Keksi uskottava selitys

  • Viestiketjun aloittaja lyöty
  • Ensimmäinen viesti
Ex-hakattu
Mitä ihmettä sä jankutat tästä asiasta? Et oo menossa mihinkään lääkäriin ja sitten taas ootkin. Koita nyt päättää. Eikä niin uskottavaa selitystä olekaan, joka peittoaa perheväkivallan jäljet.
Mä niin toivon, että sossu puuttuis tuohon touhuu, ihan vaan lasten takia. Sun tai miehes vointi ja tulevaisuus mua ei kiinnosta pätkääkään.
 
juupa
[QUOTE="aapee";23208169]Silloin kävin terveyskeskuksessa flunssan takia ja sanoin syyksi, että käsipaino lipesi otteesta ja tömähti rinnan päälle. En tiedä, oli aika kökkö selitys. Lääkäri sitten keuhkoja kuunnellessaan katsoi rinnan luut samalla ja sanoi ettei ole murtumaa ainakaan sormituntumalla.
Nyt olisin menossa yksityiselle, työterveyteen.[/QUOTE]

No sano hyvä ihminen sama syy työterveyslääkärillekkin, se vasta ihmetystä herättää jos työterveyslääkäri jostakin syystä haluaa terveyskeskuslääkärin lausunnon ko. vammasta ja toiselle oot sanonut eri syyn mistä se on tullut... Mutta todella tyhmää suojella ja puolustella tuollaista miestä.
 
"aapee"
Ei tämä ole hätähuuto enkä ole hädissäni. Enkä halua lähteä pois mieheni luota. Tämä asia on käyty läpi ja mies oli todella peloissaan ja hädissään tekosestaan. JOS/KUN mies tekisi jotain tuollaista uudelleen niin sitten asia on erikseen ja voisin muuttaa pois. Mutta en nyt enkä vielä.
 
[QUOTE="taikuri";23206201]Sano että harrastat jotain kontaktilajia, esim. jotain taistelua (thainyrkkeily tms.) ja sait siellä iskun juuri tuohon kohtaan.[/QUOTE]

Joo ja sit lekuri laittaa sairaskertomuksen vakuutusyhtiöön ja sieltä ihmetellään.....kamppailulajeja harrastavilla on oltava vakuutukset, nääs.
 
Joo ja sit lekuri laittaa sairaskertomuksen vakuutusyhtiöön ja sieltä ihmetellään.....kamppailulajeja harrastavilla on oltava vakuutukset, nääs.
"Sin Moo Hapkidon peruskurssimaksu ei sisällä vakuutusmaksua, eivätkä mahdolliset tapaturmavakuutukset yleensä kata itsepuolustuslajeissa tapahtuvia vahinkoja.
Keskusjärjestöllä ei ole tällä hetkellä tarjota harrastajilleen vakuutusta. Harrastajat ovat hoitaneet vakuutukset itse. Tarvittaessa apua ota yhteys järjestön vakuutustoimikunnan Petteri Koskiseen. "
Sin Moo Hapkido

Meillä ei kyllä ollu vakuutus mitenkään pakollinen, juurikin sen vuoksi et useimmat vakuutukset ei noita korvaa....
Eikä se lääkäri kyllä voi ilman lupaa mihinkää vakuutusyhtiöön sitä sairaskertomusta laittaa jos ihan tarkkoja ollaan..
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Jos et totuutta uskalla sanoa, niin voisitko sanoa, että lasten kanssa telmiessä sattui vahinko ja lapsi latasi esim. kantapäällä vahingossa.. Meillä on käynyt oikeasti vastaava vahinko kun hulluteltiin jotain ja sitten poika vahingossa huitaisi kädellä ja minä juuri samaan aikaan liikautin päätä kohti ja tuli lahjakkaasti nyrkistä silmään :D täysin puhdas vahinko oli! Ja musta silmä siitä tuli.
 
