Keksikää mun 11v pojalle harrastus

• Viestiketjun aloittaja apuja
  • Ensimmäinen viesti
apuja
Poikaa ei oikeen mikään kiinostas. Ei osaa sanoa mitä haluais harrastaa.
On hieman ujo ja arka. Kaverit harrastaa sählyä ja judoa, myöskään ne ei kuulemma kiinosta.
Itse oon ehdottanut esim partiota, onko jo liian iso siihen? Minkä ikäisenä se yleensä aloitetaan? Asutaan helsingisssä.

Mr
- Jalkapallo, koripallo, pesäpallo, salibandy, partio, uinti, telinevoimistelu, ratsastus, yleisurheilu, lentopallo, itsepuolustuslajit, kalastus......

Noi nyt tuli noin sekunnin miettimisen jälkeen mieleen...

Rohmu
Mun mielestä sen harrastuksen pitäis lähteä lapsesta itsestään. Eihän kukaan jaksa harrastaa pitkään sellaista, mikä ei itseään kiinnosta. Vai miten olis, jos ehdottaisin sulle, että alappa nyt harrastamaan postimerkkeilyä tai jotain...? Onko poika liikunnallinen vai minkä tyylinen? Onko aikaisemmin harrastanut jotain? Musiikkia, jotain käsitöitä tai vaikka skeittaus?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja keke:
Tietokonepelit ja colan juonti.
herra harrastaa nyt pleikkaa ja pepsin juomista. Ulkoilee kyllä kavereiden kanssa paljon. Mies vaan vaatii, että harrastus pojalle keksittävä.
Pojalla ollut motoriikan kanssa paljon ongelmia, esim pyöräilemäänkin oppi vasta 9 vuotiaana. Luistelu ei suju vieläkään, luistelee jalat "tönkköinä".

no
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Hommaa sille kalastusvälineet, menköön kalastamaa.
siitä kyllä tykkää, on tänään menossa mummon luo mökille ja saa siellä kalastaa. Mut on vähän hankala harrastus ympärivuotiseks, ainakin täällä päin helsinkiä. Merelle matkaa useampi kilometri ja auto aina ukolla, joten en poikaa pääse kuskaaman.

Rohmu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja keke:
Tietokonepelit ja colan juonti.
herra harrastaa nyt pleikkaa ja pepsin juomista. Ulkoilee kyllä kavereiden kanssa paljon. Mies vaan vaatii, että harrastus pojalle keksittävä.
Pojalla ollut motoriikan kanssa paljon ongelmia, esim pyöräilemäänkin oppi vasta 9 vuotiaana. Luistelu ei suju vieläkään, luistelee jalat "tönkköinä".
No, yleensä isät harrastaa jotain poikiensa kanssa. Meillä käyvät talvella luistelemassa ja kesällä pyöräilevät ja pelaavat jalkapalloa. Löytyiskö jotain yhteistä harrastusta, mitä vois isänsä kanssa tehdä, vaikka sit tuo kalastus...?

Herra Majuri
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Hommaa sille kalastusvälineet, menköön kalastamaa.
siitä kyllä tykkää, on tänään menossa mummon luo mökille ja saa siellä kalastaa. Mut on vähän hankala harrastus ympärivuotiseks, ainakin täällä päin helsinkiä. Merelle matkaa useampi kilometri ja auto aina ukolla, joten en poikaa pääse kuskaaman.
Kyllä tuonikäisen pitäisi kyetä menemään vaikka polkupyörällä tai bussilla meren rantaan :headwall: :headwall:
Hommatkaa venepaikka ja soutuvene myös sille niin saa harrastus lisäpotkua

r
Kyllä innostuksen pitäisi lähteä pojasta itsestään, muuten mistään harrastuksesta ei tule mieluista. Mitäs jos ottaisitte lähtökohdaksi nuo motoriikkaharjoitukset (tietenkään korostamatta sitä pojalle ) ja kävisitte suht säännöllisesti yhdessä uimassa, pelaamassa jalkapalloa, luistelemassa ja talvella hiihtämässä. Vähintään pari-kolme kertaa viikossa näitä. Jos joku ohjattu harrastus tiettynä ajankohtana tuntuu pojasta liian kahlitsevalta ja vie osallistumisinnon, niin ette korosta tätä harrastuksena, vaan että vietetään mukavaa liikunnallista aikaa yhdessä.

v
Partion voi aloittaa missä iässä tahansa. Onko poika sitä sorttia, että viihtyy luonnossa? Kannattaa kysyä paikallisista lippukunnista, josko johonkin ryhmään mahtuisi. Katsokaa netistä pojan kanssa yhdessä partioaiheisia sivuja, saa vähän esimakua, kiinnostaako.

Dorian
Eiköhän tuon ikäinen osaa itse päätää mitä harrastaa ja mikä kiinostaaa. Vanhempien tuputtaminen harrastusten pariin tappaa orastavankin innostuksen. Anna pojalle tilaa löytää mieluinen harrastus itse!

Monipuolista
Yleisurheilu o hyvä harrastus tuon ikäiselle.
Tuossa mahdollisuus kokeilla monenmoista lajia, jospa sieltä löytyisi itselleen mieluinen laji.
Meillä 9v poika kokeili jujutsua ja sählyä ensin, kummassakaan ei viihtynyt. Nyt on 1,5v käynyt yleisurheilukoulua ja ei ole kertaakaan sanonut, ettei halua sinne lähteä.
Treenit kestää 1,5h kerrallaan ja tuosta ajasta osa on "leikkiä" vielä tuon ikäisillä. Eli pelataan jalkapalloa, polttopalloa tms.

Yhteistyössä