Keittiöstä kodinhoitotilaan: kysymyksiä.

Mitä materiaalia teillä on kodinhoitotilan lattia? Onko hyvä vai huono? Onko teillä vesipistettä (allasta, suihkua tms) kodinhoitotilassa? Onko mielestänne tarpeellinen, perustelujen kanssa, vai voisitko elää ilmankin? Ehkä nää nyt alkuun..
 
nämä haluan
tällä hetkellä ei ole mutta jos kus varmasti tulee olemaan ja sillon haluan että lattia on laattaa ja vesipiste ehdottomasti oltava mieluusti myös suikutustila
 
vieras
Meillä on laattalattiaa ja tila on yhdistetty kodinhoitohuone/kylppäri. Eli siellä on kunnon erillinen suihkukaappi ja lavuaari kylppärityyliin, mutta muuten sisustus on kuin kodinhoitohuoneessa.
 
Meillä lattiat laattaa ja tykkään, en muuta varmaan laittais. Vesipiste on mun mielestä tosi hyvä khh:ssa: meillä on syvä allas upotettuna työtasoon jolloin esim. vauvan vaipanvaihto on helppoa ja näppärää eikä erillistä hoitopöytää tarvi. Yläpuolella olevissa kaapeissa on vaipat ym. vauvahoitojutut. Muutenki se vesipiste on meillä tarpeen esim. miehen käsienpesua varten kun tulee autoremppa hommista sisälle, tai kun pyykkiä esikäsittelee (tahrat ym.) Eli suosittelen!
 
Lisään: onko kellään kodinhoitotilaa kellarissa? Mä mietin vaan sitä, että kerta se on siellä, tarviiko siellä sitä vesipistettä olla, kun vessakin on vieressä ja kylppäri myös.. jos sinne nyt joskus erehtyy vauvan peppua vaikka pesemään (luulen, että aika harvoin sinne asti jaksaa raahautua).
 
Kodinhoitotila on saunan yhteydessä oleva suihkutila. Siis kun mennään kodinhoitohuoneeseen, vastakkaisella seinällä on kaappeja (korkea likapyykkikaappi ja sitten ylä ja alakaappeja) ja metallinen allas hanoineen. Näiden vieressä pesutorni, pesutornin vieressä lasinen suihkuseinä ja sitten suihku saunan vieressä.

Kaappeja on tason ylä ja alapuolella. Ylhäällä säilytän pyyhkeitä, mutta hyllyt ovat eri levyisiä eivätkä kovin syviä. Joka kaappiin saa pyyhkeet viikata eri lailla. Siltyslautakin on kaapin sisällä ulos vedettävissä. Lyhyt kun olen, oikea silitysasento tulisi korkokengät jalassa. Onneksi en juuri silitä ja miehelle se on ihan passeli kun paitojaan silittää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Lisään: onko kellään kodinhoitotilaa kellarissa? Mä mietin vaan sitä, että kerta se on siellä, tarviiko siellä sitä vesipistettä olla, kun vessakin on vieressä ja kylppäri myös.. jos sinne nyt joskus erehtyy vauvan peppua vaikka pesemään (luulen, että aika harvoin sinne asti jaksaa raahautua).
Nyt en ymmärtänyt. Etkö laita pesukonetta kodinhoitotilaan?

 
Laattaa on meilläkin lattia, enkä muuta laittais. Vesipiste on hyvä olla ainakin jossain lähistöllä. Jos ei kodinhoitohuoneessa niin esim. pesuhuoneessa lavuaari. Meillä toimii tällä hetkellä kodinhoitohuone kuraeteisenä ja mun mielestä siinä mielessä huono, että se kura on sitten aina siinä kodinhoitohuoneen lattialla. Kurasyöppökin on mutta ei oo pahemmin tullut käytettyä, kun en jaksa kuivata. Ja jos minä en kuivaa niin nuorempi poika sen sitten vaatteillaan kuivaa. Käsienpesuallas on meillä heti ulko oven pielessä, joten siinä on hyvä käydä pesemässä käsiä, eikä tartte riisua kenkiä.
 
