Keittis on nyt ennakkoluuloinen ruuan suhteen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keittiönoita

Vieras
Voi apua! Huomenna menen likan kummisedän kanssa syömään. Meillä on ollut kaikki nämä kohta 23 vuotta ollut tapana käydä vähintään kaksi kertaa vuodessa jossain yhdessä. Millon ollaan oltu teatterissa, milloin konsertissa, milloin lätkämatsissa tai piknikilllä jossain keskellä ei mitään. No nytpä hän keksi, että ei ole koskaan syönyt japanilaista ruokaa. Ihan kiva, mä tykkään japanilaisesta. Mutta mä en saa alas raakoja kaloja tai äyriäisiä. Graavattu kyllä menee alas, mutta ei täys raaka. Ja siks toiseks en tykkää levästä :x

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Voi apua! Huomenna menen likan kummisedän kanssa syömään. Meillä on ollut kaikki nämä kohta 23 vuotta ollut tapana käydä vähintään kaksi kertaa vuodessa jossain yhdessä. Millon ollaan oltu teatterissa, milloin konsertissa, milloin lätkämatsissa tai piknikilllä jossain keskellä ei mitään. No nytpä hän keksi, että ei ole koskaan syönyt japanilaista ruokaa. Ihan kiva, mä tykkään japanilaisesta. Mutta mä en saa alas raakoja kaloja tai äyriäisiä. Graavattu kyllä menee alas, mutta ei täys raaka. Ja siks toiseks en tykkää levästä :x

mä ainaki maistelen kaloja siinä perkausvaiheessa :p
täällä syrjäkylillä ei japanilaista ruokaa saa jos ei ite laita :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä japanilaisesta ravintolasta usein löytyy muutakin. Esimerkiksi liharuuat on tosi hyviä. Tempurat on hyviä. Äyriaisruuat on kypsiä.
Mun pitää vähän tutkia. Mulla on se käsitys, että toi on pelkkä sushipaikka.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
mä ainaki maistelen kaloja siinä perkausvaiheessa :p
täällä syrjäkylillä ei japanilaista ruokaa saa jos ei ite laita :attn:
En tiedä, miksi mulla lentäisi laatta. Sama kun söisi raakaa sianlihaa tai raakaa kanaa. Naudanlihaa voin syödä raakanakin.

Kyllä japanilaisesta ravintolasta usein löytyy muutakin. Esimerkiksi liharuuat on tosi hyviä. Tempurat on hyviä. Äyriaisruuat on kypsiä.

jotenki en usko että suomessa sijaitsevista japsiravintoloista löytyy kaikkea sellasta kamalaa mitä japanissa olevista japanilaisen perinneruoan ravintoloista löytyy... mut tempurat on varmaan turvallinen vaihtoehto, ne on sellasia eri raaka-aineista valmistettuja suupaljoa, joissa on taikina päällä ja jotka friteerataan. ja sit niitä saa dippaa. ihan mielettömän hyvää.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Mua kauheesti houkuttais maistaa sushia...pitäs varmaan mennä johki kunnon ravinteliin että sais kunnollista?

Joistaki ihan K-marketeista saa tosi hyvää sushia. Siskoni asuu Helsingissä ja kun oltiin kesällä, haki jostain tuollaisesta sitä ja oli varmaan parasta mitä oon maistanu - ja oon käyny ihan sushi-ravintolassakin. Kastelee siinä soosissa ja vähä wasabia, varmasti Keittis myös tykkäät.

Alkuperäinen kirjoittaja tähtihedelmä:

jotenki en usko että suomessa sijaitsevista japsiravintoloista löytyy kaikkea sellasta kamalaa mitä japanissa olevista japanilaisen perinneruoan ravintoloista löytyy... mut tempurat on varmaan turvallinen vaihtoehto, ne on sellasia eri raaka-aineista valmistettuja suupaljoa, joissa on taikina päällä ja jotka friteerataan. ja sit niitä saa dippaa. ihan mielettömän hyvää.

Niin tai ainaki ne jotka on siinä mustassa "kuoressa" (sorry kun en muista miksi sanotaan) ja riisiä, niin ei ne edes raa'alle maistu.

Alkuperäinen kirjoittaja Ennakkoluulot pois:
Alkuperäinen kirjoittaja tähtihedelmä:

Niin tai ainaki ne jotka on siinä mustassa "kuoressa" (sorry kun en muista miksi sanotaan) ja riisiä, niin ei ne edes raa'alle maistu.

maki sushit? niissä on tosi tosi tumman vihreä levä, riisiä, kalaa ja usein jotain kurkkua tms sisällä.

Mua kauheesti houkuttais maistaa sushia...pitäs varmaan mennä johki kunnon ravinteliin että sais kunnollista?

Joistaki ihan K-marketeista saa tosi hyvää sushia. Siskoni asuu Helsingissä ja kun oltiin kesällä, haki jostain tuollaisesta sitä ja oli varmaan parasta mitä oon maistanu - ja oon käyny ihan sushi-ravintolassakin. Kastelee siinä soosissa ja vähä wasabia, varmasti Keittis myös tykkäät.

Tjaa, siis oliko se siellä marketissa tehtyä vai jotain pakaste tms juttua?

Se musta kuori on just sitä levää. No pitää vetää alle muutama sake-ryyppy, niin eiköhän sitä sitten kännipäissään syö vaikka raakoja pässin aivoja :D

Tjaa, siis oliko se siellä marketissa tehtyä vai jotain pakaste tms juttua?

Mun käsittääkseni oli ihan sellaisesta noutotiskistä. Voi ku mä muistaisin mikä kauppa se oli, jossain Munkkivuoren suunnalla... Ei ainakaan pakastejuttua. Mieskin joka ei ollut ikinä maistanut ja oli hieman epäilevä oli myyty ihan kerralla.

Se musta kuori on just sitä levää. No pitää vetää alle muutama sake-ryyppy, niin eiköhän sitä sitten kännipäissään syö vaikka raakoja pässin aivoja :D

Mulla on sama etanoiden kans että pitää ottaa pari terävää alle ja sit ne maistuu ihanalle. Mä olen kans aika epäluuloinen noiden kypsentämättömien kalojen suhteen mutta jos sit joskus kun en ole raskaana tulee tilaisuus niin pakko kai sitä olis maistaa. Harvoin kai niihin kuitenkaan kukaan on kuollut, joten rohkeasti vaan maistamaan. Tiedä vaikka olis positiivinen yllätys :)

Yhteistyössä