kellä muka on varaa ostaa markettihaalari?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häh?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24736034]No mä en oo kyllä koskaan myynyt haalaria eteenpäin.. Antanut olen jos joku on tarvinnut. Ostan lapsille vaatteet käyttöön ja pojan käytössä on markettihaalarit kestäneet sen hetken minkä ovat mahtuneet päälle. Eli yhden käyttökauden. Miksi pitäisi ostaa joku "merkkihaalari" ainoastaan sen takia että siitä voi kiskoa vielä hintaa kun se on jäänyt itselle tarpeettomaksi?[/QUOTE]

Minä en ajattele niinkään sitä että voisi kiskoa joltakulta rahaa, vaan ennemminkin sitä että laadukas haalari kestää useamman käyttäjän, se on siis ekologisempi valinta. Sylettäisi heittää haalari yhden käytön jälkeen pois.

[QUOTE="a p";24735083]Pointti oli se, että jos pienituloinen ostaa tickettiä (tms.) niin se ei automaattisesti ole pelkkää brassailua, vaan yksinkertaisesti järkiostos, jonka eteen on nähty vaivaa. Haluan pienituloisenakin pitää lapseni kuivana ja lämpimänä, ja plussaa on jos vaatteet vieläpä näyttävät hyvältä. Siksi ostan laadukasta, jälleenmyyntiarvonsa säilyttävää merkkiä. En siksi, että se nyt vaan on hienoa kun on ticketit.[/QUOTE]

Kyllä meillä on lapset pysyneet kuivina ja lämpiminä siinä reimassakin..? Ja lassiessa. Mut ei ne kyllä koskaan oo halunneetkaan mennä haalari päällä avantoon. Ja mä oon tämmönen maalaistollo ehkä,mutta eikö se ulkonäkö oo vähän makuasia? Mun mielestä kaikilla merkeillä on tosi ihania malleja,mutta myös susirumia. Ja rumaa en ostais vaikka saisinkin siitä kalliin hintalapun avaimenperäks.

Minä en ajattele niinkään sitä että voisi kiskoa joltakulta rahaa, vaan ennemminkin sitä että laadukas haalari kestää useamman käyttäjän, se on siis ekologisempi valinta. Sylettäisi heittää haalari yhden käytön jälkeen pois.

Enhän mä heitäkään kun annan pois. Ei meillä ainakaan yhdessä talvessa mene haalarit sen näköseks että ois jääny rekan alle.

Olen isojen lasten äitinä huomannut ettei huutelijat enää keskity merkkiin ;) Toista se oli vauvan vanhempana kun reimatecit ja cupcaket oli kuumaa huutoa. Tuli itse tehtyä tuota samaa (kallis merkki = varma jälleenmyynti) Ehkä kotiäideillä on aikaa ja intressejä keskittyä lastenvaatemerkkeihin ja joillakin varaa ostella 200e pukuja kun ei ole muutakaan huvia ja harrastusta. Työssäkäyvänä minua ei todella kiinnosta tuollaiset asiat, ja saman huomaa etteivät sitä harrasta muutkaan yli 4 vuotiaiden äidit, jotka ovat työllistyneet ja hankkineet elämän :D

[QUOTE="vieras";24736075]Enhän mä heitäkään kun annan pois. Ei meillä ainakaan yhdessä talvessa mene haalarit sen näköseks että ois jääny rekan alle.[/QUOTE]

Sain jotenkin vähän eri kuvan tästä tekstistä
" pojan käytössä on markettihaalarit kestäneet sen hetken minkä ovat mahtuneet päälle. Eli yhden käyttökauden." Mutta hyvä jos menevät toiselle käyttäjälle.

[QUOTE="vieras";24736079] Ehkä kotiäideillä on aikaa ja intressejä keskittyä lastenvaatemerkkeihin kun ei ole muutakaan huvia ja harrastusta. Työssäkäyvänä minua ei todella kiinnosta tuollaiset asiat, ja saman huomaa etteivät sitä harrasta muutkaan yli 4 vuotiaiden äidit, jotka ovat työllistyneet ja hankkineet elämän :D[/QUOTE]

No jaa. Ikävä tuottaa pettymys, mutta olen itse jo pitkään vaativissa töissä käynyt 6-vuotiaan äiti, jota lastenvaatemerkit kyllä jaksavat kiinnostaa. Vaikka on "muutakin huvia ja harrastusta"
Turhanpäiväistä yleistystä, sanoisin.

