Kela, isä asunnoton jne.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Arcadea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Arcadea

Jäsen
02.07.2008
95
0
6
eli olen hakenut kelasta yksinhuoltajakorotusta. Eivät ainakaan vielä myöntäneet, koska en voi selvittää missä isä majailee!

Ja toisekseen pitäisi olla kuulemma päivitetty elatus- ja tapaamissopimus. Sopimus on voimassa oleva ja täysin hyvä. Tarvetta muutoksille ei ole.

Mutta nyt, eihän kela voi evätä minulta yksinhuoltajakorostusta, koska kukaan ei tiedä missä isä asuu. Täältä olen poistanut hänen kirjansa, mutta isä ei ole tehnyt muuttoilmoitus mihinkään vaan on "asunnoton".

Mitäs tämmösessä sitteen tehdään? Toivottavasti näillä eväillä voin hakea yksinhuoltajuutta.
Ja kysymykseen tapaako lastaan: ei ainakaan toistaiseksi ole tavannut.

Alkuperäinen kirjoittaja Arcadea:
eli olen hakenut kelasta yksinhuoltajakorotusta. Eivät ainakaan vielä myöntäneet, koska en voi selvittää missä isä majailee!

Ja toisekseen pitäisi olla kuulemma päivitetty elatus- ja tapaamissopimus. Sopimus on voimassa oleva ja täysin hyvä. Tarvetta muutoksille ei ole.

Mutta nyt, eihän kela voi evätä minulta yksinhuoltajakorostusta, koska kukaan ei tiedä missä isä asuu. Täältä olen poistanut hänen kirjansa, mutta isä ei ole tehnyt muuttoilmoitus mihinkään vaan on "asunnoton".

Mitäs tämmösessä sitteen tehdään? Toivottavasti näillä eväillä voin hakea yksinhuoltajuutta.
Ja kysymykseen tapaako lastaan: ei ainakaan toistaiseksi ole tavannut.

Sä kerroit täällä aiemmin tein vaikeasta tilanteesta kun et saanut miestä pihalle? Vai muistanko väärin? Ja tee selvitys asianajajan kanssa vaikka että mies ei tosiaan asu enään siellä vaikka uutta asuntoa ei ole ilmoittanut!

No eppä ollukkaan sama. Mut jos asutte samassa taloudessa ni kaikkein paras ois jos on vuokrakämppä että itse muutat siitä pois! Jos tein molempien nimet on vuokrasopimuksessa ni ei ole yksin kertaista vaan se että nyt se toinen ei asu siinä. Ja jos kerta toi mies ei sille mitään tee ni. Edelläoleva neuvo on ainoa jos on vuokrakämpästä siis kyse.

Minäkin jouduin kerran tälläiseen tilanteeseen, silloin meillä ei tosin ollut vielä lapsia ja en saanut asumistukea, eli samaan rinnastettavissa. Yksinkertaisesti tukea ei vain maksettu minulle ennenkuin mies oli kirjoilla jossain muualla, vaikka sain sovittua vuokraisäntämmekin kanssa asunnon pelkästään minun nimiini. Minä muutin itse miehen kirjat hänen äitinsä luokse, eipä siinä paljon muu auttanut. Mies sai siitä eteenpäin selvittää sotkunsa äitinsä kanssa tai yksin.

Yhteistyössä