Kellään tämmösiä Emma vaunuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie

Vieras
Siskon tyttö ostamassa tulevalle vauvalle ja kyseli multa millaset noi olis, mut mul ei kokemusta kyseisistä.

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=401132&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10009&compartmentId=3139413&categoryId=10093

En suosittele mitään Emmoja, Carenoita tms halpiksia. Mieluummin sitten merkkivaunut vaikka käytettynä.
Noihin Emmoihin esimerkiksi on lähes mahdoton saada varaosia ja eivät ole kovinkaan kestävät.

Alkuperäinen kirjoittaja jj:
En suosittele mitään Emmoja, Carenoita tms halpiksia. Mieluummin sitten merkkivaunut vaikka käytettynä.
Noihin Emmoihin esimerkiksi on lähes mahdoton saada varaosia ja eivät ole kovinkaan kestävät.

onko sul kokemuksia emmoista? et eikö ne sit kestäviä?

peesi!
eikä halpikset oo kovin hyviä työntää (vetää jommalle kummalle puolelle ym.)

Meillä on Emman matkarattaat. Käytössä viis vuotta ja mitään valittamista ei ole ollut. Siis ihan päivittäisessä käytössä. Ehjänä pysyneet, joten en suoraan menis moittimaan huonoiksi!

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:

peesi!

Täytyy sit kai sanoa et ei kannata ostaa. Heillä vaan niin tiukka budjetti et ei kovin kallita vara ostaa ja mitä huutiksestaki katselin nii ei sieltä oikein hyviä halvalla saa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

onko sul kokemuksia emmoista? et eikö ne sit kestäviä?

Ei ihan omaa kokemusta mutta entisellä naapurilla oli Emmat ja kirosi ne moneen kertaan... Ja osti ennen lapsen 1v päiviä Briot.
Carenat meillä on ollut itsellä ja ovat kuulemma aika samanmoisia laadultaan. Meidän vaunuissa mm. katkesi "jalkatelineestä" yksi osa ja varaosaa ei saanut mistään, takuukin oli loppunut sopivasti 1,5kk ennen :(

peesi!

Eihän vedä...tai ei meidän ABC-vaunut ole ikinä mihinkään suuntaan vetäneet ja superhyvät vaunut ovat edelleen (kolmella käytössä olleet).

Niin muuten ja mikä on halpisvaunu? Onko se vaan jokin merkki tai onko siihen jokin hintaraja? :whistle:

meillä oli Emman kaksosten joggerit ja tosi hyvät oli! Nyt myytiin ne pois ja olivat vieläkin ihan huippukunnossa. Kyllä ne kestää jos niitä oikein käyttää. Minä käytin niitä tosi paljon kahden lapsen kanssa ja koiran kanssa ja ulkoiltiin useasti päivässä ja lumihangessakin mentiin niillä. Ikinä ei mitään ongelmaa. Tosi hyvät oli.

peesi!

Täytyy sit kai sanoa et ei kannata ostaa. Heillä vaan niin tiukka budjetti et ei kovin kallita vara ostaa ja mitä huutiksestaki katselin nii ei sieltä oikein hyviä halvalla saa.

ruotsista saa paljon halvemmalla ku täältä.
http://www.blocket.se/li?ca=11_s&th=1&q=Emmaljunga+duo+edge&cg=4040&w=3&c=0

Meillä on tuommoiset vaunut ja hyvät ne minusta on. Ainut huono juttu noissa on se, et tuonne alas ei mahdu tavaraa paljoa, ( siis jos paljon tekee kauppareissuja ja tarvii tuota kassien kuljetukseen, niin siihen ei hyvä ) mut muuten olen tykännyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
meillä oli Emman kaksosten joggerit ja tosi hyvät oli! Nyt myytiin ne pois ja olivat vieläkin ihan huippukunnossa. Kyllä ne kestää jos niitä oikein käyttää. Minä käytin niitä tosi paljon kahden lapsen kanssa ja koiran kanssa ja ulkoiltiin useasti päivässä ja lumihangessakin mentiin niillä. Ikinä ei mitään ongelmaa. Tosi hyvät oli.

