Keksikää mulle työpaikka!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työtön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työtön

Vieras
Koulutukseltani olen sosionomi (amk) ja lähihoitaja, mutta voisin tehdä jotain muutakin. Työn pitää olla päivätyö kun mies vuorotöissä. Auttakaa mua kun en keksi mistä lähtisin hakemaan töitä!!!

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä kyselee:
saat mun paikan, sen verran olen taas siihen kypsä.

Jos teet päiväduunia normaalilla tai edes kohtalaisella palkalla niin kyllä se passaa. Mihin meen aamulla ilmoittamaan että tuun sun tilalle?

Keksittekö minullekin?? Täällä pääsee kohta itku, jos en mitään löydä :( Koulutukselta tradenomi ja pitäisi myös olla päivätyö. Mitään toimistotöitä en saa vaikka niitä toivoisin, olen huono englannissa, mikä rajoittaa jo joihinkin paikkoihin hakua.

Alkuperäinen kirjoittaja Blissss:
Painukaa noihin vuokratyöfirmoihin. Oma-aloitteisuus on plussaa duunin hakemisessa... palstalla päivittely on kohtalaista saamattomuutta.

No ei kai kukaan pelkkään tähän palstaan turvaudu =) Mulla siis tilanne on se, että jään just työttömäks eli ihan vielä en työttömänä ole. Hakemuksia on laitettu PALJON, mitä nyt vaan keksin. Mutta tottakai täältäkin voi kysyä, jos joku keksii jotain sellaista mitä itsellä ei vielä ole edes käynyt mielessä.

Painukaa noihin vuokratyöfirmoihin. Oma-aloitteisuus on plussaa duunin hakemisessa... palstalla päivittely on kohtalaista saamattomuutta.

Ei se aina auta, mä oon esim. ollut helmikuusata asti mm. EilaKaislan kirjoilla hakien toimistotöitä, kaikki käy-periaatteella. Mulla on sihteerrin amaattitutkinto eikä mulle ole tarjottu sieltä M-I-T-Ä-Ä-N. Olen soitellutkin ja kysellyt, ei auta. jos ei töitä ole, niin ei niitä ole. Eikä kaikille riitä. Valitettavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Yks hakija:

Ei se aina auta, mä oon esim. ollut helmikuusata asti mm. EilaKaislan kirjoilla hakien toimistotöitä, kaikki käy-periaatteella. Mulla on sihteerrin amaattitutkinto eikä mulle ole tarjottu sieltä M-I-T-Ä-Ä-N. Olen soitellutkin ja kysellyt, ei auta. jos ei töitä ole, niin ei niitä ole. Eikä kaikille riitä. Valitettavaa.

Samalla voivotellaan työvoimapulaa tietyillä aloilla.
Taidan kuulua niin eri sukupolveen palstalaisenemmistön joukossa, että ottaisin kyllä vastaan minkä tahansa työn, jos jostain ihmeen syystä joutuisin työttömäksi.
Ja ennen tätä nykyistä hommaani olen aina saanut duunit menemällä ihan suoraan yrityksiin joko kysymään töitä tai ilmoittamaan, että mää tuun ny tänne teille hommiin :D
Suosittelen jonkunmoista röyhkeyttä työnhaussa, pois sellanen anteeks että olen olemassa -asenne.

Olet Blissss siinä oikeassa että pitäisi olla tietyllä tavalla röyhkeämpi. Itellä ei vaan se rohkeus riitä, oon sellanen stressaaja että pitäis tietää etukäteen ketä kysyä jne. eli tietoo pitäis olla paljon ennenku menisin ihan vaan paikan päältä kysymään.

Ja mulla tulee nyt vastaan se, että liitolta saat työttömänä melkein saman kuin ihan pieni palkkaisissa töissä eli niitä ei vaan kannata lähtee tekemään. Eikä osa-aikatöitä. Töitä kuitenkin tarvitsen tosi paljon, ollaan tosi ahtaalla jos jään työttömäks eli alkaa olla epätoivoinen tilanne kohta..