Mielenkiintoinen keskustelu... itse en taas raaski ostaa täyteen hintaan haalareita. Reimatecin haalarit oon ostanu alesta 70 eurolla (ja mun mielestä ne on kalliit). Lennestä maksoin 44 euroa (kohtuuhinta), Remusta 20-35 euroa ja Lassien G-tech haalarin sain 17,50 eurolla. Ja kaikki siis kaupasta alessa uutena. Kirppareilta ostan paljon toppatakkeja ja myös hyväkuntoisia toppahousuja ja joskus jopa haalareita, mutta yli 92 cm haalarit on meidän kirpparilla ihan kauheassa kunnossa, sellaisista ostaisin vain jossain viimeisessä hädässä ja maksaisin vain muutaman euron (mutta en osta, koska polvet näyttävät siltä, että kohta on reikä).
Ja kirpparilla myyn eteenpäin kaikki käytetyt vaatteet. Lassiet menee huonommin ja myös Remut, Reimatec ja muut merkit menevät kuin kuumille kiville. Mutta siis minä olen niin PIHI että en raaski pistää haalareihin kauheaa hintaa kun saan halvemmallakin hyvät. Ja meidän lapsilla pitää olla aina vaihtovaatteet, koska kaikki kengistä pipoon voi olla ihan kurassa, mullassa, märkiä tai jossain muussa möhnässä ja sitten on edessä pesua... ALENNUSMYYNNIT ja KIRPPUTORIT on mun paikkojani! Ja palkkani jää reilusti alle 3000, tosin mieheni tienaa 3500 (oliko se miesten keskivertopalkka??)

[QUOTE="vieras";24736158]No voi hitsin vitsi, kylläpäs nyt potuttaa meikää kun tuli oikeen isku vasten kasvoja=)[/QUOTE]

Sietäisi sentään edes vähän hävetä...

Sain jotenkin vähän eri kuvan tästä tekstistä
" pojan käytössä on markettihaalarit kestäneet sen hetken minkä ovat mahtuneet päälle. Eli yhden käyttökauden." Mutta hyvä jos menevät toiselle käyttäjälle.

Joo,eli tarkotin että ovat kestäneet. Sori,ton voi kyllä ymmärtää kahdella eri tavalla. Ois pitäny laittaa että eivät ole menneet juuri miksikään siinä ajassa mitä ne on meillä käytössä,eli sen yhden talven. Ei siis että ovat kestäneet VAAN sen ajan minkä ovat mahtuneet.

se vaan, että ei ne ylikalliit haalaritkaan kestä sen paremmin. RIKKI meillä ei ole menneet yhdetkään haalarit, mutta KAIKKI on menneet OHKAISEKSI. Eli ei mitään jakoa mennä -20 asteen pakkasessa ulos vanhalla haalarilla. Vain uusi (myös ne cirafit) on lämmin.

Toki sen vanhan saa lämpimäksi kerrospukeutumisella, mutta siinä on taas pari juttua: lapset vihaa sitä ja päiväkodissa lapset pukee itse, eli kukaan ei katso mitä ne päälleen pistävät. Mä haluan et mun lapsella on niin lämmin haalari, että se pärjää kun on sisävaatteet alla.

Rukkasia esmes kannattaa ostaa monet ja ottaa uudet käyttöön sitten kun on tosi kylmä. Eikä niitten uusien tarvii olla reimaa, itse asiassa mun mielestä parhaat on elsapitkäset. Ja ei tunnu missään ostaa kolmet per talvi per lapsi. (lisäksi niitä ei varasteta pk:sta)

Meillä on täälläpäin vähän erilaiset molot ja tiketit ja reimat kun useamman vuoden päiväkodissa olen vaatteita pyöritellyt käsieni läpi ja oikeasti, lassiet ei ole yhtään sen helpommin rikkoutuvia kuin muutkaan. Reimoista oli viime talvena kaikista vetskarit lahkeista rikki ja oli tosi rasittava yrittää saada niitä kenkien päälle ja silti kunnolla. Lisäksi reiman haalarin omistavat lapset ei antanu laittaa vetskaria ylös asti kiinni, onko niissä sen verran kapea kaula-aukko. Lenne ja lassien g-tech oli meidän päikyssä keväällä vielä parhaimman näköiset, reimatecit kulahtaneimmat, muut siitä välistä.

