Kellään alkanut synnytys sellaisella ololla, että tulee vatsatauti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

gea

Vieras
Mua oksettaa ja vessassa saa juosta vähän väliä, kun vatsa on löysällä. Lisäksi mulla on tosi paha vatsakipu vatsan "sivuilla", ei siis supistuksia mutta tekee kipeää jossain tuolla suolistossa. Ja etova olo, ei tee mieli ruokaa tms. Vai onko tää vaan vatsatautia?

Muistikuvat on jo hieman hatarat, koska synnytyksestä on pian 4,5 vuotta aikaa, mutta muistelen että mulla oli yön yököttävä olo ennen kuin synnytys alkoi. En oksentanut, mutta oli todella huono olo ja ripuloin. Aamuyöstä sitten alkoi supistukset ja limatulppa tuli.

Mulla alkoi synnytys juurikin noin, sitten kun supistukset kovenivat tavaraa tulikin jo molemmista päistä koko ajan.... Karmee kokemus, onneksi sairaalassa sain tipan niin olo koheni hiukan.

Ei oksettanut mutta suoli tyhjeni aika tehokkaasti. Meillä sattu olemaan vieraita just sillon. Vähän hävetti kun yhtäkkiä kahvi pöydässä rupesi mahassa kiertämään. Kävin ainakin 5 kertaa perätysten asialla. :D

Voi eneteillä synnytystä, tai sitten ei. Itselläni viikko ennen kuopuksen syntymää, vatsani tyhjeni todellä perusteellisesti yön aikana. Innoissani jo ajattelin että nyt päästään hommiin, mutta ei. Tasan viikko vielä meni siitä, että taisi kyitenkin olla vaan joku pöpö tai sitten kuitenkin synnytystä, koska supistuksia kyllä tuli paljon!

Voihan se olla synnytystä tai sitten mahatautia... Onko viikkoja jo kasassa tarpeeksi jotta voisi yhdistää alkavaan synnytykseen? Vai onko sulla ollut tietoisesti jotain kontaktia vatsatautiseen? Kiertääkö sulla vatsassa vai onko se kipu sellasta pistävää/polttavaa? Ilmeisesti tiedät kuitenkin ennalta miltä supparit tuntuu? :)

[QUOTE="susanna";28423804]Voihan se olla synnytystä tai sitten mahatautia... Onko viikkoja jo kasassa tarpeeksi jotta voisi yhdistää alkavaan synnytykseen? Vai onko sulla ollut tietoisesti jotain kontaktia vatsatautiseen? Kiertääkö sulla vatsassa vai onko se kipu sellasta pistävää/polttavaa? Ilmeisesti tiedät kuitenkin ennalta miltä supparit tuntuu? :)[/QUOTE]

Viikot on täynnä enkä tiedä ketään jolla olis ollu nyt vatsatauti... Kipu on jomottavaa mutta ei tule aallottain niin kuin supparit : / Jomottaa koko ajan.

Kun sain syötyä aamulla vähän ja juostua siellä vessassa niin sain unen päästä kiinni. Kun heräsin, oli oksettava olo poissa ja jäljellä se vatsakipu sekä uutena alaselkäkipu. Kun nousin ylös, huomasin myös että kaikki lannerangan luut on tulessa : / Liikkuminen sattuu tosi kovin noitten kipujen takia ja vauva myllää hullun lailla. Pitäisikö huolestua? Edelleenkään ei supistele, kun se kipu on jatkuvaa jomottelua... Paras asento on kun voi maata sängyssä kyljellään.

Mä kyllä veikkaisin noista sun oireista että vauva se siellä tekee tuloaan :) Täytyy muistaa, että jokaisessa synnytyksessä supistukset saattaa tuntua eri kohdissa ja erilaiselta. Eli ei välttämättä pysty vertaamaan edelliseen synnytyksiin :) Tarkkaile tilannetta ja ole yhteydessä synnärille tarvittaessa.
Tsemppiä tulevaan ;)

Mulla on ennen molempia synnytyksiä n. viikon-pari vatsa tyhjentynyt todella tehokkaasti, ollut siis koko ajan löysällä tai ihan kuralla. Jotkut myös oksentavat synnytyksessä tai ennen sitä. Mulla tuo vatsan tyhjeneminen, limatulpan irtoaminen ja kivuliaat supistukset eivät kuitenkaan ole tarkoittaneet sitä, että synnytys olisi edessä ihan lähitulevaisuudessa, vaan noita oireita on ollut parisen viikkoa kunnes on käynnistetty. Joillakin alkaa synnytys samana päivänä kuin ripulointi, joten paha menä ennustamaan mitään ;)

Mahan kunnollinen tyhjeneminen (alias ripuli :D) on ihan normaali ilmiö ennen synnytystä. Samoin yököttävä olo. Yksi ystäväni aika monen synnytyksen kokemuksella oksentaa kaaressa aina juuri ennen kuin ponnistusvaihe alkaa, ja siitä homma eteneekin hurjalla rytinällä - tosin siinä vaiheessa on kyllä jo tiennyt synnytyksen olevan käynnissä :)

Mut joo, voi olla synnytyksen ennusmerkkejä, tai voi olla mahatautia. Aika kertoo, ehkä.

täällä kans juuri noilla merkeillä lähettiin synnyttämään...kotona ripuloin muutaman tunnin ennen sairaalaan menoa ja lapsivesien menosta asti 14 tuntia oksensin siihen saakka kun vauva oli ulkona :)

Kotona ollaan. Vatsakipu on edelleen kova mutta helpottaa kun on paikallaan. Ja tuo vatsakipu edelleen tuolla "sivuilla" :O Maha ei enää tyhjene ja olen saanut syötyä mutta ruokaa ei tee mieli. Supistuksiakin on tullut, mutta jaksoittain. Esim. 2-4 tulee 10min välein ja sitten loppuvat. Mitta eivät ole niin kipeitä että ne "tulisi ottaa vastaan". Ainoastaan ei tee niitten aikana mieli liikkua.

Saa nähä mitä tämä on? Vauva kanssa rauhoittunut, lepäilee kai sen aamun rallin kälkeen?

Ja edelleen kotona. Koko ajan on sellainen omituinen olo. Nyt vatsakipu on muuttunut vatsa+selkäkivuksi, mutta selkeästi siis menkkakipumaisemmaksi. Supistuksia tullut taas aamun mittaan noin 5kpl (sellaisia joihin olen herännyt). Ahdistaa kun ei taapahdu mitään, vaikka koko ajan on se omituinen olo.

Yhteistyössä