keksikää meidän perheelle sopiva lemmikki?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
simppu
Alkuperäinen kirjoittaja mik-ita:
akvaario ja sinne kaloja , ne on älyttömän hienoja :) olen itse ajatellut ostaa semmoisen :)
Akvaarioharrastus on ERITTÄIN kallis alusta loppuun saakka! Eikä ihan kaikkein helpoinkaan tapa pitää lemmikkiä. Kotona neljä akvaariota ollut jo 10 vuoden ajan, joten tiedän.

kissa voi tulla kalliiksi
Otin viime kesänä maatiaiskissa ja joo, ei maksanut mitään.

Nyt kevään korvalla kissalla alkoi tulla pissavaivoja. Varasin ajan eläinlääkäriin steilisaatioon. Samalla reissulla todettiin pissatulehdus ja virtsakiteitä. Tutkimus, leikkaus, lääkekuuri, erikoisruokapussi teki 120e. Jatkossa erikoisruoka n.30e/pussi, mikä riittää suunnilleen kuukaudeksi. Ja nyt pitäisi ottaa kontrollipissanäyte ja viedä lääkärille. Saas nähdä, mitä se kustantaa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kissa voi tulla kalliiksi:
Otin viime kesänä maatiaiskissa ja joo, ei maksanut mitään.

Nyt kevään korvalla kissalla alkoi tulla pissavaivoja. Varasin ajan eläinlääkäriin steilisaatioon. Samalla reissulla todettiin pissatulehdus ja virtsakiteitä. Tutkimus, leikkaus, lääkekuuri, erikoisruokapussi teki 120e. Jatkossa erikoisruoka n.30e/pussi, mikä riittää suunnilleen kuukaudeksi. Ja nyt pitäisi ottaa kontrollipissanäyte ja viedä lääkärille. Saas nähdä, mitä se kustantaa.
Mikä tahansa lemmikki tulee kalliiksi jos sairastuu. Siihen on varauduttava jo lemmikkiä otettaessa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikä tahansa lemmikki tulee kalliiksi jos sairastuu. Siihen on varauduttava jo lemmikkiä otettaessa.

Nimenomaan! Siksi varotinkin ap:ta, että ilmainenkaan lemmikki ei ole jatkossa ilmainen.
totta tämä on. kuitenkaan kaikilla ei ole varaa ostaa vaikka 500 e kissaa tai 1000 e koiraa. vaan ihan ilmainen sopisi varmasti hyvin, kun ei tarvitse olla tietyn rotuinen

Alkuperäinen kirjoittaja :
Kissat on tylsiä eikä niistä ole mitään iloa, eivät opi mitään ja ovat muutenkin tyhmiä.
Tää ei pidä paikkaansa. Mun tietämät kissat on ainakin älykkäitä ja oppineet vaikka mitä. Niitten kanssa voi touhutakin monenlaista... Paljolti omistajasta kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja kesyrotat on ihania:
kesyrottia (mielellään ainakin 2 et niist on seuraa). niitä meillä oli kun olin pieni. lapsetkin osaa hoitaa. mutta tietenkii tarttee ostaa häkin, mut niit saa halvalla käytettynä. sit kannattaa kattoo et ostaa samaa sukupuolta, meil oli yhtäkkiä 40 rottaa kun toinen poikarotta olikin tyttö.
Kesyrotat on ihania, mutta ei pienten lasten lemmikkejä. Mieluummin sit vaikka gerbiilejä, jos jyrsijöitä haluu. Rottien hoito on yhtä työlästä kuin lintujen, koska häkki pitää olla riittävän tilava ja se täytyy pitää puhtaana. Rotat tarttee myös monipuolisesti virikkeitä.

Mun mielestä eläintä ei kannata ottaa, jos ei pysty sijoittamaan sen hoitoon rahaa... Ei ole oikein, että lemmikin sairastuessa ja kulujen noustessa laitetaan kiertoon, kun ei enää ookaan vara maksaa hoitoa. Tuossa tilanteessa oottasin muutaman vuoden ja kattoisin sit uudestaan vieläkö lapset lemmikkiä toivoo ja onko siihen varaa. Sit perehtyisin lasten kanssa johonkin lajiin huolella ja pitäisin puolen vuoden harkinta-ajan... Jos edelleen kiinnostaa, niin sit vois hankkia. Lemmikit sitouttaa vuosiks, jotkut jopa kymmeniks vuosiks.

Yhteistyössä