Kellään kilpirauhasen liikatoimintaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Onko arvot olleet millaiset? Mulla oli 0,41 se arvo jossa normaali arvo on 0.3-4 nyt otetaan joku lisäkoe että olisiko kumminkin liikatoimintaa... miten teillä on liikatoimintaa hoidettu?

Minulla on todettu ihan vast'ikään. Verikokeiden jälkeen lähetettiin ultraan ja siellä todettiin struuma. Ohutneulanäyte oli puhdas eli ei ollut syöpä kyseessä.
Verikokeitteni arvoista en tiedä mitään muuta kuin että selkeä liikatoiminta.

Hoito on aloitettu Tyrazolilla ja sydämen toiminnan hillitsemisen varalla on Propralia tarvittaessa. Kuukauden päästä tiedän joudutaanko tekemään jotain kovempaa hoitoa vai riittääkö pelkkä lääkitys.

[QUOTE="vieras";27474301]Paljonko teillä tuo T4V luku ollut? Mulla tosi alhainen TSH mutta T4v oli normaali. Vielä ei todettu liikatoimintaa vaikka ensin epäiltiin.[/QUOTE]

Paljon sulla oli tuo TSH? Lääkäri ei mulle sanonut tuota T4V lukua, kun oli kuulemma noraali mut täytyy kysyä se. Nyt meen johonkin lisäkokeeseen mistä sitten päätellään onko liikatoimintaa, en tiedä mikä se on...

[QUOTE="vieras";27474301]Paljonko teillä tuo T4V luku ollut? Mulla tosi alhainen TSH mutta T4v oli normaali. Vielä ei todettu liikatoimintaa vaikka ensin epäiltiin.[/QUOTE]

T4V oli korkeahko, mutta viiterajoissa. TSH mittaamattoman alhainen. Ainoa määrätty lääke silloin oli beetasalpaaja sydänoireisiin. Vuosia jälkeenpäin selvisi että mulla oli tuolloin päällä kilpirauhastulehdus (vasta-aineet koholla).

Sairastuin jälkeenpäin vajaatoimintaan johon sentään sain lääkityksen.

T4V oli korkeahko, mutta viiterajoissa. TSH mittaamattoman alhainen. Ainoa määrätty lääke silloin oli beetasalpaaja sydänoireisiin. Vuosia jälkeenpäin selvisi että mulla oli tuolloin päällä kilpirauhastulehdus (vasta-aineet koholla).

Sairastuin jälkeenpäin vajaatoimintaan johon sentään sain lääkityksen.

Muistatko oliko sulla silloin miten paljon oireita kun oli tuon liikatoiminnan puolella?

[QUOTE="vieras";27477951]Muistatko oliko sulla silloin miten paljon oireita kun oli tuon liikatoiminnan puolella?[/QUOTE]

Sydämen muljahtelu oli inhottavin oire ja oli jatkuvaa. Lisäksi laihduin jonkin verran vaikka ruokahalu kasvoi, oli myös vatsaoireita ja olo oli levoton.

Yhteistyössä