Keliakia/ihokeliakia lapsella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epäily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla itsellä on ihokeliakia. Mulla oli oireina anemia, kutiseva iho ( siis aivan jatkuvasti sai raapia itseään, ihoon ei kuitenkaan tullut ihottumaa mutta verisiä naarmuja kyllä ), suuhun tuli aftoja, joskus vatsavaivoja ja päänahkaan nousi nesterakkuloita. Mä menin lääkäriin oireiden takia ja sieltä lähetettiin allergiatesteihin. Samalla tehtiin myös perusallergiatestit ruoka-aineista ja eläimistä. Keliakiatesti otettiin verestä ja ihonäytteellä. Itse pääsin tutkimuksiin 2 viikkoa lääkärille menosta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla itsellä on ihokeliakia. Mulla oli oireina anemia, kutiseva iho ( siis aivan jatkuvasti sai raapia itseään, ihoon ei kuitenkaan tullut ihottumaa mutta verisiä naarmuja kyllä ), suuhun tuli aftoja, joskus vatsavaivoja ja päänahkaan nousi nesterakkuloita. Mä menin lääkäriin oireiden takia ja sieltä lähetettiin allergiatesteihin. Samalla tehtiin myös perusallergiatestit ruoka-aineista ja eläimistä. Keliakiatesti otettiin verestä ja ihonäytteellä. Itse pääsin tutkimuksiin 2 viikkoa lääkärille menosta.

mistä kohtaa sulla iho kutisi? Epäiltiinkö heti keliakiaa? Meillä lapsella kovasti kutiseva iho, ei auta kortisonit eikä allergialääkkeet ym.. ruokahaluttomuutta, ja mielestäni on kalpea jne. Googlesta löysin ihokeliakin kuvia, ja sopisi lapsen ihottumaan.. Mutta hän on atoopikko niin lääkärissä aina pistetään sen piikkiin kaikki kutinat ja ihottumat, vaikka nyt erilaista