Samalla voivotellaan työvoimapulaa tietyillä aloilla.
Taidan kuulua niin eri sukupolveen palstalaisenemmistön joukossa, että ottaisin kyllä vastaan minkä tahansa työn, jos jostain ihmeen syystä joutuisin työttömäksi.
Ja ennen tätä nykyistä hommaani olen aina saanut duunit menemällä ihan suoraan yrityksiin joko kysymään töitä tai ilmoittamaan, että mää tuun ny tänne teille hommiin :D
Suosittelen jonkunmoista röyhkeyttä työnhaussa, pois sellanen anteeks että olen olemassa -asenne.

Yleensä niillä, joilla on töitä, näkeekin asiat niin että "kyllä hakeva löytää ja kysyvälle annetaan" jne. tai jotain sinnepäin ;)
Olen etsinyt puolitoista vuotta kokopäiväistä työtä, muttei osa-aikaa kummempaa ole tarjottu ja sitä painelen nytkin menemään ja koetan olla työstäni iloinen, vaikken ole ikänä pahemmassa hapannaamojen paikassa työskennellytkään :P
Mulle sanottiin ihan suoraan kun soitin työkkäriin ja vähän kyselin asioita, ettei tältä paikkakunnalta todellakaan riitä kaikille toimistoalan töitä, suosittelivat yrittämään takas tuonne 70km päähän, mutten halusi enään niin pitkää työmatkaa kun liki 10 vuotta sitä jaksoin ja sit mitta täyttyi.
Pienet lapset on myös eräs tekijä, minkä yksi yrittäjätuttavani sanoi olevan tärkeä kriteeri työhönotossa: hänkään ei palkkaa pienten lasten vanhempia, vaikka tiesikin että paskamaistahan se on. Elämä on :))))

Yleensä niillä, joilla on töitä, näkeekin asiat niin että "kyllä hakeva löytää ja kysyvälle annetaan" jne. tai jotain sinnepäin ;)

No voi olla, jos niin sanot. Mä en ollut 90-luvun alun pahimpina lamavuosinakaan päivääkään ilman töitä, vaikka parikin firmaa meni alta konkurssiin, eikä siis ollut parina aamuna kuin uom:n ketjut ja sinetit ovissa kun olis pitänyt töihin mennä...
Mutta siitä vaan seuraavaan paikkaan töihin tyrkylle, ja aina onnistui.

No voi olla, jos niin sanot. Mä en ollut 90-luvun alun pahimpina lamavuosinakaan päivääkään ilman töitä, vaikka parikin firmaa meni alta konkurssiin, eikä siis ollut parina aamuna kuin uom:n ketjut ja sinetit ovissa kun olis pitänyt töihin mennä...

minkä alan ihminen olet? mitä olet tehny ja mikä koulutus?

Alkuperäinen kirjoittaja hei bliss:

minkä alan ihminen olet? mitä olet tehny ja mikä koulutus?

No tuskin mä sitä täällä huutelen julkisesti :D
Koulutus --> maisterin paperit, olen tehnyt töitä ihan laidasta laitaan, välillä opiskellut ja tehnyt töitä.
Nyt yrittäjä. Kysy tarkemmat yksityisviestillä jos olet noin kiinnostunut.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Miten voi olla työtön hoitaja...

Tiedän, että lyhyitä muutaman päivän sijaisuuksia varmasti löytyisi minullekin, mutta kun haluaisin pitempää, että tätä elämää olisi vähän helpompi suunnitella seuraavaa aamua pidemmälle kun on noita pieniä lapsiakin.

Noi vuokrafirmat kävin kaikki läpi eikä tälle paikkakunnalle sattunut kuin kaksi paikkaa joihin kumpaankaan en ole pätevä...

Yhteistyössä