Krav magassa taas on oltava vakuutukset.
Nuokin on varmasti lajeista vähän riippuen, minkätyylisestä lajista ja harjoittelusta on kyse. Kyllä mä siinä vaiheessa ku ollaan sinisessä vyössä ja jatketaan eteenpäin niin meinaan jo hommata jonkunlaisen vakuutuksen ku alkaa heitotkin olemaan jo sitä luokkaa että voi vahingossa jotakin sattua..
 
vakuutusasiamies
Alkuperäinen kirjoittaja alastulossa mättää;23208639:
Nuokin on varmasti lajeista vähän riippuen, minkätyylisestä lajista ja harjoittelusta on kyse. Kyllä mä siinä vaiheessa ku ollaan sinisessä vyössä ja jatketaan eteenpäin niin meinaan jo hommata jonkunlaisen vakuutuksen ku alkaa heitotkin olemaan jo sitä luokkaa että voi vahingossa jotakin sattua..
Vakuutus kannattaa ottaa siinä vaiheessa kun on kaikki kunnossa, eli nyt :)
 
Pöyristynyt
Musta on järkyttävää se, että täällä niin monet mammat oikeesti keksii ap:lle selityksiä tässä tilanteessa. Samalla te annatte viestin siitä, että perheväkivalta on ihan ok. Missä teidän ihmisoikeudet ja toisen ihmisen arvostaminen oikein on? Opetatteko te lapsillennekin, että lyöminen on ihan ok kunhan siitä ei jää kiinni? Kasvatatteko te omia lapsianne fyysistä väkivaltaa käyttämällä ja otatte ukoltanne turpiin aina silloin, kun ette itse mätki jotakuta?

Tässäkö tää nyky-yhteiskunnan sivistys on?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pöyristynyt;23208699:
Musta on järkyttävää se, että täällä niin monet mammat oikeesti keksii ap:lle selityksiä tässä tilanteessa. Samalla te annatte viestin siitä, että perheväkivalta on ihan ok. Missä teidän ihmisoikeudet ja toisen ihmisen arvostaminen oikein on? Opetatteko te lapsillennekin, että lyöminen on ihan ok kunhan siitä ei jää kiinni? Kasvatatteko te omia lapsianne fyysistä väkivaltaa käyttämällä ja otatte ukoltanne turpiin aina silloin, kun ette itse mätki jotakuta?

Tässäkö tää nyky-yhteiskunnan sivistys on?
Ap:lle ja muille vastaaville on ihan turha alkaa selittämään että mies ei saa lyödä, jätä se, tässä turvakodin osoite...ei ne kuitenkaan jätä, turha puhua seinille tai taistella tuulimyllyjä vastaan. Jättävät sitten jossain vaiheessa, jos jättävät, ellei ole jo myöhäistä. Aikuinen nainen saa itse päättää, haluaako olla parisuhteessaan vaiko ei.

Mulle henkilökohtaisesti on jo tässä iässä (34 v) ihan sama, jos joku tykkää turpiinsa ottaa. Oma valinta. Se on julma totuus. Mä en voi tehdä mitään, vaikka ehkä joskus haluaisinkin.

Minua ei ole yksikään mies lyönyt. Ei oma isä, ei veli, ei aviomies, ei yksikään entisistä poikaystävistä.
 
Pöyristynyt
Ap:lle ja muille vastaaville on ihan turha alkaa selittämään että mies ei saa lyödä, jätä se, tässä turvakodin osoite...ei ne kuitenkaan jätä, turha puhua seinille tai taistella tuulimyllyjä vastaan. Jättävät sitten jossain vaiheessa, jos jättävät, ellei ole jo myöhäistä. Aikuinen nainen saa itse päättää, haluaako olla parisuhteessaan vaiko ei.

Mulle henkilökohtaisesti on jo tässä iässä (34 v) ihan sama, jos joku tykkää turpiinsa ottaa. Oma valinta. Se on julma totuus. Mä en voi tehdä mitään, vaikka ehkä joskus haluaisinkin.

