Kello tikittää..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Reilua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Reilua

Vieras
Täytän pian 34 vuotta eikä minulla ole vielä lapsia. Olen seurustellut vajaa kaksi vuotta miehen kanssa jolla on kaksi lasta aiemmasta suhteestaan. Eilen yksi miespuolinen kaverimme alkoi puhua "piuhojen" katkaisusta, koska hänelläkin on jo kaksi lasta ex-puolison kanssa ja ajatteli että se riittäköön. Sanoi että 35 vuotiaana voisi sen tehdä lääkärin mukaan. Minun kumppani kommentoi siihen että hän voi tehdä sen sitten kolmen vuoden kuluttua.

Jäi vähän p-kan maku suuhun tästä kommentista. Tuli sellainen olo että häntä ei todellakaan kiinnosta saada enää lisää lapsia ja heti kun mahdollista, piuhat poikki.
Olen koittanut keskustella hänen kanssaan siitä että pitäisi miettiä perheen perustamistakin jo ikänikin puolesta. En ole saanut oikein kunnollista vastausta mitä mieltä hän on. Ja sitten heittää tällaista kaikkien kuullen? Kerroin hänelle sitten eilen että haluan lapsia ja pelkään jääväni junasta. Hänen vastauksena oli että siihen tilaanhan on helppo itsensä järjestää ja onhan niitä isättömiä lapsia tuolla maailmalla. Kiitin tiedosta ja sanoin että minä en kyllä niitä isättömiä lapsia meinannut tähän maailmaan hankkia....

Et voi pakottaa kahden lapsen isää tekemään lisää lapsia jos hän ei niitä halua. Ymmärrän isää täysin. Elättämistä on kahdessakin lapsessa.

Jos sinä haluat lapsen, etsi mies, joka haluaa isäksi.

Kannatan avointa keskustelua, jollette sitä ole vielä tehneet. Vaikka mies olisi lapsirakas, hänelle se 2 lasta saattaa olla maksimimäärä eikä yhtään enempää. Tässä asiassa ei voi tehdä kompromissia. Toki joku tässä tilanteessa voisi naisena kokeilla onneaan (= jättää ehkäisyn pois), mutta tosiaan ei ole mitään takeita siitä, ettäkö mies ei olisi jo pistänyt piuhojaan poikki.

Yhteistyössä