Keittiön välitilan kaakeleista pari mielipidekysymystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli meillä on remppailtu uutta taloa ja keittiöön ei tehdä muuta kuin vaihdetaan välitilan kaakelit. Ne on ennestään tumman harmaat ja sinänsä ei olisi tarve vaihtaa, mutta ne on jotenkin vähän tökeröt kun ne on maalattu päältä ja saumatkin on samanväriset siis.

Meillä on tosi valkoista ylipäätään joka puolella. Tapetit ei ole missään kovin tummia, huonekalut on valkoisia ja lattia on ihan vaalean harmaa. Keittiön tasot on sellaista harmaata, ei tasaisen väristä. Kaapistot valkoiset. Mies halusi tilallekin tummaa siihen välitilaan ja lopulta valittiin ihan tasaisen harmaat kaakelit eli lähes samanlaiset mitkä nytkin, mutta ei ole maalatut niin on siistimmät. Saumat tulee valkoiset.

Mutta mua mietityttää, että oisko pitänyt pitää päänsä ja valita joku valkoinen tai lähes valkoinen kaakelit siihen välitilaan. :/ Toisaalta olin ihan tyytyväinen niihiin vanhoihinkin eikä niitä ollut tarkoitus vaihtaa alunperin, mutta nyt sitten kuitenkin. Toisaalta mietin, että vaivaako mua sit se ettei ne ole nyt vaaleat.

Ja sitten toinen kysymys... laitetaanko ne välitilan kaakelit ihan suoraan linjaan vai tiiliskivi-systeemillä?

Itse en laittais valkosia saumoja tummiin kaakeleihin. Välitilan kaakelit voi asetella miten haluatte jos nyt kysymyksen ymmärsin oikein. Vaikea sanoa kaakeli vaihtoehtoja ja keittiötä näkemättä kummat olis paremmat.

Tiiliskivi on toki elävämmän näköinen ja hieman rennompi ratkaisu.

Oikeastaan haluaisin kyllä ehdottaa teille jotain vähän räväkämpää. Laittakaa vaikka kirjava pienikokoinen mosaiikkilaatoitus. Ei kaiken tarvitse olla NIIN neutraalia ja muka aikaa kestävää. Kyllä se kaapistojen tyyli paljastaa keittiön iän joka tapauksessa.

Tiiliskivi on toki elävämmän näköinen ja hieman rennompi ratkaisu.

Oikeastaan haluaisin kyllä ehdottaa teille jotain vähän räväkämpää. Laittakaa vaikka kirjava pienikokoinen mosaiikkilaatoitus. Ei kaiken tarvitse olla NIIN neutraalia ja muka aikaa kestävää. Kyllä se kaapistojen tyyli paljastaa keittiön iän joka tapauksessa.

Mosaiikkia ois voinut pistää jos ois löytynyt sopiva vaan kun ei.

Tässä on jotan samaa mitä meillä on... Kaapistot siis ihan valkoiset.

Keittiö tehdään jossain vaiheessa uusiksi kokonaan, mutta tällä hetkellä se on turhaa kun on ihan nykyaikainen.

Itse en laittais valkosia saumoja tummiin kaakeleihin. Välitilan kaakelit voi asetella miten haluatte jos nyt kysymyksen ymmärsin oikein. Vaikea sanoa kaakeli vaihtoehtoja ja keittiötä näkemättä kummat olis paremmat.

Jaa.... sitä valkoista (tai siis lähes valkoista) suositteli kyllä liikkeessä myyjä. Ja myyjä käynyt paikan päällä ottamassa mitatkin niin on nähnyt ihan livenä keittiön. Tossa esimerkkikuvassanikin on vaaleat saumat.

[QUOTE="alkup";27494082]Tässä on jotan samaa mitä meillä on... Kaapistot siis ihan valkoiset.

Keittiö tehdään jossain vaiheessa uusiksi kokonaan, mutta tällä hetkellä se on turhaa kun on ihan nykyaikainen.[/QUOTE]

Jos keittiö vielä tehdään uusiksikin, niin sitä suuremmalla syyllä laittaisin jotain räväkkää. Vaikka petroolin sinistä tai viininpunaista tai ihan mikä tahansa on teidän lempiväri!

Yleensä avaamattomat, kokonaiset laattalaatikot saa palauttaa kauppaan...

Henk koht ehdottaisin kokona joko mosaiikki, 5x5, 10x10, 10x20 tai 10x30 tai sitten sellainen epäsäännöllinen sauvamallinen, jonka voi laittaa myös pystyyn, jos haluaa. Nuo isot laatat (20x30 tms) on jotenkin niin tylsiä välitilassa.

