Kellään electrolux ergorapido-rikkaimuria???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Merkkivalo ei ala vilkkumaan vaikka lataus on päällä 24h,eli lataus jännite makaa päällä täydellä teholla ??
Luultavasti Keittää NiMH-akun loppuun nopeasti ?????????

noin 2 vk käytössa

• Tykkää
Reactions: haisuli73
Meillä on Ergorapido plus. Kunnon akuilla. Ensimmäinen laite kesti vajaan vuoden, se vaihdettiin. Toinen laite kesti uudesta 3 kk. Sitä ei enään saanut takuuseen vaan vetosivat siihen, että laite on jo kerran vaihdettu. Laite on muuten erinomainen, mutta meillä se yksinkertaisesti sanoi itsensä irti. Ei lataudu. Kävi mielessä, että onkohan noissa laitteissa jokin laskuri, joka tekee "temput" kun riittävän monta kertaa olet laitteen käynnistänyt. Tämän kokemuksen perusteella kannusta, veljet ja siskot, välttämään kyseisen ryöstövalmistajan tuotteita.

• Tykkää
Reactions: haisuli73
Mä en maksanu siitä mitään kun sain kylkiäisenä kodinkonekaupassa, mutta sen hinta näkyi olevan 149 e. Vuoden verran pölyttyi ensin mökillä ja sitten kotona vaatehuoneessa ja annoin pois. En keksinyt sille mitään järkevää käyttöä.

No jaa, musta on ihan ok aika jos sataviiskymppiä maksanut rikka-imuri kestää 2-3v. se akkuhan siinä antautuu ja joutuuhan sen akun autoonkin vaihtamaan.
Meille ostettiin eka ergorapido 2008 ja se kesti sen 2.5v. Akku hyytyi ja kun ei jaksettu uuttakaan metsästää, elettiin ilman. Syksyllä hain uuden hulluilta päiviltä, 79€ ja on siis todellakin tämä sama malli, ei se unirapido. Tehot on parantuneet, akku kestää kauemmin. En pärjäisi ilman kyseistä laitetta.
Meillä on koira ja on ihan paras koirankarvojen pikapoistoon, harjalla ja sihvelillä kun on aika orpoa niitä matosta poistaa...
Se unirapido taas on ihan sontaa, sellainen löytyy äidiltäni, ovat nyt neljä kertaa vaihtaneet sen uuteen takuun (eli vuoden) sisällä. Ja se maksoi gigantissa silloin 99€ kun hullarit möi tota parempaa mallia 79€. Jos nyt kestää sen parikin vuotta meidän kovaa käyttöä, olen enempi kuin tyytyväinen. Ihan paras laite!
samaa ei voi sanoa ainakaan kestävyyden osalta saman firman kalleimmasta imurista...

Meillä ostettiin laite viime vuoden helmikuussa. Akku hajosi joskus loppukesästä tai syksyllä. Ei ladannut enää ollenkaan. Kestoiäksi tuli vain noin puoli vuotta. Takuuhuollosta saimme uuden. Se on pelannut toistaiseksi.

Ebaysta saa 12 dollarilla 8 kpl Ni-Mh akkuja, vaatii vähän tinaamista mutta luonto kiittää.
"8 x NiMH 4/5 SubC Sub C 1.2V 1600mAh Rechargeable Battery Cell with Tab Green"

meil on joku 30e ladattava rikkaimuri ja sillä imuroidaan murut pöydiltä, sohvista ja koirankarvapalloja sekä pikkuroskia lattialta. kätevä jos ei viitti imuria ottaa esille ja tosi kätsä laspsiperheessä. lataus kyllä kestää useita käyttökertoja

Ihan hyvä kevyiden pölyjen imurointiin, mutta ei mikään imutehon ihme kyllä ole. Suuttimessa oleva pyörivä harjas on jonkun sadisti-insinöörin keksintö - ainakin näin pitkätukkaiselle ihmiselle. Se aika ja vaiva, minkä kuvittelin säästäväni pölypussikaupoilla juoksusta ja johtojen kanssa sähläämisestä, menee moninkertaisesti sen harjan putsaamisessa. Pyörien väleistä hiukset saakin sitten näppärästi (NOT) ratkurilla pois. Pari ratkuria mennyt jo, mutta vastaavasti parit haavat saatu.

Mutta ihan kivan näköinen on, eikä vie paljon tilaa. Mulla on kestänyt jo monta vuotta, johtuneeko siitä, että yleensä mieluummin lakaisen.

On todella huono laite. Ostin tänään alennusmyynnistä. Pölypussi oli valmiiksi täynnä napanöyhtää ja imuroidessa laite puhalsi nöyhdät pitkin kämppää. Naapurit valitti melusta ja mittaustulos oli 150db 5m päästä mitattuna. Pahinta on se, että imurin runko on silikonimaisen löysää materiaalia. Imuri ei pysy muodossaan vaan taipuu ärsyttävästi.

Todella surkea laite. Meillä tuo imuri litium-akulla, mutta siitä huolimatta akku finaalissa parin vuoden jälkeen ja imurin voi heittää roskikseen, akkua ei pysty vaihtamaan. Elektroluxilla valitettu, mutta ei tulosta. Ei todellakaan kestävää kehitystä tällainen. En suosittele ko. tuotetta kenellekään.

sama vika,harmittaa hulluna koska jostakin syystä lakkasi toimimasta,luulen että akku sökönä,onko kellään tietoa saako näihin ostettua akkuja jostakin,kallis laite pölyyntymään nurkkaan :( en suosittele ostamaan..

Meillä on Ergorapid ja minä olen siihen kyllä tosi tyytyväinen. Meillä syödään yleensä olohuoneen yhteydessä olevassa ruokapöydässä. Imuri on siinä ihan vieressä telineessään ja käytän tosi paljon murujen imuroinnissa sekä eteisessä hiekan ja pikkukivien imuroinnissa. Imuria ei tulisi otettua kaapista yhtä usein. Eihän tämä imuria korvaa, mutta on loistava apuri, ainakin meidän perheessä.

Appiukolla ergorapido ZB2901 lataa hyvin mutta ei pysy käynnissä kuin hetken vaikka akku on täynnä virtaa. Käynnistyy kyllä joka kerta sammumisenkin jälkeen heti kuha painaa käynnistysnappia mutta sormihan siinä kipeytyy jos vähänkin pidempään imuroi.

Olen vasta aloittanut. Yritin purkaa konetta puhdistamista varten mutta
ns. sisäsuodatin ei tule ulos ulommasta suodattimesta.( kohta 12-13)
Onko vika taidoissa vai laitteessa ? Tuo suodatin tulisi ohjeen mukaan pestä. nimim. aloittelija

Yhteistyössä