Kellään muulla huumeiden käyttäjiä perheessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mun 2 veljeä käyttää huumeita, tai suurinmmaksi osaksi epäilen heidän olevan lääkkeiden väärin käyttäjiä. He ovat jo ihan aikuisia ihmisiä, molemmilla lapsiakin mutta eronneet ovat ja asuvat yksikseen. Olen miettinyt suhdettani heihin ja tullut siihen tulokseen että helpoimmalla pääsis kun ei olis yhteydessä heidän kanssaan ollekaan. Aina kun näkee niin tulee vaan paha mieli. Molemmat ovat hakeneet apua ongelmiinsa ja olleetkin hoidoissa mutta tuntuu että toinen kun on parempaan päin niin toinen menee huonompaan suuntaan. Nyt olen jotenkin alkanut pelkäämään heitä vaikka aihetta eivät minulle ole antaneet mutta mielelläni en heitä kylään ottaisi, olen miettinyt jos vaikka heiltä tipahtaa joku pilleri lattialle ja lapseni sen löytää ja syö.. Tosin he ovat eläneet monia, monia vuosia näin jo silloin kun omien lapsien kans ovat asuneet ja onnistuneet hyvin peittämään "jälkensä" ja koskaan ei lapset ole heidän pillereihinsä törmänneet, mutta kerta olis ensimmäinenkin. Mitä mieltä olette, olenko niuho jos en halua heitä kotiini? Mietin vaan nyt jouluakin, toisalta onhan se julmaa heidät keskenään jättää kun vanhempanikin tulevat meille syömään ja pukkia katsomaan.

En mäkään oo koskaan päästäny narkkareita kotiini, enkä päästä!!!
Olen vaan sanonu ovella sen kummemmin selittämättä että ei ole asiaa tulla ja lyöny oven kiinni, joskus oon joutunu jopa nakkaamaan ulos kun ei sana kuulu. Ei oo kukaan ton äijän kavereista edes yrittäny kyllä pitkään aikaan... :laugh:

Mun sisko käyttää huumeita. On jo yli kolmikymppinen ja huumeet ollu kuvioissa reilusti yli kymmenen vuotta. Välillä ollu hyviä kuivia kausia, mut aina repsahtaa. Menettäny kaks lastakin tänä aikana. Toinen lapsista meidän vanhemmilla ollu yli kymmenen vuotta. Meillä aika etäiset välit, nähdään vaan vanhempien luona. Sisko kyllä aina halaa ja yrittää olla oikee sisko, mut mä oon kylmä. Oon pienestä asti kattonu sen touhuja ja oon ehkä katkerakin. Ainakin oon pettynyt häneen, enkä pysty oleen hänen kanssaa normisti. Kerran vastattain kävi meillä kylässä ja mua ahisti ihan sikana. Kai siskokin sen vaistos ja lähti aika pian pois. Mä vaan en pysty päästään sitä lähelle. Enkä halua oikeesti, et mun lapset näkee sitä jos on ottanu jotain.

Myös mun serkku ja eno oli huumeiden väärinkäyttäjiä. Serkku kuoli lääkkeiden yliannostukseen parikymppisenä ja eno kuoli tuossa pari viikkoa sitten samaan "vaivaan". Surullista ja ahistavaa...

Mun mielestä voi sanoa suoraan, että sitten kun haluat hakea apua ja olet kuivilla voit tulla meille. Näin minä teen alkoholistisukulaisen kanssa, joka ei voi olla selvinpäin esim. jouluaattona.

mä en tykkää kun lapsen ukki käyttää..kukaa ei puhu siitä ja on pidettävä suu kiinni mut en haluis..poika ei sinne ainaa yöksi mee!kaikki puhuu et se vaa polttelee pilvee,mut mulle se on huume muiden joukossa!!!!!!

juu, ei kannata hyväksyä. eli niin kauankun "hyysää" niin viestittää että hyväksyy.

kerro suoraan että he tekee valinnan mikä on tärkeintä, perhe vai aineet. Jokainen voi hakea apua.
juu e oo helppoo kun on läheisistä kyse. Ja vaikka mitä tekis niin kyllä ne mielessä on
mutta tiukka linja että sinä et sitä hyväksy etkä auta sitä millään tavalla. rakastat veljiäsi mutta et huumeidenkäyttäjiä

YVtä saa laittaa mikäli sikäli haluaa. tässä en rupee nyt sukuni ja ystvieni asioita jauhaan =)

mun ex käytti. ja käytti vahvoja aineita ja lääkkeitä. pääsi onneks eroon, mut se eroon pääsy oli raskas ja kivinen tie. ja hän niin kuin monet muutkin jotka lopettaa ratkesi sit juomaan. se on yleistä. ja erohan siitä sit tuli, mut 3 vuotta jaksoin ja yritin auttaa parhaani mukaan.

Yhteistyössä