Kellään ollut mitään rokkoa aikuisiällä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Annemari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Annemari

Jäsen
20.03.2007
96
0
6
Itselleni tuli toissailtana ensin sääriin pieniä punaisia laikkuja jotka ei kutisseet ja jotka sitten hävisi samana iltana pois,mutta eilen aamulla niitä olikin sitten lehahtanut kaikkialle,myös naamaan eli ei paljon huvita liikkua julkisilla paikoilla eikä tietysti pidäkään jos on joku rokko.

Nyt ne on vartalossa muuttuneet ötäkän pureman näköisiksi ja esim. käsissä ne on yhdistyneet sellaisiksi isoiksi laikuiksi mutta naamalla ne on edelleen punaisia laikkuja jotka ei ole koholla ihosta eivätkä kutia.

Aamulla kyllä tilaan lääkäriin ajan mutta näin etukäteen onko kellään aavistusta? En tiedä liittyykö tämä asiaan mutta on myös sellaista epäääräistä mahakipua joka ei ole varsinaista kipua mutta kuitenkin inhottava tunne mahassa,muistuttaa lähinnä närästystä mutta tunne on koko mahassa,ei vain ylä-,tai alamahassa.

Oli ehkä vähän sekava sepustus..

Minulla ei kuumetta ole kuin ehkä vähän pientä kitulämpöä jos on ollenkaan(mittari on rikki niin en voi kotona mitata),eikä nämä minun laikut/näpyt kutise ollenkaan ellei ala niitä raapia.

Mulla oli vesirokko 25-vuotiaana. Kuume siinä nousee ja muutenkin vesirokko on aika helposti tunnistettava... Tuhkarokkoahan nyt on liikkeellä. Lehdessä oli, että 35-50-vuotiailta puuttuu suoja, ellei ole lapsena sairastanut. Meitä kun ei rokotettu. Joten rokotteen saa kuulemma ilmaiseksi terveysasemilta.

Mutta tuo sun tapaus kuulostaisi enemmän joltain ihottumalta. Tai siis nokkosrokolta, mutta kuitenkin. Miehellä on ollut tuollaista pari kertaa. Stressi + joku muu ärsyke, niin nousee. Kestää viikon sillä miehellä. Ei ole kuumetta.

Tulirokko parikymppisenä, vesirokko puolisentoista vuotta sitten (kolmas vesirokkoni...).

Ja joku epämääräinen näppylätauti, ei tietoa siitä mikä se oli, ekana luulin niitä mäkäräisen tms puremiksi mutta niitä oli liikaa.

Yhteistyössä