K
K-aksio
Vieras
Tulot:
- työttömyyspäiväraha,Kelan, käteen n.620
- lapsilisät, yh-korotuksella, käteen n.290(maksan 20/kk opintolainaa pois)
- elatusmaksut kahdesta, minimi, 290
ELI
= 1200/kk.
Menot:
- asuntolaina 240/kk
- yhtiövastike 250/kk
- Vakuutukset n.50/kk
- sähkö n. 50/kk
- känny n.60/kk
- netti 18,90/kk
- Ellos 44/kk
- Jotex 6/kk
- H&M 16/kk
- Hobby Hall 32/kk
- Lääkekulut 35/kk
ELI
= 801,90/kk
Ja 1200 - 801,90 = 398,10.
Tämän verran siis jää meillä kk käteen. Ja tästä rahasta maksan siis ruuat, (vaatteet), harrastukset, muut lääkkeet(esim. nyt 2 antibiootit tässä kk ja yskänlääke)+
kaikki muut laskut ja menot.
Olen ollut työtön tammikuusta lähtien ja ennen sitä olin töissä 6kk. Tänä aikana en juurikaan saanut säästöön rahaa, koska luulin, että työni jatkuu ja monen kotona vietetyn ja köyhän vuoden jälkeen oli mm. ihanaa käydä ruokakaupassa ja ostaa joskus juuri sitä mitä halusin.
Vaatteet ovat suluissa,koska olen ostanut lähinnä luotolla Ellokselta ja Henkalta.
Pikkari/sukkajutut kaupasta ja kirpparilta sit suurimman osan.Itselle vaan vaikee löytää kun on liikakiloja.
Okei,lähtee nyt aiheen ohi, mutta "ystäväni" mielestä mun pitäs ihan hyvin elää tolla rahalla kuukaudesta toiseen, saada vaikka sit vaan 20 säästöön, mutta jotain kuitenkin.
Ei voi ymmärttää, että ihan oikeesti mulla ei nytkään ole edes 2,5 taskussa et oltas voitu uimahalliin lähteä. Ruokaa on nippanappa seuraavaan maksupäivään asti.
Tarkoitan siis maitoa,leipää,juustoa.Lihaa on pakastimessa ja kalaa.
Mutta siis onko joku teistä, joka ihan oikeasti elää tälläsellä summalla??
Ja tarkoitan kuukaudesta toiseen, ilman minkäänlaisia avustuksia muualta rahan suhteen. Toki joskus käymme mummolassa syömässä ja näin säästämme.
Mutta siis onko?
- työttömyyspäiväraha,Kelan, käteen n.620
- lapsilisät, yh-korotuksella, käteen n.290(maksan 20/kk opintolainaa pois)
- elatusmaksut kahdesta, minimi, 290
ELI
= 1200/kk.
Menot:
- asuntolaina 240/kk
- yhtiövastike 250/kk
- Vakuutukset n.50/kk
- sähkö n. 50/kk
- känny n.60/kk
- netti 18,90/kk
- Ellos 44/kk
- Jotex 6/kk
- H&M 16/kk
- Hobby Hall 32/kk
- Lääkekulut 35/kk
ELI
= 801,90/kk
Ja 1200 - 801,90 = 398,10.
Tämän verran siis jää meillä kk käteen. Ja tästä rahasta maksan siis ruuat, (vaatteet), harrastukset, muut lääkkeet(esim. nyt 2 antibiootit tässä kk ja yskänlääke)+
kaikki muut laskut ja menot.
Olen ollut työtön tammikuusta lähtien ja ennen sitä olin töissä 6kk. Tänä aikana en juurikaan saanut säästöön rahaa, koska luulin, että työni jatkuu ja monen kotona vietetyn ja köyhän vuoden jälkeen oli mm. ihanaa käydä ruokakaupassa ja ostaa joskus juuri sitä mitä halusin.
Vaatteet ovat suluissa,koska olen ostanut lähinnä luotolla Ellokselta ja Henkalta.
Pikkari/sukkajutut kaupasta ja kirpparilta sit suurimman osan.Itselle vaan vaikee löytää kun on liikakiloja.
Okei,lähtee nyt aiheen ohi, mutta "ystäväni" mielestä mun pitäs ihan hyvin elää tolla rahalla kuukaudesta toiseen, saada vaikka sit vaan 20 säästöön, mutta jotain kuitenkin.
Ei voi ymmärttää, että ihan oikeesti mulla ei nytkään ole edes 2,5 taskussa et oltas voitu uimahalliin lähteä. Ruokaa on nippanappa seuraavaan maksupäivään asti.
Tarkoitan siis maitoa,leipää,juustoa.Lihaa on pakastimessa ja kalaa.
Mutta siis onko joku teistä, joka ihan oikeasti elää tälläsellä summalla??
Ja tarkoitan kuukaudesta toiseen, ilman minkäänlaisia avustuksia muualta rahan suhteen. Toki joskus käymme mummolassa syömässä ja näin säästämme.
Mutta siis onko?