Kaakelit kyllä kannattaa laittaa suoraan, ei tiiliskivimallilla.
Ja kokeile ensin niin, että maalaat nykyiset kaakelit jostain reunasta valkoiseksi. Jos näyttää tosi hyvältä, maalaatte loputkin ja säästytte uusien ostamiselta.

Jos keittiö vielä tehdään uusiksikin, niin sitä suuremmalla syyllä laittaisin jotain räväkkää. Vaikka petroolin sinistä tai viininpunaista tai ihan mikä tahansa on teidän lempiväri!

Yleensä avaamattomat, kokonaiset laattalaatikot saa palauttaa kauppaan...

Henk koht ehdottaisin kokona joko mosaiikki, 5x5, 10x10, 10x20 tai 10x30 tai sitten sellainen epäsäännöllinen sauvamallinen, jonka voi laittaa myös pystyyn, jos haluaa. Nuo isot laatat (20x30 tms) on jotenkin niin tylsiä välitilassa.

Meidän sisustus on maalaisromanttinen eli en tod. tahdo sinne mitään tuollaista. :D

Noi on tilauslaattoja eli ei saa palauttaa.

[QUOTE="...";27494178]Kaakelit kyllä kannattaa laittaa suoraan, ei tiiliskivimallilla.
Ja kokeile ensin niin, että maalaat nykyiset kaakelit jostain reunasta valkoiseksi. Jos näyttää tosi hyvältä, maalaatte loputkin ja säästytte uusien ostamiselta.[/QUOTE]

Ne kaakeleiden pinnat siis näyttää siltä, että tahdotaan uusiks.

[QUOTE="...";27494178]Kaakelit kyllä kannattaa laittaa suoraan, ei tiiliskivimallilla.
Ja kokeile ensin niin, että maalaat nykyiset kaakelit jostain reunasta valkoiseksi. Jos näyttää tosi hyvältä, maalaatte loputkin ja säästytte uusien ostamiselta.[/QUOTE]

Ai niin ja miks siis suoraan? Mun veli sanoi, että tiiliskivi parempi.

[QUOTE="alkup";27494192]Ai niin ja miks siis suoraan? Mun veli sanoi, että tiiliskivi parempi.[/QUOTE]

Nyt vasta mietin asiaa kunnolla... eli ajattelin vain meidän keittiön kautta, ja siellä on neliön muotoiset kaakelit, ja ne näyttävät sotkuiselta, jos laittaa limittäin. Mutta jos teillä on sellaiset suorakaiteen muotoiset tulossa, niin ne toki on hyvät limittäin.

[QUOTE="...";27494216]Nyt vasta mietin asiaa kunnolla... eli ajattelin vain meidän keittiön kautta, ja siellä on neliön muotoiset kaakelit, ja ne näyttävät sotkuiselta, jos laittaa limittäin. Mutta jos teillä on sellaiset suorakaiteen muotoiset tulossa, niin ne toki on hyvät limittäin.[/QUOTE]

Jep. Suorakaiteen muotoiset ja juurikin semmoset tiiliskiven kokoiset.

[QUOTE="alkup";27494088]Jaa.... sitä valkoista (tai siis lähes valkoista) suositteli kyllä liikkeessä myyjä. Ja myyjä käynyt paikan päällä ottamassa mitatkin niin on nähnyt ihan livenä keittiön. Tossa esimerkkikuvassanikin on vaaleat saumat.[/QUOTE]

No mun mielestä on rumat tossa esimerkki kuvassakin. Mutta en tykkää noista laatoistakaan. Mun oma keittiö onkin ihan eri tyylinen.

[QUOTE="alkup";27494219]Jep. Suorakaiteen muotoiset ja juurikin semmoset tiiliskiven kokoiset.[/QUOTE]
No silloin on mun mielestä paremman näköiset limittäin. Varsinkin jos sisustus maalaisromanttinen.

Mielipidejuttuja, vaikea sanoa =) Me laitettiin Dc-fix vanhojen laattojen päälle välitilaan. Profiilissani pitäisi olla näkyvillä albumi keittiön tuunaus, jossa näkyvillä ennen ja jälkeen kuvia.

Mielipidejuttuja joo. Ja oma silmä nyt tottuu hetkessä niihin oli mikä välinsä. Mutta ehkä ne sitten laitetaan tiiliskiviladontana, jos se ois sopivampi tohon maalaisromanttiseen tyyliin. :)

Yhteistyössä