keloidi keisarinleikkaushaavassa- uusi raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keloidimamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

keloidimamma

Vieras
Hei!
Onko täällä ketään, jolla on sektiohaavaan tullut keloidi? Ja tullut uudelleen raskaaksi?
Miten vatsan paisuminen on vaikuttanut keloidiin? Oliko kipeä tai muuta?
Itselläni hätäsektiohaava pystysuunnassa, keloidi on keskimäärin sentin levyinen ja kipuilee ja kutisee välillä (ei pahasti). Eka lapsi on nyt 1v8kk.

Kiitos jo etukäteen vastauksista!

Hei,

Itselläni on pitkä keloidiarpi vatsassa umpparileikkauksen jäljiltä v. 2002. Se on ikävän näköinen ja sitäkin on välillä kutittanut ym. Kyselin ennen raskaaksi tuloa lääkäreiltä siitä, että miten nahka venyy ja voiko tulla hankaluuksia, repeymiä ym. Mulle sanottiin, ettei ole hätää. Niinpä tulin vuosi sitten keväällä raskaaksi ja kaikki meni hyvin arven osalta eli ei tullut mitään kummempia hankaluuksia. Tietysti Sulla on vähemmän aikaa kulunut omasta leikkauksestasi ym joten Sinuna varmistaisin asian lääkäriltä niin sitten tiedät, miten asia on.

Mulle tehtiin hätäsektio tammikuussa 2005 ja kotiutumisen jälkeen haava repesi kohtua myöden ja jouduin uudestaan sairaalaan. Haavan paraneminen kesti kauan(ylettyy navan alta häpyluuhun asti) ja arpi on paksu keloidi, tuntuu kuin olisi paksu köysi vatsassa. Nyt olen taas raskaana ja vatsa on kasvanut jo jonkin verran ongelmitta. Välillä haavan kohdalta nipistelee ja vatsaa painellessa tuntuu aralta, mutta ei sen kummempaa. Vatsa kasvaa hitaasti ja arpi venyy hitaasti joten en usko sen olevan jatkossakaan paljoa kipeämpi. Niin totesi myös lääkärini, olin näet aivan samasta asiasta huolissani raskauden alussa.

Yhteistyössä