Kelan takaisinperinnästä

Ollaan tässä ainakin 1,5-vuotta maksettu miehen vanhaa liikaa maksettua asumistukea pois. En muista paljonko summa oli, jotain 700-800?. No sovittiin, että lapsilisistä aina 50?/kk sitä otetaan. Nyt olen sit alkanut soittelee kelaan, että paljon sitä on vielä jäljellä, kun vieläkin menee... eivät kuulemma nää koko hommasta mitään siellä???? Että olis edes mitään perittävää enää??? No, sitte sanoivat että seuraavaks eivät enää peri. Vaan perivät kuitenkin. Perjantaina lupasivat puhelimessa, että maantaina tulee se 50? minulle minkä ehtivät jo periä, taas. Vaan eipä tullut. En kerennyt tänään kelaan soittaa, mutta yks juttu... te keillä on tollasta perintää ollut onko siitä ollut joku sopimus? MÄ HALUAN TIETÄÄ PALJON MUN PITI SINNE MAKSAA JA PALJONKO OLEN MAKSANUT?! Ties vaikka enemmänkin jo liikaa perineet...
 
joanna
vaikee juttu. mene käymään henk.koht kelassa. tuossa ajassa on kyllä tommonen summa jo maksettu. onneks näkyy kaikki mitä on maksettu ja mitä niistä on otettu pois. jos ootte maksanu liikaa saatte omanne takasin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
mut entäs jos niillä ei siellä ylipäätään enää näy mitään koko perinnästä, että näkis se paljonko oli perittävää? sitä mä pelkään...
Ajattele, jos tilanne ois toisinpäin niin varmasti osaisivat sanoa sentilleen paljonko teidän pitää maksaa :whistle: :whistle:

Soita ihmeessä sinne ja pyydä selvitystä, pakko sen on olla siellä jossain sen tiedon!
 
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
mut entäs jos niillä ei siellä ylipäätään enää näy mitään koko perinnästä, että näkis se paljonko oli perittävää? sitä mä pelkään...
Ajattele, jos tilanne ois toisinpäin niin varmasti osaisivat sanoa sentilleen paljonko teidän pitää maksaa :whistle: :whistle:

Soita ihmeessä sinne ja pyydä selvitystä, pakko sen on olla siellä jossain sen tiedon!
jos ei niin vaadin joka sentin takaisin... B)
 
=)
Minä olen aina maksanut kaiken liian kerralla pois. Joku lappu sieltä tuli ja siihen ruksin että maksan itse eikä pidätetä tuista.

Kerran Kela on myös luopunut takaisinperinnästä, summa oli 70 euroa. Wohoo!
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Meidän piti kerran vuosia sitten maksaa asumistukea takas joku muutama satanen, ja mie ainakin jouduin Kelassa allekirjoittamaan ns. "takaisinperintäsopimuksen" missä oli maksumäärä ja aikataulu.
kelassa on valtion virkamiehiä ja heitä sitoo todella tarkat ohjeet ja määräykset, joten kyllä sieltä faktaa löytyy. Itse kävisin paikanpäällä.
 
näin meillä
Mä olen joutunut maksamaan asumistukea takasin päin, mulle tuli kelasta paperi missä oli perittävä summa sekä aika/päivämäärät kuinka kauan summaa peritään..kun kaikki oli peritty sain sieltä "kuitin" peritystä summasta.
 
A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Meidän piti kerran vuosia sitten maksaa asumistukea takas joku muutama satanen, ja mie ainakin jouduin Kelassa allekirjoittamaan ns. "takaisinperintäsopimuksen" missä oli maksumäärä ja aikataulu.
sama täällä(paitsi kyse oli opintotuesta).
Mutta ainakin täällä kun kävi kysymässä niin niitten koneella näkyi että paljonko piti vielä maksaa takaisin.
 
vieras
kyllä se niillä pitää näkyä ja sullakin kannattaisi olla kaikki päätökset kansiossa tallessa. Niistähän se olisi helppo katsoa. Kyllä tämmöset asiat kelan on pakko selvittää ja jos ovat perineet liikaa takaisin joutuvat kyllä korvaamaan.
 
Jouduin joskus esikoisen aikaan maksamaan viimeisen kotihoidontuen takaisin.

Sieltä tuli lappu, että perivät takaisin ja sain ilmoittaa, kuinka monessa erässä haluan maksaa.

Soitin ja kysyin, voiko sen periä lapsilisistä. Sanoivat, että voi mutta mun täytyy sekin siihen lappuun erikseen laittaa ja allekirjoittaa.

Joka erästä tuli vielä erikseen kuukausittainen ilmoitus postissa, ihan hyvin toimi siis meillä silloin.
 
Mekin jouduttiin maksaa asumistukea takasiin, vaikka liikamaksu oli heidän vika! Eipä hirveesti auttanut, vaikka tehtiin valitus. Oltiin toimitettu heille kaikki mahdolliset paperit, mutta laskivat asumistuen vanhan kämpän mukaan. Se on paskalaitos siinä suhteessa, että he eivät tee ikinä mitään virheitä vaan vika on aina asiakkaassa, valitettavasti. Me oltiin vielä opiskelijoita, et sitä rahaa ei todellakaan ollut yli, mut pakko oli maksaa yli 500? heille.... Minun muistaakseni tehtiin joku sopimus.
 

Yhteistyössä