0 ja seuraava sitten ”rv 1” jne?
Jos viime kk alkanut 29.1 olet viikoilla 5+2 (sanotaan rv6 päivät 5+0-5+6) Useimmiten raskaus selviää n. vk 4 riippuen hcg noususta joka on yksilöllistä. Eli ovulaation tienoilla on jo rv2 laskennallisesti. Toivottavasti selitin niin että ymmärsit :D
 
Heippa ja kiitos kaikille kovasti viesteistä.

Minulla ei ole ollut mitään kipuja missään vaiheessa - ainostaan pientä tuhruvuotoa pyyhkiessä. Mitään jatkotoimenpiteitä ei sen enempää sovittu. Lääkäri sanoi, että kerran 5+3 viikolla kohtu on tyhjä, on kyseessä kemiallinen tai kohdunulkoinen. Sanoi, että otetaan hcg ja jos se on todella korkea (yli 1000), niin aloitetaan tyhjennyslääkitys. Muuten ehdotti, että varmaan pian alkaa menkat. Itseäni harmittaa, kun annettiin vain tuomio eikä mitään muuta mahdollisuutta annettu.

Torstaina tosiaan hcg oli 507. Tein tänään illasta riskillä Clearblue-testin, ja se näytti raskaana 3+. Torstaina näytti raskaana 2-3. Itse mietin koko ajan, että viikot oli vain väärin ja siksi mitään ei näkynyt ja nyt raskaushormoni näyttää nousevan - olisin ollut vain viikon jäljessä.

Ajattelin soittaa maanantaina neuvolaan ja toivoa, että ottaisivat sinne hcg seurantaan tai jopa ultraan. Yksityisellä ultra maksoi 250€ ja pelkkä yksi verikoe 90€, joten en siellä haluaisi jatkaa mitään seurantoja (vaikka tuskin lääkäri sellaista määräisikään, kun oli niin varma ettei tästä vauvaa tule).
onkos sinulla muuten muita oireita kuin tuo vuoto? Siis muita raskausoireita:)
 
TOIVEENAVAUVA
onkos sinulla muuten muita oireita kuin tuo vuoto? Siis muita raskausoireita
Minulla on ollut vatsassa jonkinverran nippailuja ja kauhea pissahätä koko ajan. Tai ei koko ajan, mutta joudun kuitenkin usein käymään vessassa - yölläkin. Väsymystä on myös, mutta sitä on uniongelmien takia ollut ennenkin plussia. Ei ole muita ollut missään vaiheessa. Tänään tein aamulla taas RFSU:n raskaustestin ja "leffaviivoja" näyttää.

Toivon nyt myös, että kyseessä ei ole lääkärin ehdottama kohdunulkoinen, jos hcg kuitenkin nyt on nousussa tuon Clearbluen digitaalisen testin mukaan. Mitään kipuja ei ole ja ruskea vuoto ei ole missään vaiheessa tullut edes alushousuihin asti - ihan pyyhkiessä vain näkyy paperissa vähän vaaleanruskeaa.
 
TOIVEENAVAUVA
Tässä vielä tämänhetkiset päivämäärätiedot:

Su 21.2. Alkoi pieni tuhruvuoto - ei kipuja (yleensä kivuliaat kuukautiset)
Ma 22.2. Ovulaatiotestiin tuli plussa, ei kipuja, tuhruvuotoa
Ti 23.2. Raskaustestiin kevyt haamu, ei kipuja, tuhruvuoto loppui
Ke 24.2. Haamutesti
To 25.2. Digitaaliseen raskaana 1-2
Ma 1.3. Tuhruvuoto illalla jatkui, kävin päivystyksessä ja siellä kaikki ok
To 4.3. Gynekologikäynti, niukkaa vuotoa näkyi sisätutkimuksessa, ultralla kohtu tyhjä. Ei löydöksiä muualtakaan. Lääkäri ehdotti kemiallista tai kohdunulkoista, hcg 507. Illalla digitaalinen testi raskaana 2-3
La 6.3. Digitaalinen testi raskaana 3+
Su 7.3. Edelleen raskaustestin viivat yhtä vahvat. Vaaleanruskeaa tuhruvuotoa edelleen.
 

Yhteistyössä