Keksikää mulle ruuat loppuviikolle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pink Poodle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pink Poodle

Aktiivinen jäsen
15.01.2007
3 147
0
36
Siis huomiselle 2 ruokaa ja perjantaille 2 ruokaa.
Syömässä 2aikuista ja 2lasta
Jotain tekis mieli kanasta ja nuudeleista, sit pitäs isännälle olla jotain muuta kun ei suostu syömään nuudeleita :/
Mulla on ideat ihan hukassa :headwall:

To ja pe lounas:
tee 1 kg kanasuikaleista kastike. Tarjolle nuudelien kanssa. Paista marinoidut suikaleet, ja sipulia, lisää purkillinen valkosipuli-yrtti-CremeCuisinea, lisää vettä tai kermaa, heitä lopuksi sekaan reilusti tuoreita paprikakuutioita. Tästä tulee iso annos, loput voi syödä perjantaina lounaaksi. Salaatti+tomaatti+kurkku.

Tänään päivällinen:
Lihamureke uuniin, lisukkeeksi perunamuusia ja kastiketta. Porkkanaraastetta, jossa appelsiinipaloja.

Pe päivällinen:
Uuniin lohifile, lisukkeeksi perunoita ja kermaviilikastike (1 prk kermaviiliä, pilko sekaan yksi kirpeä omena, pilko suolakurkkua maun mukaan, tuoretta tilliä, sitruunapippuria, suolaa, sitruunamehua). Salaatiksi vaikka kirsikkatomaatteja ja kurkkua.

Mä teen broiskun suikaleista ja kasviksista kastikkeen jonka tarjoilen nuudeleiden tai riisin kanssa eli siinä 1. ruoka jos uppoo saman moista toisen kerran niin keitä riisiä reilummin ja tee 2. ruoka risotoksi.

Paista isokasa jauhelihaa ja 1. ruoka on kastike perunoiden kanssa ja 2. vaikka makaroonilaatikko.

Tai sitten ton broiskukastikkeen kun teet niin laita puolet niistä peruna-sipuli sekoituksen kanssa uuniin (=broiskukiusaus)

Yhteistyössä