Minua ei ole yksikään mies lyönyt. Ei oma isä, ei veli, ei aviomies, ei yksikään entisistä poikaystävistä.
Mä oon ihan samaa mieltä tuosta mitä kirjoitit. Mutta siltikään mä en pysty käsittämään sitä, että ihmiset menee mukaan tuon väkivallan mahdollistamiseen ja kehittelee apn kanssa tekosyitä tapahtuneelle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pöyristynyt;23208828:
Mä oon ihan samaa mieltä tuosta mitä kirjoitit. Mutta siltikään mä en pysty käsittämään sitä, että ihmiset menee mukaan tuon väkivallan mahdollistamiseen ja kehittelee apn kanssa tekosyitä tapahtuneelle.
Tekosyitähän hän pyysi. Ja jos se saa hakatun naisen olon edes hetkellisesti paremmaksi niin mikä ettei...mielummin kai ne tekosyyt kuin saarna.

Ei se mitään väkivallan mahdollistamista ole. Vaikkei kukaan olisi keksinyt ainoaakaan tekosyytä, ja kaikki olisivat kehoittaneet jättämään miehen, niin siinä perheessä on väkivaltaa ja se ei mitenkään ole yhdenkään täällä vastanneen vaikutusvallassa. Paitsi ap:n.
 
Pöyristynyt
Tekosyitähän hän pyysi. Ja jos se saa hakatun naisen olon edes hetkellisesti paremmaksi niin mikä ettei...mielummin kai ne tekosyyt kuin saarna.

Ei se mitään väkivallan mahdollistamista ole. Vaikkei kukaan olisi keksinyt ainoaakaan tekosyytä, ja kaikki olisivat kehoittaneet jättämään miehen, niin siinä perheessä on väkivaltaa ja se ei mitenkään ole yhdenkään täällä vastanneen vaikutusvallassa. Paitsi ap:n.
No onhan se. Sen sijaan että rohkaistais apta kertomaan totuus jollekin viranomaiselle, niin keksitään yhdessä selityksiä ruhjeille ja vammoille. Silloin apn ei tarvitse ottaa vastuuta itsestään eikä kyseenalaistaa miehen toimintaa, koska voi paeta valheiden taakse.
Väkivalta ei katoakaan kenenkään ulkopuolisen toimesta, mutta se, herääkö väkivallan kohde ymmärtämään tilansa, se yleensä on ulkopuolisen ansiota. Jostain itsen ulkopuolelta se ensisykäys lähtee sen ymmärtämiselle, että tämä ei ole normaalia enää.
 
...
Itse lääkärinä sanoisin, että kerro totuus sillä totuus tulee kuitenkin yleensä jossain vaiheessa ilmi (varsinkin jos jotain erityistä hoidettavaa löytyy) ja lääkäri kyllä huomaa jos valehtelet (mutta tuskin alkaa asiasta jankkaamaan). Ja lääkärin on kyllä ihan oikeasti tiedettävä mitä on tapahtunut, että osaa arvioida vamman vakavuutta. Voithan sanoa, että tällainen pääsi käymään riidan yhteydessä ja ettei, ole aikaisemmin sattunut ja nyt olette asian keskenänne selvittäneet. Ei tällaisesta mitään tutkintapyyntöä tai lastensuojeluilmoitusta tehdä. Ja kuten joku tuossa mainitsikin, on erittäin hyvä että lyönnistä tulisi merkintä sairauskestomukseen, jos vaikka jatkossa lyönnit toistuvat ja joudut jostain syytä ne todistamaan- se voi joskus olla paras henkivakuutuksesi!
 
totuus
Jos löi rintakehään ja kipu on lapaluidenvälissä, VOI olla jotein ihan muutakin kipua. Mutta olen itse kaatunut salibandykaukalon reunaan ja sain hitonmoiset nuhteet, etten mennyt samana päivänä lääkäriin, kuulemma mm sydän voi iskusta siirtyä paikaltaan.
Mutta mene lääkäriin, kuvaile kipusi ja sano ettei nyt tule mieleen, mistä olisi voinut tulla. Ihan sama keksitkö hätävalheen, yleensä ne selitykset ei täsmää vammaan eli lääkäri tietää sinun valehtelevan. Jos et halua kertoa, niin leiki sitten tietämätöntä.
 
