Sisustuksesta - lähinnä seinien värimaailmasta ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie"

Vieras
Seinät kaipaavat maalia :(
Eteisessä , olohuoneessa ja ehkä vielä keittiössäkin.
Kaikki seinät ovat nyt valkoiset ja on tarkoitus maalata/tapetoida pari seinää väreillä loput valkoisiksi tai lähes valkoisiksi.
Ongelmana ovat keittiössä välitilan kaakelit. Vaaleat mutta vivahtavat harmaaseen , samoin kaappien ovet ovat harmaat . Onko harmaa ainoa vaihtoehto ? Vinkkejä kaipaisin Tikkurilan värikarttoja on kotona vaikka kuinka mutta jotenkin tää on tosi vaikeeta.
Olohuone ja eteinen ovat samaa tilaa eli värimaailma pitäisi olla yhtenäinen .
Meillä on paljon kalusteissa on paljon eri ruskean sävyjä (lämpimiä) ja virheetä.

Onko tylsä ratkaisu vetää keittiössä seinät eri harmaan sävyillä+valkoisella ja olhuoneessa esim. maitokahvin sävyiseksi ja yksi suklaanruskea seinä ?
Taitaa olla "vanhat" värit eli ei kevään trendivärejä.

Ideoita saa pistää tulemaan ?

Minusta harmaassa keittiössä kannattaa maalata seinät valkoisella ja tuoda vaan tekstiileillä ja tavaroilla väriä siihen. Muuten voi tulla tunkkaista. Samoin huoneissa kannattaa ikkunaseinä jättää valkoiseksi (erityisesti kerrostaloissa kuuluukin jättää). Maitokahvi kannattaa vaihtaa lämpimämmäksi keltaisen beigeksi ja käyttää vaan yhtä väriä (plus sitä valkoista). On raikkaampi sävy kuin "ysärimeikkivoiteen" sävy.

Myönnän, itse olen myös juuri pähkäillyt maalien kanssa ( rakennetaan).

Paras konsti on hakea niitä isompia lappusia tai maalata pieni osa sitä seinää.

Mut ihan hyvin voit vetää keittiössä harmaata, mut tuleeko liian harmaata? Entäs ruskean sävy joka vie harmaaseen tai toisin päin?

Tuossa linkki blogiin jonka itse löysin etsiessäni
marjan elämää: { mulperi, laasti, tofu, jääruusu }
Ja toinen
Auroran rakentajat: Maalivinkkejä

[QUOTE="vieras";25796307]Minusta harmaassa keittiössä kannattaa maalata seinät valkoisella ja tuoda vaan tekstiileillä ja tavaroilla väriä siihen. Muuten voi tulla tunkkaista. Samoin huoneissa kannattaa ikkunaseinä jättää valkoiseksi (erityisesti kerrostaloissa kuuluukin jättää). Maitokahvi kannattaa vaihtaa lämpimämmäksi keltaisen beigeksi ja käyttää vaan yhtä väriä (plus sitä valkoista). On raikkaampi sävy kuin "ysärimeikkivoiteen" sävy.[/QUOTE]
Siis ei tämän sävyistä millään vaaleusasteella.
C805, Caro, Maitokahvi (K) / KERAMIIKKALAATAT (2 t-ryhm

Myönnän, itse olen myös juuri pähkäillyt maalien kanssa ( rakennetaan).

Paras konsti on hakea niitä isompia lappusia tai maalata pieni osa sitä seinää.

Mut ihan hyvin voit vetää keittiössä harmaata, mut tuleeko liian harmaata? Entäs ruskean sävy joka vie harmaaseen tai toisin päin?

Tuossa linkki blogiin jonka itse löysin etsiessäni
marjan elämää: { mulperi, laasti, tofu, jääruusu }
Ja toinen
Auroran rakentajat: Maalivinkkejä
Sävyjä ei kannata tietokoneella katsoa yhtään, vaan lastuista ja sitten voi googlettaa kuvia, joissa kyseisellä sävyllä on maalattu (toki verrata monia kuvia). Nuo tietokonemallit valehtelevat aivan älyttömästi. Ottaa kaupasta ensin sen värikartan, jossa paljon sävyjä ja sitten hakee sopivia lastuja tietyistä väreistä.

mun mielestä harmaas kettiössä voi hyvin maalata ihan jollaina värilläkin, jos siis väreistä tykkää :)
tikkurilan värikartoissa on esimerkiksi hyvin harmaisiin sopivia vihreitä (päärynä, chablis) ja monia muitakin

Lisää vinkkejä :)
Nyt on mielessä maalata yksi tehosteseinä Valko-ruskea -harmaaraidalliseksi ei tasaraitoja . Seinä näkyy eteiseen keittiöön sekä olkkariin . Muuten olohuoneeseen ja eteiseen ruskean sävyjä sekä valkoista ja keittiöön vaalean harmaata.
Joku vastasi tossa että ikkuna seinän pitää olla valkoinen . Miksi ?

Ikkunaseinä kannattaa jättää usein siksi valkoiseksi, että se sopii monien kerrostaloasuntojen ulkonäköön (useimmiten vanhemmissa alunperin näin, sopii siten myös patteriin ja ikkunaan, maalaaminen usein tyylirikko, mutta toki tapauskohtaista, näin kuitenkin esim. 50-60-luvun asunnoissa ja myöhemminkin). Jos sen menee maalaamaan, niin tulee herkästi tunkkaisen ja pienemmän näköiseksi huone ja patteri näkyy sieltä rumasti. Tee sen mukaan, mitä alunperin on tehty.

http://www.ostamyy.com/asunnot/kuvat/olohuone2_122_179.jpg
Ei paras esimerkki, mutta tajuaa idean, jos miettii, että valkoinen seinä olisi myös vihreä (toki tuossa kyseessä tapetti, jota ei patterin taakse saa).

Yhteistyössä