kellään ollut veritulppaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Mitkä sen oireet? Mulla on niska ja hartiat jumissa ja se vaikuttaa myös käsiin, selkään ja otsaan.Ne pistelevät, turpoavat ja puutuvat.Huomenna olen menossa fysikaaliseen hoitoon.

Tänään on ollut vasemmassa jalassa sellaista "vetoa" ja puristuksen tunnetta pohkeessa ja polvitaipeessa.Pelottaa!

Oltiin eilen tien päällä monta tuntia ja ei liikuttu juuri ollenkaan.Lisäksi olen ylipainoinen.En ole raskaana.Eilen aloitin minipillerit pitkän tauon jälkeen.(Synnytin 3kk sitten)

:'(

minulla oli tulppa sektion jälkeen. se tuntui pohkeessa kuin suonen vedon jälkeinen kipu,jos on kovasti vetänyt suonta,tietää mitä tarkoitan. lisäksi oireita voi olla turvotus,kuumotus. viimen pohje oli niin kipeä,ettei astua pystynyt. riski saada tulppa synnytyksen jälkeen on pahin 6 viikkoa. se on helppo todeta ultran avulla,käy ihmeessä lääkärissä jos epäilet.

Nyt on lisäksi tullut rinnan päälle sellainen painon tunne ja vähän pistelyä.
Ja täällä tuppukylässä ei ole lääkäriä illalla, tunnin ajomatkan päässä vain.Ja lapsille ei hoitajaa.Mua pelottaa tosi paljon, jos tää on joku keuhkoveritulppa.Lääkäri sanoi puhelimessa, ettei osaa sanoa.Näänköhän mä huomisen?

:'( :'( :'(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.10.2005 klo 13:56 minni kirjoitti:
joko olet käynyt lääkärissä?

Kiitos sinulle!
Kävin päivällä lääkärissä ja ei kuulema ole tulppaa.Johtuu kai siitä meidän automatkasta ja niska/hartiakivusta.Ei tosin ottanut niitä tulppatestejä, kuten verikoe, sydänkäyrä tai ultra.Käski silti seurata tilannetta.Toivottavasti oli lääkäri oikeassa.Torstaina menen fysikaaliseen hoitoon.

mulla myös oli terveyskeskuslääkäri (kokenut vanha ukko) sitä mieltä, että ei sulla mitään veritulpaa oo, kun menin jalkaani valittamaan. perusti väitteensä siihen kun olen niin nuori ja laiha... no kas kummaa viikon päästä olin sairaalassa ja veritulppia oli useita ja jo keuhkoissa kaikki!

Yhteistyössä