kellä alle 10e tuntipalkka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dietorelle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mieheni ajaa taksia renkinä ja todellakin usein tuntipalakka jää alle 10e. Nytkin 12 tunnin vuorotakan 17-05 ja käteen vuorolta jäi 75e. Mitään lisiä ei saa . Saattaa olla vuoroja jolloin palakka on jopa 2-5 tunti ja työtunteja on ajettava, että jonkin verran jäisi edes palakkaa. Kohtuullisen kokoiseesa paikassa vielä aja taksia.

löytyyhän noita aloja. minulle juuri tarjottiin tehdastyötä 9e/h. Ei kiitos. Jos vertaan tähän kotiäidin hommaan, minulle jäisi 100-200 e enemmän täydestä työkuukaudesta käteen kuin nyt. Eli Suomessa hyvät tuet tai helekutin huonot palkat. Olen tukiloukussa ainakin toistaiseksi.

mieheni ajaa taksia renkinä ja todellakin usein tuntipalakka jää alle 10e. Nytkin 12 tunnin vuorotakan 17-05 ja käteen vuorolta jäi 75e. Mitään lisiä ei saa . Saattaa olla vuoroja jolloin palakka on jopa 2-5 tunti ja työtunteja on ajettava, että jonkin verran jäisi edes palakkaa. Kohtuullisen kokoiseesa paikassa vielä aja taksia.

Just luin paikallislehdestä, että taksikuskeista huutava pula. Tuo varmaan selittää sitä syytä.

Kysyn mielenkiinnosta kun veljeni joilla tehtaassa vuorotöissä huippupalkat ja idiootit väitti että nykypäivänä joka paikassa on vähintään 10e tunti.. paskat sanon minä..
nyt kerään todisteita joita niille kerron :D

Minulla :'( Sekä ykkös että kakkostyössä (ykköstyö hoiva-alalla, kakkostyö tekstinkäsittelyä) on vähän alle 10e tuntipalkka, tosin tekstinkäsittelyssä palkka ei määräydy suoranaisesti tunnin perusteella, mutta siitä pystyy laskemaan kutakuinkin miten paljon töitä on mahdollista tunnissa tehdä.

[QUOTE="vieras";26108793]9,15 näkyy olevan nykyään. Siivoojana, ei koulutusta tälle alalle[/QUOTE]

Tähän on pakko sanoa, että isoissa firmoissa (kuten ISS) palkka jopa koulutetulla siivoojalla/laitoshuoltajalla voi olla huonompi kuin tuo 9,15e/h. Siis puhutaan ALLE 9e tuntipalkasta. Eräs tuttavani on ISS:llä töissä, opiskellut laitoshuoltajaksi, ollut firmassa monta vuotta, ja saa palkkaa jotain 8,90e/h. Tarkkaa summaa en muista, mutta alle 9e se oli.

Tähän on pakko sanoa, että isoissa firmoissa (kuten ISS) palkka jopa koulutetulla siivoojalla/laitoshuoltajalla voi olla huonompi kuin tuo 9,15e/h. Siis puhutaan ALLE 9e tuntipalkasta. Eräs tuttavani on ISS:llä töissä, opiskellut laitoshuoltajaksi, ollut firmassa monta vuotta, ja saa palkkaa jotain 8,90e/h. Tarkkaa summaa en muista, mutta alle 9e se oli.

Mä olen isossa firmassa ja tuossa 9,15 palkassa on 10 senttiä kokemusvuosilisää..Tosin pienemmässä firmassa ollessa mulla oli vielä parempi palkka. Ja tuosta tosiaan puuttuu iltalisät yms. Parhaimmillaan varmaan tuntipalkka ollut parinkympin pintaan lisien kanssa

Niin ja lisään vielä että nuo palkat nousi vasta vuoden alusta, että olisko tuo vielä vanha tuntipalkka? Mulla oli ennen muistaakseni 8,88e. Aika hassua että mulla ei ole edes mitään koulutusta ja silti palkka oli vain 2 senttiä huonompi kuin tutullasi :o Ja mulla oli jonkin verran parempi palkka (muutamia kymmeniä senttejä) kuin toisella paikkakunnalla mutta samassa firmassa olevalla kaverillani, joka oli kuitenkin ollut kauemmin töissä.

Ja muistin tuon palkan väärin, se onkin näköjään 9,19e eikä 9,15 kuten aikasemmin sanoin..