Kelle alkaisit takaajaksi? Vai alkaisitko kenellekkään?

Omille lapsille ehkä, edellyttäen että ovat muuten säntillisesti hoitaneet raha-asiansa siihen mennessä, taattava summa olisi kohtuullinen ja oma elämä sen verran reilassa että vaikka pahin kävisi, niin siitä selvittäisiin säikähdyksellä.
 
Saraldo
Lapselleni menisin takaajaksi, jos sillä olisi asiat kunnossa. Eli millekään huithapelilapselle en takaisin mitään, mutta jos sillä olisi työpaikka ja säännölliset tulot, mutta tarvitsisi lainaa asuntoa varten, niin takaisin. Autoa tai mitään kulutusluottoa en takaisi.
 
en kenellekään. Jos oma lapsi tarvitsisi asunnon ja minulla olisi rahat ja hänellä ei, niin ostaisin sen omiin nimiin ja lapsi pikkuhiljaa lunastaisi sen itselleen (tai sitten perisi aikanaan), niin minulla olisi se asunto sitten jos hän ei sitä pystyisi maksamaan eikä rahani menisi taivaan tuuliin.
 
v
Omille sisaruksilleni ja vanhemmilleni jos jostain syystä he sitä tarvitsisivat. Miehen sisaruksille ja vanhemmille ei rueta, heihin on luottamuspula näissä asioissa, ihan käytännön pohjalta :)
Myöhemmin myös omille lapsille, ellei aivan täysin päätön olisi tilanne.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
en kenellekään. Jos oma lapsi tarvitsisi asunnon ja minulla olisi rahat ja hänellä ei, niin ostaisin sen omiin nimiin ja lapsi pikkuhiljaa lunastaisi sen itselleen (tai sitten perisi aikanaan), niin minulla olisi se asunto sitten jos hän ei sitä pystyisi maksamaan eikä rahani menisi taivaan tuuliin.
Näin. Tai ainakin voisin sen takaukseen tarvittavan osuuden rahoittaa ja vastaavasti omistaisin myös sen osuuden kyseisestä asunnosta kunnes lapseni olisi maksanut mulle sen osan pois.

 
Minä olen takaaja miehelleni ja mies minulle. Meillä on erilliset asuntolainat samaan kiinteistöön.

Mutta en varmaan paljon muullekaan. Oikeasti mun lapsenikaan ei pitäisi takaajaa tarvita, kun aikoinaan asuntonsa ostaa. Säästäminen etukäteen ei ole lainkaan paha juttu...
 

Yhteistyössä