Joo, en tarkoittanutkaan että naksujen syöminen olisi napostelua. Kyllä niitä meidänkin vauva syö, mutta ruokailun yhteydessä. Täällä vaan näkee tuota "vauva napostelee naksuja vaunuissa" Tai "tuossa se roikkuu lahkeessa keksiä vetäen" jatkuvasti. Toki pureskelua opetellaan naksuilla tms, mutta ei sitä, että koko ajan saa syödä, vaan sitä varten on ruoka-ajat. Kahvin kanssa pullan syöminen on ok, jos se jää siihen kahviin eikä pullaa vedetä pitkin päivää. Työssäni näen koko ajan lihavia lapsia, jotka ovat kyllä kotoaan oppineet tavan vetää päivässä 1.5 litraa limua tai karkkia megapussillinen.
En siis ole typerä vaan mielestäni kaukonäköinen ja fiksu. En myöskään ole "laiha" vaan normaalipainoinen terve ihminen, joka syö ja söi raskausaikanakin järkevästi. En siis itse eikä myöskään lapseni joudu kärsimään ylipainosta ja sen mukanaan tuomista sairauksista. Minun verorahoistanihan ne lihavien ihmisten hoidot sitten maksetaan. Olen samaa mieltä esityksestä, jonka mukaan itse aiheutettujen sairauksien hoidot joutuisi itse maksamaan (alkoholi, tupakka, ylipaino jne.)