Keksi uskottava selitys

  • Viestiketjun aloittaja lyöty
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="hah";23206548]Yhyy!! Ei oo väärin, ole ihan rauhassa vaan. Kunhan nauratti toi jeesustelu.[/QUOTE]

Mä mitään jeesustellu, menin oikeesti sanattomaksi :D

Sitä paitti... määrittele jeesustelu. Mä kun en oikeesti tiiä mitä se tarkoittaa :)
 
"aapee"
[QUOTE="-p-";23206791]hyvin sanottu. ja lisää vielä, että haluat antaa lapsillesi terveen mallin parisuhteesta ja siitä, miten naisia kohdellaan.[/QUOTE]

lapset ei tästä lyönnistä tiedä mitään. Eikä siitä ole heidän aikana puhuttu tai muutakaan. Eivätkä tiedä että olen kipeä.
 
saman kokenut
Kun mä sain ukolta turpaan, sanoin lääkärille että mua on lyöty. (eipä siinä olis mikään tekosyy auttanu) Lääkäri kysyi että mieskö löi ja mä myönsin. Ei se mitään tutkintapyyntöä laittanu. Kun menin vuotta myöhemmin äitiysneuvolaan, kätilö näki koneelta mitä oli tapahtunut. Otti asian puheeksi ja puhuttiin siitä asiasta sitten pitkään. Ei sekään mistään syytteen nostamisista puhunu.

Pääasia on, että selvität asian miehes kans ja saatte asian sovittua. Mies saa luvata ettei tee toiste niin ja pitää lupauksensa. Sun pitää antaa anteeks ja olla muistuttamatta asiasta joka riidan yhteydessä. Vaikeaa se on, siis se anteeksantaminen.
 
[QUOTE="aapee";23206803]lapset ei tästä lyönnistä tiedä mitään. Eikä siitä ole heidän aikana puhuttu tai muutakaan. Eivätkä tiedä että olen kipeä.[/QUOTE]

Joo, no siinä tapauksessa se perheväkivalta on ihan OK. :headwall:
 
"-p-"
[QUOTE="aapee";23206803]lapset ei tästä lyönnistä tiedä mitään. Eikä siitä ole heidän aikana puhuttu tai muutakaan. Eivätkä tiedä että olen kipeä.[/QUOTE]

luuletko sä etteivät lapset huomaa ja tunnista viturallaan olevaa kodin ilmapiiriä? luuletko tosiaan? tuskin se sun ukkos sua ihan kauheen nätisti kohtelee muutenkaan, jos lyömiseen astikin on menty. voi helvetti että mua pistää vihaks, mitä kaikkea naiset mukisematta sietää.
 
Sano että kaaduit. Lääkäri tietää kyllä että sua on lyöty, mutta tuskin hän sinua sen enempää alkaa kuulustelemaan.

Näitä "kaatuneita" on itse kukin ehtinyt jo nähdä vaikka kuinka paljon, vaikkei ole edes lääkäri eikä vielä edes valmistunut hoitajaksi. Aina teeskentelen uskovani. Oikeasti ei edes juurikaan kiinnosta se syy, miksi toisella on monon jäljet kyljessä, silmä mustana ja käsivarsissa puristusjälkiä. Oma on elämänsä. Jos puhuisi totta ja pyytäisi apua, niin ohjaisin eteenpäin, mutta ei ne koskaan pyydä.
 
[QUOTE="aapee";23206464]Tästä on jo aikaa 2 viikkoa, että olisin jo kuollut jos täm kuolamaksi olisi.
Kylkiluiden murtumat yms venähdykset kestää kauan parantua, sen tiedän. Mutta mietityttää vaan kun on vieläkin aika kipeä...Mutta ei ole siis tapahtunut juuri nyt eikä mulla ole sisäistä verenvuotoa...[/QUOTE]

Jos sulla on kylkiluu tai lapaluu murtunut, se voi puhkaista sun keuhkon, jolloin tulee ilmarinta ja silloin voikin olla sitten henki pois.
 
"vieras"
Sano että kaaduit pyörällä. Mulla kävi niin toissa kesänä, että lensin pyörän sarvien yli asfalttiin, niin että pyörän ohjaustanko osui rintakehään. Esim. tuollaisessa tilanteessa rintakehänsä olisi voinut loukata...olin tosin ruhjeilla muutenkin, kyynärpäät mm.

Lyöminen on silti väärin, toivottavasti miehesi hakee edes apua ongelmiinsa. Ei ole tervetä lyödä vaikka kuinka hermostuisi.
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";23206782]Ehkä mä en sit mee lääkäriin vaan odottelen jos parantuis ihan itsellään. Ja jos on lihasvamma niin paraneekin. Eri asia jos on tullut hermovaurio.[/QUOTE]

Joo, tee niin :) Hyvää loppuelämää teille ja lapsille!
 
"asdfasdf"
Mene sinne lääkäriin, joohan. Vaikka sen kummemmin selittämättä. On todella tärkeää tulla tutkituksi, ettei sinulla vain ole pysyviä vammoja. Niiden korjaaminen on vaikeampaa. Sinä maksatat nyt terveytesi hinnalla hiljaisuutta.

Muista pitää itsestäsi huolta, siten pidät lapsistasikin huolta. Turvallisuus ja kunnioitus ovat oikeuksia, ellei jopa "arvoja". Minä toivotan kaikkea hyvää.
 
"aapee"
Jotenkin on vaan sellanen olo, että työterveyslääkärille on pakko selittää muutakin kuin "sain iskun rintaan". varsinkin jos alkaa kyselemään.
Sen verran on rintaa on katsottu, ettei ole murtumaa, hiusmurtumahan voi tosin olla. Rinnasta en olekaan huolissaan vaan lihaksista jotka on lapaluiden välissä. Ne on armottoman kipeät.
 
"aapee"
Silloin kävin terveyskeskuksessa flunssan takia ja sanoin syyksi, että käsipaino lipesi otteesta ja tömähti rinnan päälle. En tiedä, oli aika kökkö selitys. Lääkäri sitten keuhkoja kuunnellessaan katsoi rinnan luut samalla ja sanoi ettei ole murtumaa ainakaan sormituntumalla.
Nyt olisin menossa yksityiselle, työterveyteen.
 
hätähuuto
Miten tämä nyt kuulostaan niin aloittajalta selkeältä hätähuudolta.
Jospa vaikka menet sinne lääkäriin ja sanot totuuden, sinua kyllä autetaan ja pääset varmasti pois väkivaltaisesta suhteesta ja niin sinä' kuin lapsenne saa paremman elämän :)
 

Yhteistyössä