Keksikää mulle terveellisiä ruokia!?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ja ruoka-aineita. En voi refluksin, allergian tai oksennuksen takia syödä: pähkinät, pavut, sipulit, ruis, venhä runsain määrin, monet hedelmät (omenat, sitrukset, mango persikka kiivi ananas) tai vihannekset (kaalit, lanttu, raaka porkkana, tomaatti), kala, maito, kookos, kaakao

Oon niin kyllästynyt kauraleipään ja kaurajugurttiin!
 
Karppaus. Sillä oma refluksi/tyrä/närästykset pysyvät aisoissa. (y)
Eilen söin pitkästä aikaa tuppipottuja ja kyllä korvensi mahassa loppuillan. yäks :sick:
 
Ja ruoka-aineita. En voi refluksin, allergian tai oksennuksen takia syödä: pähkinät, pavut, sipulit, ruis, venhä runsain määrin, monet hedelmät (omenat, sitrukset, mango persikka kiivi ananas) tai vihannekset (kaalit, lanttu, raaka porkkana, tomaatti), kala, maito, kookos, kaakao

Oon niin kyllästynyt kauraleipään ja kaurajugurttiin!
Mulla ei oo isompia allergioita mut teen tänään salaatin johon heitän salaatinlehtiä, paistettua broilerisuikaletta, kananmunaa, kurkkua, jne. Avokadoakin ja siemeniä siihen voisi heittää.
Oisko jossain sulle kasvisrasvasta tehtyä fetaa?

Salaatteihin voi tunkea myös vesimelonia raikastamaan.

Paistetut (mausteina suola ja mustapippuri) kesäkurpitsasiivut on myös hyviä. Entä jauheliha-kesäkurpitsavuoka?
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Broileria riisin kera: paistat hun.mar. broilerisuikaleita ja paprikaa, sit jotain kasvisrasva-juustoa ripottelet päälle. Keität riisit ja salaattia lisukkeeksi.

Jauhelihakeitto: paistat jauhelihan suolan ja pippurin kera, ripaus chiliä tuo kivaa makua (onko liian tuju mauste). Kattilaan jotain pakastekasvissysteemiä ja perunoita, lihaliemikuutiokin jos ei tule oireita.
 
vierailija
Broileria riisin kera: paistat hun.mar. broilerisuikaleita ja paprikaa, sit jotain kasvisrasva-juustoa ripottelet päälle. Keität riisit ja salaattia lisukkeeksi.

Jauhelihakeitto: paistat jauhelihan suolan ja pippurin kera, ripaus chiliä tuo kivaa makua (onko liian tuju mauste). Kattilaan jotain pakastekasvissysteemiä ja perunoita, lihaliemikuutiokin jos ei tule oireita.
Tuota Algoma keittelee joka viikko.
 
vierailija
Broileria riisin kera: paistat hun.mar. broilerisuikaleita ja paprikaa, sit jotain kasvisrasva-juustoa ripottelet päälle. Keität riisit ja salaattia lisukkeeksi.

Jauhelihakeitto: paistat jauhelihan suolan ja pippurin kera, ripaus chiliä tuo kivaa makua (onko liian tuju mauste). Kattilaan jotain pakastekasvissysteemiä ja perunoita, lihaliemikuutiokin jos ei tule oireita.
Aha, tässäsiis tarkoitus peittää lihan maku?
 

Yhteistyössä