Niinpä. Mun mielestä tää halpisvaunujuttu on mennyt vähän överiksi. Meillä on ABC Design Pramy-yhditelmät ja niillä on kuljettu hiekka-/sorateillä, metsäteillä, umpihangessa, loskassa ym ja aina ovat pelittäneet. Ja kolmella lapsella olleet, eikä mitään vikaa ikinä. Ihan parasta on heittoaisa ja se, että ei ole tarvinnut kiinnitellä mitään koppaa tai istuinosaa.
Samoin meidän tuplat on Carenat ja ovat ihan superhyvät kelillä, kuin kelillä.

No ihan just tuollaisista ei oo, mutta meillä on Emma-yhdistelmävaunut vm. -05. Nyt kun ovat jo toisella lapsella käytössä, niin työntöaisa on alkanut tosi ikävästi natisemaan. Ja sitten tuo tavarankuljetustila ei ole hyvä, koska sinne on tosi vaikea saada mitään mahtumaan, lisäksi likaantuu helposti.
Vaikka ovatkin ihan tyylikkään näköiset nuo vaunut kuvassa ja ovat edulliset, kannattaisi miettiä vielä. Jos ite olisin tällä kokemuksella nyt valitsemassa vaunuja, niin en ainakaan Emma-vaunuja enää ottaisi, vaan sijoittaisin hieman enemmän rahaa ja ostaisin "kunnon vaunut".

Alkuperäinen kirjoittaja Estu:

Niinpä. Mun mielestä tää halpisvaunujuttu on mennyt vähän överiksi. Meillä on ABC Design Pramy-yhditelmät ja niillä on kuljettu hiekka-/sorateillä, metsäteillä, umpihangessa, loskassa ym ja aina ovat pelittäneet. Ja kolmella lapsella olleet, eikä mitään vikaa ikinä. Ihan parasta on heittoaisa ja se, että ei ole tarvinnut kiinnitellä mitään koppaa tai istuinosaa.
Samoin meidän tuplat on Carenat ja ovat ihan superhyvät kelillä, kuin kelillä.

Joillekin se merkki on tärkeintä. Minä en tajua kun usein valitetaan, että menee rikki helposti? Tietysti voi valmistusvikoja olla kaikissa merkeissä, mutta kyllä saa aika mestari olla, että saa vaunut rikki. Minun veljeni perheellä Emmaljungat meni rikki alle 3kk ja maksoivat 900 euroa. Ei se ole merkistä kiinni vaan käyttäjästä.

Joillekin se merkki on tärkeintä. Minä en tajua kun usein valitetaan, että menee rikki helposti? Tietysti voi valmistusvikoja olla kaikissa merkeissä, mutta kyllä saa aika mestari olla, että saa vaunut rikki. Minun veljeni perheellä Emmaljungat meni rikki alle 3kk ja maksoivat 900 euroa. Ei se ole merkistä kiinni vaan käyttäjästä.

just! no..meillä ollu carenaa ja ne vaunut oli huonot alusta asti. mulla ei oo varaa nirsoilla mutta kyllä emmaljunga on ihan eri sarjaa kuin esim. carena. jos samaan hintaan saa käytettynä emmaljungat niin kyllä mä ne mielummin otan. :kieh: tietysti löytyy niitä jotka menee rikki nopeesti mutta jos esim. ostaa 2v vanhat niin eiköhän se riski aika jo menny???? :D :laugh: :whistle:

peesi!

ruotsista saa paljon halvemmalla ku täältä.
http://www.blocket.se/li?ca=11_s&th=1&q=Emmaljunga+duo+edge&cg=4040&w=3&c=0
mä oon kans katsonut tuolta blocketin sivuita vaunuja, sukulaiset on luvannut ne mulle hakea jos sitä kautta löytyy mieleiset...