saman kokenut
Itse lääkärinä sanoisin, että kerro totuus sillä totuus tulee kuitenkin yleensä jossain vaiheessa ilmi (varsinkin jos jotain erityistä hoidettavaa löytyy) ja lääkäri kyllä huomaa jos valehtelet (mutta tuskin alkaa asiasta jankkaamaan). Ja lääkärin on kyllä ihan oikeasti tiedettävä mitä on tapahtunut, että osaa arvioida vamman vakavuutta. Voithan sanoa, että tällainen pääsi käymään riidan yhteydessä ja ettei, ole aikaisemmin sattunut ja nyt olette asian keskenänne selvittäneet. Ei tällaisesta mitään tutkintapyyntöä tai lastensuojeluilmoitusta tehdä. Ja kuten joku tuossa mainitsikin, on erittäin hyvä että lyönnistä tulisi merkintä sairauskestomukseen, jos vaikka jatkossa lyönnit toistuvat ja joudut jostain syytä ne todistamaan- se voi joskus olla paras henkivakuutuksesi!
Kun täällä kerran on tohtori paikalla, niin olis kysymys: Tuossa aiemmin kirjoitin, että mieheni on kerran lyönyt minua niin, että sain mustan silmän. Kävin lääkärissä ja kerroin totuuden. Jos mieheni joskus uudestaan löisi minua, voinko nostaa syytteen häntä vastaan tuosta aikaisemmastakin lyönnistä? Tiedosta kiitollinen...
 
"joku"
Eihän sun ole pakko sanoa kun että siihen tuli isku jos alkaa kyselemään enemmän niin sanot että et halua vastata. Kyllä ne sut tutkii ja hoitaa kumminkin. Kaveria kun puukotettiin niin hän ei kertonut sen tarkemmin sairaalassa siitä, eikä ne kuulema montaa kertaa jaksa vängätä aikuisen ihmisen kanssa asiasta.
 
"-p-"
Ap:lle ja muille vastaaville on ihan turha alkaa selittämään että mies ei saa lyödä, jätä se, tässä turvakodin osoite...ei ne kuitenkaan jätä, turha puhua seinille tai taistella tuulimyllyjä vastaan. Jättävät sitten jossain vaiheessa, jos jättävät, ellei ole jo myöhäistä. Aikuinen nainen saa itse päättää, haluaako olla parisuhteessaan vaiko ei.

Mulle henkilökohtaisesti on jo tässä iässä (34 v) ihan sama, jos joku tykkää turpiinsa ottaa. Oma valinta. Se on julma totuus. Mä en voi tehdä mitään, vaikka ehkä joskus haluaisinkin.

Minua ei ole yksikään mies lyönyt. Ei oma isä, ei veli, ei aviomies, ei yksikään entisistä poikaystävistä.

munkin mielestä aikuinen ihminen saa ottaa turpiinsa niin paljon kuin huvittaa, mutta jos tollasessa perheessä on lapsia, niin sitten asia on eri. surettaa ja vituttaa, että (taas tässäkin tapauksessa) nainen laittaa miehen omien lastensa turvallisuuden ja hyvinvoinnin edelle.
 
No sano vaikka että peuhasitte lasten kanssa ja mies mukana ja miehen käsi tai jalka osui sinuun.
Mulla on kyllä ihan samat oireet pelkästä yskimisestä. Lapaluun kohdalta tosi kipee, autolla ajaminen ihan tuskaa.
 
"Mur"
Mä sanon sen mitä sä et halunnut kuulla: JSSAP!

Lääkärissä valehtelu on järjetöntä. Sen takia kannattaisi kertoa totuus että vamma on tullut tietyllä tavalla ja tietyllä voimalla ja se vaikuttaa vamman syntyyn ja seurauksiin. Ihan eri asia tippuuko joku kahden kilon käsipaino vai tempaseeko äijä huomattavasti voimakkaammin. Ekassa ei tule samanlaiset vammat, ja ne voi siksi jäädä huomaamatta että sä valehtelet.