Miten te jaksatte olla noin hirveen tarkkoja? Mä ostan lapsille yleensä ReimaTeckiä eikä ostaessa tule mieleen miten aion siitä päästä eroon. Nyt myin huutiksessa viimetalvisen ReimaTecin haalarin, kaks siihen kuuluvaa pipoa ja rukkaset 34 eurolla. Halusin päästä eroon, enkä usko että niistä paljoa enempää kukaan olis maksanutkaan vaikka siistit ja ehjät olivatkin.

[QUOTE="vieras";24736221]se vaan, että ei ne ylikalliit haalaritkaan kestä sen paremmin. RIKKI meillä ei ole menneet yhdetkään haalarit, mutta KAIKKI on menneet OHKAISEKSI. Eli ei mitään jakoa mennä -20 asteen pakkasessa ulos vanhalla haalarilla. Vain uusi (myös ne cirafit) on lämmin.

Toki sen vanhan saa lämpimäksi kerrospukeutumisella, mutta siinä on taas pari juttua: lapset vihaa sitä ja päiväkodissa lapset pukee itse, eli kukaan ei katso mitä ne päälleen pistävät. Mä haluan et mun lapsella on niin lämmin haalari, että se pärjää kun on sisävaatteet alla.

Rukkasia esmes kannattaa ostaa monet ja ottaa uudet käyttöön sitten kun on tosi kylmä. Eikä niitten uusien tarvii olla reimaa, itse asiassa mun mielestä parhaat on elsapitkäset. Ja ei tunnu missään ostaa kolmet per talvi per lapsi. (lisäksi niitä ei varasteta pk:sta)[/QUOTE]

Tästä tuli mieleen kokemus merkistä Ticket To Heaven. Meille ostettiin viime talveksi molemmille lapsille Tanskasta asti nämä hehkutetut puvut. Pukujen kanssa tuli ongelmia heti, pojan puvusta taskun vetoketju irtosi kankaasta ennen kuin pukua edes kerettiin ottamaan käyttöön, oli niin huonosti ommeltu, että irtosi siinä että kokeilin miten vetoketju pelaa. Suostuivat huvittämään 20e kätännössä pilalle menneestä puvusta.

Tyttö puolestaan ehti aran väristä haalariaan pitämään vähälumisena päivänä ja kaatui tietysti kadulla ja polvi oli heti haalarista pilalla, reikää ei tullut mutta tummanharmaa 5cm läiskä, joka ei lähtenyt ikinä pestessä pois. Ensimmäisessä pesussa myös vuoren musta väri laski väriä haalarin päälikankaaseen. Tästä en edes jaksanut reklamoida...

Lämpimät ne puvut kyllä oli, mutta ei tehnyt niin isoa vaikutusta, että olisin täksi talveksi sieltä tilannut. Nuo haalarit onneksi tilasin saman vuoden syyskuussa vähän halvemmalla edellistalven kuoseissa, ettei nyt niin harmittanut. Kakkoslaatua ne eivät olleet, vaan ihan ehtaa priimaa.

Tänä vuonna meillä on icepeakin markettipuvut ja toivotaan, että kestää =) Itse kuljin viime talven icepeakin takissa ja jestas että se oli lämmin. Kovillakin pakkasilla mulla oli jopa hiki. Sen vuoksi päädyin tänä vuonna lastenkin talvivaatteissa kyseiseen "marketti"tavaraan ja ilahduin kun oli niin kivoja kuoseja valita =)

Pitää vielä kertoa oma kokemus haalareista. Minulla kolme lasta. Meillä ollut monenmerkkistä ja laatuista haalaria. Parhaat on olleet Jesper & Junior-liikkeestä ostettu Motion´s -merkkiset sekä lenne ja Lassien g-tech-haalarit. Esim. Nuo G-teckit on lähteneet kiertoon aina ilman mitään kulumaa, samoin tuo Motion´s. Reimatecit meni puhki viime talvena 2 viikossa meidän 6v käytössä. Lenne kesti hyvin.

Marketti haalareilla mennään meillä jatkossakin.

Yhteistyössä