kela ja lapsilisä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turusta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

turusta

Vieras
olenko ainoa kuka ei ole saanut vielä lapsilisä vaikka lapsi syntyi jo tammikuussa??? hakemuksen lähetin jo lokakuussa samalla kun äitiysavustuksenkin. ä-pakkauksen sain lokakuussa mutta päätöstä lapsilisästä ei ole vieläkän tehty vaikka olen 2x käynyt kelassa kysymässä että mikä tökki. sieltä saa vaan vastauksen että kun on ruuhka...??? no miten voi päätöksen teko kestä puoli vuotta????

Kuulostaa oudolta! kyl mulle tuli se päätös tosi nopeasti, olisko ollu jopa ennen vauvan syntymää.. Ja maksukin tuli heti seuraavassa kussa niinku kuuluukin.

höh...päätös tuli mulle lapsen synnyttyä ja heti kun rahojen pitikin tulla, tulivat...

soitapa jonneki muualle ku paikalliskelaan, mihis on keskitetty lapsiperheiden asiat?
Itse aina soittelin jyväskylään opiskeluasioiden kanssa ni sai vähän vauhtii asioihin... jup.

no soitin noin kolme viikkoa sitten ja sieltä sanotti että jo kyllä hän näkee täältä koneelta että sinne on laitettu merkintä siitä että asia pitäis kiirehtia, mutta kun ei hän niitä päätöksia tee... otta päähän sellainen toiminta.

Kannattaa mennä kelaan ja pyydä päästä käsittelijän juttusille jos muuten ei ala asiat rulaamaan. Monesti oon itse joutunu asiomaan suoraan käsittelijän kanssa ja joskus jopa johtajan kanssa ku tuntu ettei mitää tapahtunu.

Yhteistyössä