Oma elämäsi tietty. Silti se menee niin että kun joku lyö kerran se lyö toisenki. Lopulta se hakkaa sut sairaalaan tai henki menee. Sääliksi käy lapsia että on tollanen nysvö äitinä ja isänä hakkaaja. Opetatte niille samalla kivasti et toisen lyöminen on ok ja turpiinsa on mukava ottaa. Onnea valitsemallanne tiellä.
 
Tekosyitähän hän pyysi. Ja jos se saa hakatun naisen olon edes hetkellisesti paremmaksi niin mikä ettei...mielummin kai ne tekosyyt kuin saarna.

Ei se mitään väkivallan mahdollistamista ole. Vaikkei kukaan olisi keksinyt ainoaakaan tekosyytä, ja kaikki olisivat kehoittaneet jättämään miehen, niin siinä perheessä on väkivaltaa ja se ei mitenkään ole yhdenkään täällä vastanneen vaikutusvallassa. Paitsi ap:n.
Tekosyyt on vain valehtelua itselleen. Minä en siihen kehottaisi, keksikööt jokainen itse omat valheensa. Rakentavia neuvoja ei varmasti kovin hanakasti oteta vastaan misään palstan keskusteluissa, mutta ainahan voi yrittää. Palstaa saattaa lukea myös muut saman kaltaisessa tilanteessa oleva kuin ap ja jos yksikin heistä huomaa että väkivaltaa ei kannata peitellä ja sallia vaan siihen voi ja pitää avoimesti hakea apua, ei "valistus" minusta mene hukkaan.

Ap:n tilanteessa kertoisin totuuden miten kävi ja esim. sen että väkivaltaisuus oli ensimmäinen kerta ehkä puoliksi vahinko ja tällä kertaa en halua että asioita käsitellään yhtään enempää. Ammatti-ihmiset ovat auttamista varten ei sitä varten että he tarkoituksettomasti kytäävät aikuisten ihmisten tekemisiä. Holhottavamman kuvan itsestään antaa jos valheet tälläisessa tilanteessa myöhemmin paljastuu. Totuuden kertominen on vastuun ottamista ja myös muille viesti siitä että pystyn vastaamaan itsestäni ja tarvittaessa hakemaan apua.
 
hyyy
Alkuperäinen kirjoittaja alastulossa mättää;23208639:
Nuokin on varmasti lajeista vähän riippuen, minkätyylisestä lajista ja harjoittelusta on kyse. Kyllä mä siinä vaiheessa ku ollaan sinisessä vyössä ja jatketaan eteenpäin niin meinaan jo hommata jonkunlaisen vakuutuksen ku alkaa heitotkin olemaan jo sitä luokkaa että voi vahingossa jotakin sattua..
Usein noissa lajeissa seuroilla on ne vakuutukset, henk.koht. ei välttämättä olekaan. Kaverilla on musta vyö jo useammalla asteella ja seuran vakuutukset kattaa pienet muhjut.

AP, mene lääkäriin. Ihan sama mitä sanot, mutta älä nyt henkeäsi laita pantiksi enää.
 
Mua vituttaa tässä (jeesustelussa) se, jotta jos muija oiskin kertonut, jotta meni kuppi nurin ja mätkäsin ukkoo, enkä oo koskaan sitä tehny ja en enää koskaan tuu tekeen sitä, niin homma ois kaikille ok ja peesailtais "joo kyllä se itsekullakin tulee mitta täyteen" ja lässynlää.

Se voi todellakin olla se yks ja ainoa kerta kun ukolla keitti yli, eikä välttämättä enää koskaan tuu lyömään uudestaan!

Tiedän useammankin naisen, jotka ovat äijäänsä lyöneet sen KERRAN eikä enää koskaan uudestaan, niin mikä se on niin vaikee uskoo miehestä samaa?
 

Yhteistyössä