Meillä on Emman BMX matkarattaat. Ostettiin matkaa varten kun olivat tosi halvalla tarjouksessa, ihan siltä varalta että lentokoneessa menee rikki tai jotain. Niiden perusteella en ostais vaunuja joita käytetään joka päivä kaikilla keleillä: kaikki renkaat ei ota tasaisella maahan, alkoi nitistä viikon käytön jälkeen, pitää olla tietyllä tavalla jalkatuki ym että saa kasaan... Ei haittaa kun käytetään vain ajoittain, mutta jokapäiväisessä käytössä menisi hermot. Ja jos ajattelee että niillä normaalihinta on satasen pintaan, niin aivan ylihinnoiteltu laatuun nähden.

Vaunuina meillä Brion Duot ja niistä ei oikeastaan mitään huonoa ole sanottavana. muutenkin loppuvuodesta oli Brion kombit tarjouksessa 399?, eli paljon mielummin ostaisin sellaiset. En tiedä ovatko enää.

Meillä ollu Emma yhdistelmät nyt koeajossa 2,5kk. Hyvät on olleet! Isä pitkä ja äiti pätkä -molemmat voi hyvin vaunuja työnnellä. Autoon mahtuu (farkku) näppärästi ja pehmeää kantokoppaa on helppo kannella (vauva viihtyy siinä myös sisällä päikkäreillä).
Ei ole vielä ollut siis valittamista!
Hulluuttahan se on laittaa montaa sataa vaunuihin, kun kohtuu hintaan saa kelpo tavaraa. Kyllä vauvaan saa uppoomaan rahaa ilman "merkkiurheiluakin".
Sitä mieltä minä!

Harkitsin meille noita samoja vaunuja, mutta jätin ostamatta. Tuohon pakettiin ei kuulu hoitolaukkua, sadesuojaa eikä hyttysverkkoa, joten niiden kanssa hinta ei ollutkaan enää niin pieni. Laadusta en tiedä. Meillä esikoisella oli Emmaljungat, jotka hajosivat alle vuoden käytössä, joten luulen olevan paljolti kiinni vaunuyksilöstä. Emmaljungista sinänsä tykkäsin hajoamisesta huolimatta, mutta myin ne pois jaloista, kun toinen lapsi ei ollut heti suunnitelmissa.

Nyt päädyimme lopulta Firkon F7-malliin, jota myy Vaunula.fi. Hinta oli kyllä vähän isompi, mutta paketti oli mielestäni parempi ja kuosivaihtoehtoja useita. Pari tuttua on kehunut kyseisiä vaunuja, mutta omaa kokemusta ei ole vielä yhtään (la 14.6.).

Itse kun vaunuviidakossa kulkiessani yritin etsiä mielipiteitä netistä (esikoisen vauva-ajasta pian 6 vuotta), niin jokaisesta merkistä ja mallista löytyi sekä positiivista että negatiivista.

-05 oli pojalla emman vaunut ja kyllä ne meidän käytön jälkeen meni vielä ehjinä seuraavan käyttöön. hintaa sillon oli 199e...
Ei mulla ole niistä moitteen sanaa, vaik pukattiin niin lumessa, sorassa ku asfaltillakin.

Jos haluaa ostaa vaunut jotka menee sit useammalla lapsella niin se on ehkä hyvä syy satsata kalliimpiin, mutta jos on niinku mie et pitkällä välillä lapset syntyy niin vaunut vaihtuu jokaisen kohdalla kuitenkin..

Alkuperäinen kirjoittaja Autumn:
Meillä on tuommoiset vaunut ja hyvät ne minusta on. Ainut huono juttu noissa on se, et tuonne alas ei mahdu tavaraa paljoa, ( siis jos paljon tekee kauppareissuja ja tarvii tuota kassien kuljetukseen, niin siihen ei hyvä ) mut muuten olen tykännyt.

Meillä myös tuollaiset ja hyvät ovat olleet :)

Yhteistyössä