keksikääs ny mitä mä ostan tolle 10v. pojalle. Poika on kehitysvammainen ja ehkä n. 6-8 vuotiaita

• Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti
HippuTAR
kiinnostavat lelut ois sopivimpia. Paitsi että esim sen ikäisten legoja ei osaa kasata.
Meinasin ostaa noita sikun traktoreita ja härpäkkeitä mutta muutin mieleni. Tulis liian kalliiksi ostaa niitä niin paljon että sais kunnon leikin aikaan.

Eli hintaa sais olla n. 100€ ja voi olla vaan yksi lelu tai monta saman sarjan lelua. Ukkeleista, roboteista yms. ei juuri piittaa.

Olisko joku käsikonsoli vempele ihan mahdoton?

Mikroskooppi, kaukoputki?

Taikurin vehkeet?

Autorata!!!

HippuTAR
Noilla on puujunarata ja tykkäävät leikkiä sillä, kauko-ohjattavaa veturia ei tosin oo mutta siitä tulis karmee riita :D.

Mikroskooppi, kaukoputki? ei

Taikurin vehkeet? ei

Sillä on siskon vanha käsikonsoli eikä tartte sen parempaa toistaiseksi.

Iso autorata ois jees mutta ei oikein mahdu tänne...

Eipä oo ennen ollu näin vaikeeta, ja kun haluaisin ostaa sellasen joka ois niinku "JEE, UPEETA, MAHTAVAA" juttu.

Noilla on puujunarata ja tykkäävät leikkiä sillä, kauko-ohjattavaa veturia ei tosin oo mutta siitä tulis karmee riita :D.

Mikroskooppi, kaukoputki? ei

Taikurin vehkeet? ei

Sillä on siskon vanha käsikonsoli eikä tartte sen parempaa toistaiseksi.

Iso autorata ois jees mutta ei oikein mahdu tänne...

Eipä oo ennen ollu näin vaikeeta, ja kun haluaisin ostaa sellasen joka ois niinku "JEE, UPEETA, MAHTAVAA" juttu.
Stiga, rattikelkka?

HippuTAR
Stiga, rattikelkka?
Täälä ei oo sellasta mäkeä missä vois rattikelkalla oikeen laskea.

Ja pitäis olla sisälelu muutenkin. Pikkuveli saa turtlesjuttuja ja tulee riita jos toinen saa sitte pihalelun.

Sitä kiinnostaa rakentaminen, työkalut, kaikki nelipyöräiset.
Sen omat toiveet on tyyliin fp kassaakone!!!!!!!, leikkiastiat ja -ruuat, ym. vauvojen/pienten lasten lelut. Mutta oikeestihan se ei noilla leikkisi yhtään, eikä leiki ton tyylisillä pikkusiskon leluilla. En tajua miksi se moisia toivoo?????

Sitte esim. työkaluissa on se ongelma että muoviset on lapsellisia mutta oikeat liian vaarallisia.

HippuTAR
I pod tms?
Piti googlata et mikä toi on. Ja ei... Ku se ehdottomasti haluaa leluja.
Viime vuonna ostin sille synttärilahjaksi kirjan ja sellasen ison angry birds setin jossa oli kyniä yms. Ku lelut tuntu niin lapsellisilta. Ikinä koskaan en unohda sitä pettynyttä ilmettä. Saati sitte ku muutkaan vieraat ei tuonu lelua...Joten mä ostan leluja ja yöpuvun joka kuuluu meidän jouluperinteeseen. Niin ja tietty karkkia.

Piti googlata et mikä toi on. Ja ei... Ku se ehdottomasti haluaa leluja.
Viime vuonna ostin sille synttärilahjaksi kirjan ja sellasen ison angry birds setin jossa oli kyniä yms. Ku lelut tuntu niin lapsellisilta. Ikinä koskaan en unohda sitä pettynyttä ilmettä. Saati sitte ku muutkaan vieraat ei tuonu lelua...Joten mä ostan leluja ja yöpuvun joka kuuluu meidän jouluperinteeseen. Niin ja tietty karkkia.
Voi toista.
No siinä on sitten tosiaan urakkaa saada sellainen lahja mikä miellyttää.

Jos haluaisin varmistua että lahja on mieleinen, niin löisin katalogin käteen ja sanoisin että pikkujouluissa kirjoitetaan toivelista pukille, että jokos olet päättänyt mitä aiot toivoa.

Olen huomannut sen että ne omat toiveet on juuri noita WAUTSIWAU lahjoja, vaikka vanhempi ei lahjasta välittäisi, vaan lähinnä ihmettelisi moista.

Voisi väittää että raido-ohjattavat kehittää motorisia taitoja.

Löytyy myös helikoptereita.=)

HippuTAR
Mutta tolla ei oikeesti noi omat toiveet oo "oikeita", mä vähän luulen et se ajattelee enemmän noita pikkusisaruksia.

Mutta nyt selaillessani löysin sen: kauko-ohjattava, vielä ku osais päättää minkälainen :LOL:. Mut oikeestaan ihan sama ostanko traktorin, kaivinkoneen vai trukin niin toi on se upeeta, mahtavaa juttu.

