keksikää mulle uus ammatti!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sh

Vieras
Oon nyt kotiäitinä ja sitä ennen ollut sairaanhoitoalalla. Nyt alkanut tuntua että sinne en enää palaa.. :) (ärsyttää mm. kolmivuorotyö,jatkuva kiire, ainainen naisvaltaisen työpaikan natina ja kitinä.Pelottaa vastuu ja se että joutuu työskentelemään nuorten kokemattomien lääkärien kanssa ja itselläkään ei vielä noita työvuosia ole kauheasti)

Tekis mieli opiskelemaan mutta mitä? Haluaisin jotain itsenäistä työtä, ihmisten kanssa voisin olla tekemisissä mutta mielummin yksi kerrallaan (eikä niin että yhtäaikaa pitäisi revetä hoitamaan kymmentä ihmistä). Ei mitään hajua alasta,ehdotelkaa jotain mielenkiintoisia! :)

Farmaseutti. Vissiin ihan hyvä työllisyystilanne eikä mahdoton päästä sisään. Sairaanhoitajakoulutus ihan mahti tausta. Sosiaalityöntekijä vois olla toinen. Tai teologiaa lukemaan yliopistoon.

Mulle kanssa. Eikös tuo farmaseuttina työskentely ole aika tylsää? Ei taida olla kovin hyvä palkkakaan? Keksikää mullekin uusi ammatti? Sosiaalityö kiinnostaa, mutta eikös siinäkin huonohko palkka? Henkisesti raskasta?

Terkkaria oon itsekin miettinyt ja tuota farmaseuttia myös,mut tässä elämäntilanteessa on vähä hankala lähtee jonneki Kuopioon asti opiskelemaan (vai koulutettiinko noita farmaseutteja missään muualla ku Kuopiossa?)

Alkuperäinen kirjoittaja Mimosa:
Kelan tädiksi haetaan usein sairaanhoitajia, silloin tällöin myös työkkäriin kuntoutuspuolelle :)

ihan oikeestiko Kelaan sairaanhoitajia? Mitä ne siellä tekee,eikö siihen pitäis olla joku muukin koulutus?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Mimosa:
Kelan tädiksi haetaan usein sairaanhoitajia, silloin tällöin myös työkkäriin kuntoutuspuolelle :)

ihan oikeestiko Kelaan sairaanhoitajia? Mitä ne siellä tekee,eikö siihen pitäis olla joku muukin koulutus?

Juu-u :) Vastaamaan asiakaspalvelusta ja ratkomaan etuisuusasioita, jotka liittyvät esim. vammaistukiin, sairaspäivärahoihin, lääkekorvauksiin jne.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Terkkaria oon itsekin miettinyt ja tuota farmaseuttia myös,mut tässä elämäntilanteessa on vähä hankala lähtee jonneki Kuopioon asti opiskelemaan (vai koulutettiinko noita farmaseutteja missään muualla ku Kuopiossa?)

Farmasiaa voi opiskella seuraavissa yliopistoissa:

Helsingin yliopisto, farmasian tiedekunta »

Itä-Suomen yliopisto, Kuopio »

Åbo Akademi, Turku

http://www.opintoluotsi.fi/fi-FI/koulutusalat_ja_ammatit/opetusohjelma.aspx?StudyProgrammeId=60c302db-b26f-4000-9fc0-c01f9d90c946

Yhteistyössä