Miten en saa rahoja riittämään???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Missu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Missu"

Vieras
Mun tulot on 1200€/kk. Maksan sillä 5 hlö ruuat, pesuaineet, koiran ruuat, mahd.lääkkeet, vaipat, vaatteet, omat laskut joita on vakuutukset, pari lehteä (n.30€kk korkeintaan), puhelinlasku, pari osamaksulyhennystä n.50€/kk, harrastukset, lasten menot (n.30€Kk), ylimääräisinä menoina esim. koulukuvat. Kampaajaan menee rahaa n. 100€ kahdessa kk:ssa ja kasvohoitoon 80€/kk. Silti joudun välillä pyytämään rahaa mieheltä, kun omat rahat ei riitä. Ja siis perheessä on yksi vaippaikäinen, kaks koululaista ja 3,5v ja vanhemmat. Koiria ja kissoja kaksi. Ostan vaatteita paljon myös kirppareilta ja kaupassa halvimpia tuotteita.

No oon kyl tosissani....lasten harrastuksiin menee myös rahaa ja aina saa olla ostamassa suksia, luistimia jne. vaatteet on jatkuvasti rikki isommilla. Kauppaan menee n.800€/kk siis ruokaan, vaippoihin, pesuaineisiin jne.

Onko nuo tulot brutto vai netto? Onhan tuossa paljon menojakin. Siis onko perheessä 4 lasta ja vanhemmat? Ja sinä maksat 5 hengen ruuat? Maksaako mies omat ruokansa?

Onko teillä jako, että mies maksaa asumisen ja muut yhteiset laskut? Kyllä sulla on tosi paljon menoja, en mäkään sais riittämään... Jääkö miehellä "omaa rahaa"? Pitäkää 2-3kk kirjaa menoista ja katsokaa sitten uudelleen jako kuka maksaa mitäkin.

Aika hyvin sinä kyllä saat rahat riittämään, älä itseäsi soimaa. Jos perhepiirissä tulee sanomista, kannattaa toki laittaa menot paperille/tietokoneelle pari kuukautta, niin on faktaa näyttää, että raha tosiaan menee "asialliseen".

Joo siis on meitä 6hlö:) Mies on vissiin niin paljon pois et lasken meidät viishenkiseks perheeks:)
Mies maksaa kaikki taloon liityvät jutut. Ja miehellä kyllä riittää rahat. Jotenkin vaan on nnihkeä antamaan rahaa jos pyydän ja mä en mielelläni edes pyydä.

[QUOTE="Missu";23145683]Mun tulot on 1200€/kk. Maksan sillä 5 hlö ruuat, pesuaineet, koiran ruuat, mahd.lääkkeet, vaipat, vaatteet, omat laskut joita on vakuutukset, pari lehteä (n.30€kk korkeintaan), puhelinlasku, pari osamaksulyhennystä n.50€/kk, harrastukset, lasten menot (n.30€Kk), ylimääräisinä menoina esim. koulukuvat. Kampaajaan menee rahaa n. 100€ kahdessa kk:ssa ja kasvohoitoon 80€/kk. Silti joudun välillä pyytämään rahaa mieheltä, kun omat rahat ei riitä. Ja siis perheessä on yksi vaippaikäinen, kaks koululaista ja 3,5v ja vanhemmat. Koiria ja kissoja kaksi. Ostan vaatteita paljon myös kirppareilta ja kaupassa halvimpia tuotteita.[/QUOTE]
Sinulla menee ns. turhaan luksukseen:
* pari lehteä (n.30€kk korkeintaan)
* pari osamaksulyhennystä n.50€/kk
* Kampaajaan menee rahaa n. 100€ kahdessa kk:ssa eli 50e/kk
* kasvohoitoon 80€/kk

Pelkästään noihin menee yli 200e/kk! Tähän päälle noita muita menoja joiden hintaa et ilmoittanut (vakuutukset, puhelin, harrastukset jne) niin yhteissumma lienee luokkaa 300-400 euroa. Jos ruokakauppaan menee sitten 800 kuussa, niin sinnepä ne meni hupsista humpsis!

Minusta elät noin pienituloiseksi suurperheen vanhemmaksi todella reteästi, itselläni on nettotulot noin 2500e/kk enkä ikinä raaskisi käydä kuukausittain 80 euron kasvohoidossa :o. Ei siis mikään ihme jos tuntuu että rahat eivät riitä - eivät noin pienet tulot moiseen elämäntapaan riitäkään, se on selvää.

Sinulla menee ns. turhaan luksukseen:
* pari lehteä (n.30€kk korkeintaan)
* pari osamaksulyhennystä n.50€/kk
* Kampaajaan menee rahaa n. 100€ kahdessa kk:ssa eli 50e/kk
* kasvohoitoon 80€/kk

Pelkästään noihin menee yli 200e/kk! Tähän päälle noita muita menoja joiden hintaa et ilmoittanut (vakuutukset, puhelin, harrastukset jne) niin yhteissumma lienee luokkaa 300-400 euroa. Jos ruokakauppaan menee sitten 800 kuussa, niin sinnepä ne meni hupsista humpsis!