Piti kirjoittamani kauko-ohjattava TYÖKONE.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Mutta tolla ei oikeesti noi omat toiveet oo "oikeita", mä vähän luulen et se ajattelee enemmän noita pikkusisaruksia.

Mutta nyt selaillessani löysin sen: kauko-ohjattava, vielä ku osais päättää minkälainen :LOL:. Mut oikeestaan ihan sama ostanko traktorin, kaivinkoneen vai trukin niin toi on se upeeta, mahtavaa juttu.

Piti kirjoittamani kauko-ohjattava TYÖKONE.
Ja taas voi joulu tulla.:LOL::heart:

Täälä ei oo sellasta mäkeä missä vois rattikelkalla oikeen laskea.

Ja pitäis olla sisälelu muutenkin. Pikkuveli saa turtlesjuttuja ja tulee riita jos toinen saa sitte pihalelun.

Sitä kiinnostaa rakentaminen, työkalut, kaikki nelipyöräiset.
Sen omat toiveet on tyyliin fp kassaakone!!!!!!!, leikkiastiat ja -ruuat, ym. vauvojen/pienten lasten lelut. Mutta oikeestihan se ei noilla leikkisi yhtään, eikä leiki ton tyylisillä pikkusiskon leluilla. En tajua miksi se moisia toivoo?????

Sitte esim. työkaluissa on se ongelma että muoviset on lapsellisia mutta oikeat liian vaarallisia.
Just meinasin ehdottaa, että oikeita, pieniä työkaluja. Mieti nyt, oikea pieni vasara, oikeita nauloja, pieni ruuvari jne. Niitä vaan sais käyttää jollain "työpöydällä" (vaikka joku Ikean halpa pikkupöytä sitä varten. ) , tai ulkona tms.Teette sisälle pienen höylänurkkauksen?
Tai sitten niitä oikeita ,pieniä ruuanlaittosettejä, leivontasettejä ym. ja sitten oikeasti teette hänen kanssaan niillä jotain oikeita pieniä ruokia?

Viimeksi muokattu:
"Ilona"
Meccano build & play -paketti : on pari työkaluakin, voi rakentaa eri malleja (autoja) tai omasta päästä, palat ei mene helposti rikki. Meinasin ostaa omalle 6-vuotiaalle sellaisen, mutta itse päädyin geomagiin. Nekin voi olla kivoja, jos ei oo sen ikäisiä talossa jotka nielee magneetteja.

idea tämäkin
Osta öljy- tai akryylivärit siveltimiä ja parit taulun pohjat.On myös valmiiksi piirrettyjä taulun pohjia, joiden kuvan voi itse maalata haluamallaan tavalla tai ohjeiden mukaan.
Tai jos hän tykkää jostain jääkiekko tai muun urheilulajin joukkueesta, hommaa jostain fanipaita. ja lippu seuraavaan otteluun ja mene hänen kanssaan sinne.

"..."
En tiedä auttaako vastaukseni ollenkaan, minulla 23-vuotias kehitysvammainen pikkusisko. Haluaa edelleen barbeja ja nukkeja synttäri/joululahjoiksi. Miksi siis kieltää? Jos Baby Born tekee hänet onnelliseksi, niin sellaisen saakoon. Ei hän kuitenkaan lähemmäksi omaa vauvaa ikinä pääse...
Eli mun neuvo on, vaikka kui tuntus typerältä ostaa 10-vuotiaalle 5-vuotiaan leluja, niin osta. Se lapsen ilme on erittäin palkitseva kun sitä katsot. <3

HippuTAR
Oikeat työkalut ei tosiaan käy, on sellanen hosottaja että huitoo itteensä vaikka mihin.
Ruuanlaittoon ja leivontaan osallistuu muutenkin.

Ja se ei oikeesti leikkisi noilla toivomillaan asioilla yhtään joten en osta niitä.

Noi Meccanot oli mulle täysin uus juttu, vaikutti mielenkiintoiselta, voisin lisäksi ostaa jonku sellaisen setin.

"vieras."
Eihän sulla ole rahaa millä ostaa, täällä vähän väliä olet valittamassa miten vähän taas jäi rahaa ja sitä rataa. Ostat vain sitä mihin rahkeet riittää, koska sunlaisillasi tuppaa ne vuokrat ja muut pakolliset menot jäämään maksamatta muuten.

HippuTAR
[QUOTE="vieras.";29266862]Eihän sulla ole rahaa millä ostaa, täällä vähän väliä olet valittamassa miten vähän taas jäi rahaa ja sitä rataa. Ostat vain sitä mihin rahkeet riittää, koska sunlaisillasi tuppaa ne vuokrat ja muut pakolliset menot jäämään maksamatta muuten.[/QUOTE]

Vähän väliä? Jaaa....
Ja nytpä vaan sattuu olemaan lahjoihin varaa. Vuokra ja kaikki muutkin laskut on aina maksettu ajallaan.
Sunlaisillasi taitaa elämä olla aika kurjaa ku on niin kova hinku aukoa päätänsä.

Yhteistyössä