Kellään Askon Kulta-jenkkivuodetta, onko hyvä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sängynvaihtaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sängynvaihtaja

Vieras
Entinen jenkkisänky vetelee viimeisiään, ja Askossa olis nyt tuo Kulta-sarja tarjouksessa. Onko kellään kokemusta onko tuo kyseinen jenkkisänky millainen jämäkkyydeltään/laadultaan?

Hei mutta tuohan kuulostaa hyvältä, kun nimenomaan jäykkää sänkyä etsitään! =) Kiitos kovasti vastauksestasi =) Jos saa vielä kysyä, lasketaanko teidät kevyiksi vai painaviksi nukkujiksi? Me ei olla kovin kevyitä, mutta ei nyt ihan painaviakaan..

Kulta-jenkkisängyn patjan ja petauspatjan suojus on liukas. Lakana luistaa petauspatjan päällä jonka vuoksi maatessa tuntuu siltä kuin olisi kaltevalla pinnalla jolta meinaa luisua jatkuvasti pois. Unen laatua häiritsee myös se, että lakana menee ruttuun. Ja myös itse petauspatja luistaa patjan päällä. Sitäkin saa olla jatkuvasti korjaamassa kohdilleen. Päädyin ratkaisemaan asian ottamalla suojukset pois sekä patjan että petauspatjan päältä. Paljastuneet superlonit eivät luista, mutta ratkaisussa on ongelmana muun muassa petauspatjan mutkalle meno kun sänkyyn asettuu.

Luistaminen on sen verran yöunia häiritsevä tekijä, etten voi suositella Askon Kulta-jenkkisänkyä enkä mitään muutakaan jenkkisänkyä jossa on luistavapinnotteisia patjan suojuksia.

Kulta-jenkkisängyn patjan ja petauspatjan suojus on liukas. Lakana luistaa petauspatjan päällä jonka vuoksi maatessa tuntuu siltä kuin olisi kaltevalla pinnalla jolta meinaa luisua jatkuvasti pois. Unen laatua häiritsee myös se, että lakana menee ruttuun. Ja myös itse petauspatja luistaa patjan päällä. Sitäkin saa olla jatkuvasti korjaamassa kohdilleen. Päädyin ratkaisemaan asian ottamalla suojukset pois sekä patjan että petauspatjan päältä. Paljastuneet superlonit eivät luista, mutta ratkaisussa on ongelmana muun muassa petauspatjan mutkalle meno kun sänkyyn asettuu.

Luistaminen on sen verran yöunia häiritsevä tekijä, etten voi suositella Askon Kulta-jenkkisänkyä enkä mitään muutakaan jenkkisänkyä jossa on luistavapinnotteisia patjan suojuksia.

Meillä todettu sama ongelma. Lisäksi muutaman vuoden käytön jälkeen reunat antavat "periksi" enemmän kuin keskusta, joten sitä ihan käytännössäkin nukkuu liukumäessä. Uutta sänkyä ollaan ostamassa ja jenkkisänky on ehdoton no no :)

Miksi Suomessa ei osata tehdä kunnon jenkkisänkyjä? Olen nukkunut aidossa sellaisessa USAssa 45 v eikä niissä olen liukuvia patjoja (kangas on kuin puuvillaa eikä kuin liukasta silkkiä) eikä ikinä tuota typerää petauspatjaa. Kuka sen typeryyden on keksinyt? Ja miksi? Aivan tarpeeton. Kun on Box spring, joka on tukeva sängyn alaosa joka ei anna periksi pohjalta kuten puusäleet täällä, ja sitten sen päällä kunnon paksu patja, joskus jopa 23 tuumaa paksu, ja sen päälle laitetaan lakana niin kyllä pysyy paikallaan ja on hyvä nukkua. Hello, herätkää Suomen patjatehtaat!!!!

Yhteistyössä