Minusta elät noin pienituloiseksi suurperheen vanhemmaksi todella reteästi, itselläni on nettotulot noin 2500e/kk enkä ikinä raaskisi käydä kuukausittain 80 euron kasvohoidossa :o. Ei siis mikään ihme jos tuntuu että rahat eivät riitä - eivät noin pienet tulot moiseen elämäntapaan riitäkään, se on selvää.

En kasvohoidossa kävisikään jos ei olis "pakko". Kärsin vaikeasta iho-ongelmasta tällähetkellä ja nyt se ollaan saamassa kuriin. Vaihtoehto olisi ollut ihotautilääkäri, mutta onneksi näyttää siltä että apua kasvohoidoista on ollut.
Ja osamaksulla olen ostanut meille kuivausrummun ja imurin. Aika tarpeellisia mun mielestä.

Mistä voisit säästää? Kampaajasta vaikka joka toinen kuukausi, lehdet pois. Paljonko puhelinlasku on? Mitä ja kuinka usein lapset harrastavat, olisiko niissä varaa kiristää/pyytää miestä maksamaan osuus niistä? Millä hemmottelet itseäsi, tykkäätkö ostella kenkiä, laukkuja, neulepuseroita..? Syöttekö paljon sipsiä/karkkia/mehuja/limsoja?

[QUOTE="Missu";23146136]En kasvohoidossa kävisikään jos ei olis "pakko". Kärsin vaikeasta iho-ongelmasta tällähetkellä ja nyt se ollaan saamassa kuriin. Vaihtoehto olisi ollut ihotautilääkäri, mutta onneksi näyttää siltä että apua kasvohoidoista on ollut.
Ja osamaksulla olen ostanut meille kuivausrummun ja imurin. Aika tarpeellisia mun mielestä.[/QUOTE]
Mikään näistä selityksistä ei vähennä em. asioihin menevää rahamäärää. Kysyit minne rahasi menevät, ja noihin ne menevät, oli kyseessä sitten täysi turhuus tai elintärkeät asiat.

Jos haluat panostaa kasvohoitoon (lääkärikäynti olisi maksanut murto-osan todennäköisesti lääkkeineenkin) tai kodinkoneisiin (imureita saa alle satasella, kuivureita käytettynä samoin) niin se on ihan oma valintasi joka vie rahasi. Et voi sekä panostaa rahojasi että säästää niitä.

Mä tiedän et me syödään hyvin...ammatin "haittapuolia". Olen siis kokki, mutta nyt hoitovapaalla. Ei syödä juurikaan sipsejä, limua viikonloppuna vähän. Noihin ruokaostoksiin olen laskenut kaikki kauppatavarat eli pesuaineet jne. Perusruokaa kyllä syödään, mutta paljon vihanneksia ja hedelmiä. Käytän myös puolivalmisteita aika paljon. Tällä hetkellä elämä niin kiireistä taloprojektin vuoksi niin ruuanlaitto jää vähemmälle. Pienimmällä lapsella maitoallergia ja se tuo jonkin verran lisäkustannuksia mielestäni.
Ja onneks kuivausrumpukin on kohta maksettu:)

Paljonko miehes tienaa, ja paljonko hän pistää yhteiseen elämiseen rahaa kuussa? Ainakin toi että sä ostat kaikki ruuat (!) kuulostaa mun mielestä tosi kummalliselta. Samoin että sä maksat kaikki lasten menot ja ilmeisesti vakuutuksetkin. Meillä olisi tuossa aikamoinen perhepalaveri.

[QUOTE="vieras";23146318]Ruokaostoksiin 800 kk?Vajaa 200 euroa viikossa?
Melko paljon.Meillä kolme teiniä syö 100 e/viikossa[/QUOTE]

Aika paljon minunkin mielestä. Jos rahat ei riitä niin voisko ruuasta vähän tinkiä? Meillä 7 henkinen perhe ja jos tekee tiukan ruokalistan viikoksi niin sen saa 100e Ei kai sitä tarvi joka viikko hanhenmaksapalleroita syödä?

Paljonko miehes tienaa, ja paljonko hän pistää yhteiseen elämiseen rahaa kuussa? Ainakin toi että sä ostat kaikki ruuat (!) kuulostaa mun mielestä tosi kummalliselta. Samoin että sä maksat kaikki lasten menot ja ilmeisesti vakuutuksetkin. Meillä olisi tuossa aikamoinen perhepalaveri.

Miehellä ei oo säännöllisiä tuloja, kun on yrittäjä mut ei kyl oo rahasta pulaa. Mies maksaa onneks pienempien lasten vakuutukset jotka on ne kalleimmat. Mä maksan oman auton vakuutukset ja mun poikien(uusperhe siis meillä) ja oman vakuutuksen. Maksaa talon, sähkön, autoihin liittyvät jutut.

helvetti sanot miehelle että minä en voi elää sen takia sinun kanssa jollet anna edes vähän rahaa hoitoon sun muuhun ja jos on uus perhe nii kyllä sen miehen nyt lapsien vakuutuksia pitäisi maksaa. Etsi kerta kaikkiaan uusi mies joka suostuu maksamaan enemmän säähän oot pian ihan veloissa

Yhteistyössä