[QUOTE="vieras";24736221]se vaan, että ei ne ylikalliit haalaritkaan kestä sen paremmin. RIKKI meillä ei ole menneet yhdetkään haalarit, mutta KAIKKI on menneet OHKAISEKSI. Eli ei mitään jakoa mennä -20 asteen pakkasessa ulos vanhalla haalarilla. Vain uusi (myös ne cirafit) on lämmin.
Toki sen vanhan saa lämpimäksi kerrospukeutumisella, mutta siinä on taas pari juttua: lapset vihaa sitä ja päiväkodissa lapset pukee itse, eli kukaan ei katso mitä ne päälleen pistävät. Mä haluan et mun lapsella on niin lämmin haalari, että se pärjää kun on sisävaatteet alla.
Rukkasia esmes kannattaa ostaa monet ja ottaa uudet käyttöön sitten kun on tosi kylmä. Eikä niitten uusien tarvii olla reimaa, itse asiassa mun mielestä parhaat on elsapitkäset. Ja ei tunnu missään ostaa kolmet per talvi per lapsi. (lisäksi niitä ei varasteta pk:sta)[/QUOTE]
Tästä tuli mieleen kokemus merkistä Ticket To Heaven. Meille ostettiin viime talveksi molemmille lapsille Tanskasta asti nämä hehkutetut puvut. Pukujen kanssa tuli ongelmia heti, pojan puvusta taskun vetoketju irtosi kankaasta ennen kuin pukua edes kerettiin ottamaan käyttöön, oli niin huonosti ommeltu, että irtosi siinä että kokeilin miten vetoketju pelaa. Suostuivat huvittämään 20e kätännössä pilalle menneestä puvusta.
Tyttö puolestaan ehti aran väristä haalariaan pitämään vähälumisena päivänä ja kaatui tietysti kadulla ja polvi oli heti haalarista pilalla, reikää ei tullut mutta tummanharmaa 5cm läiskä, joka ei lähtenyt ikinä pestessä pois. Ensimmäisessä pesussa myös vuoren musta väri laski väriä haalarin päälikankaaseen. Tästä en edes jaksanut reklamoida...
Lämpimät ne puvut kyllä oli, mutta ei tehnyt niin isoa vaikutusta, että olisin täksi talveksi sieltä tilannut. Nuo haalarit onneksi tilasin saman vuoden syyskuussa vähän halvemmalla edellistalven kuoseissa, ettei nyt niin harmittanut. Kakkoslaatua ne eivät olleet, vaan ihan ehtaa priimaa.
Tänä vuonna meillä on icepeakin markettipuvut ja toivotaan, että kestää =) Itse kuljin viime talven icepeakin takissa ja jestas että se oli lämmin. Kovillakin pakkasilla mulla oli jopa hiki. Sen vuoksi päädyin tänä vuonna lastenkin talvivaatteissa kyseiseen "marketti"tavaraan ja ilahduin kun oli niin kivoja kuoseja valita =)