Meilläkin
on kodari heti pesuhuoneen ja saunan vieressä, joten siellä ei ole omaa vesi pistettä eikä tarvikaan. Ulkoa kun tulee sisälle, niin neljä askelta niin on pesuhuoneessa. Meillä siis kodarista pääsee ulos.
Kodarin lattia on isoa laattaa ja seinät maalatut. Puustellin kaapistot ja pesutorni ja työtaso.
Ihan hyvä meille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Lisään: onko kellään kodinhoitotilaa kellarissa? Mä mietin vaan sitä, että kerta se on siellä, tarviiko siellä sitä vesipistettä olla, kun vessakin on vieressä ja kylppäri myös.. jos sinne nyt joskus erehtyy vauvan peppua vaikka pesemään (luulen, että aika harvoin sinne asti jaksaa raahautua).
Nyt en ymmärtänyt. Etkö laita pesukonetta kodinhoitotilaan?
Joo, pesukone sinne tulee. Miten niin? Nimenomaan siitä tulee vaatehuoltopaikka, ei ole tarkoitus perustaa sinne minkäänvaltakunnan vauvanhoitopistettä tai mitään muutakaan vastaavaa toimintaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meilläkin:
on kodari heti pesuhuoneen ja saunan vieressä, joten siellä ei ole omaa vesi pistettä eikä tarvikaan. Ulkoa kun tulee sisälle, niin neljä askelta niin on pesuhuoneessa. Meillä siis kodarista pääsee ulos.
Kodarin lattia on isoa laattaa ja seinät maalatut. Puustellin kaapistot ja pesutorni ja työtaso.
Ihan hyvä meille.

Meillä on ihan sama. Khh toimii samalla myös pukuhuoneena saunaan mentäessä. Työtaso löytyy, samoin kaapistot (joissa sisällä mm. siivouskaappi ja pyykkikorit), pesutorni ja naulakot. Lattia on laattaa, jossa lattialämmitys. Toinen seinä on tiiliseinä, toinen paneelia. Tykätään tosi paljon eikä todellakaan olla kaivattu erillistä vesipistettä (lavuaaria tms.)
 
Mä kun vähän haaveilin, että oisin saanut kodinhoitotilaan laminaatin, siksi mietin sitä vesipistettäkin että onko se oikeasti niin oleellinen. Toisaalta, tuleehan sinne pesukone kuitenkin että onko se laminaatti sitt kuitenkin liian arka..
 
vieras
Jos vieressä on vessa ns. kunnon kokoisen lavuaarin kanssa, niin ei mun mielestä kodinhoitohuoneeseen tarvitse erikseen toista lavuaaria. Jos siis käsipesu, jos tarve vaatii, onnistuu myös vessan lavuaarissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Mä kun vähän haaveilin, että oisin saanut kodinhoitotilaan laminaatin, siksi mietin sitä vesipistettäkin että onko se oikeasti niin oleellinen. Toisaalta, tuleehan sinne pesukone kuitenkin että onko se laminaatti sitt kuitenkin liian arka..
Ja siis tää laminaatti juontaa nyt ihan siitä, että kodinhoitohuoneen päähän tulee vaatehuone, jonka lattiaksi tulee sitä laminaattia. Ja koska niiden välillä ei ole ovea, vaan vaatehuone tulee kodinhoitotilan jatkoksi, olisi hauskaa jos niiden lattia olisi samaa...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Mä kun vähän haaveilin, että oisin saanut kodinhoitotilaan laminaatin, siksi mietin sitä vesipistettäkin että onko se oikeasti niin oleellinen. Toisaalta, tuleehan sinne pesukone kuitenkin että onko se laminaatti sitt kuitenkin liian arka..
pesukoneelle ei tarvi olla vesieristystä, jos et muuten läträä siellä vedellä, niin laita laminaatti =)
Pyykkärin voi laittaa vaikka makuuhuoneen vaatekomeroon =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Mä kun vähän haaveilin, että oisin saanut kodinhoitotilaan laminaatin, siksi mietin sitä vesipistettäkin että onko se oikeasti niin oleellinen. Toisaalta, tuleehan sinne pesukone kuitenkin että onko se laminaatti sitt kuitenkin liian arka..
pesukoneelle ei tarvi olla vesieristystä, jos et muuten läträä siellä vedellä, niin laita laminaatti =)
Pyykkärin voi laittaa vaikka makuuhuoneen vaatekomeroon =)
Ihan varmasti pitää laittaa vesieristys pesukoneen vesiputkien kohdalle!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Mä kun vähän haaveilin, että oisin saanut kodinhoitotilaan laminaatin, siksi mietin sitä vesipistettäkin että onko se oikeasti niin oleellinen. Toisaalta, tuleehan sinne pesukone kuitenkin että onko se laminaatti sitt kuitenkin liian arka..
pesukoneelle ei tarvi olla vesieristystä, jos et muuten läträä siellä vedellä, niin laita laminaatti =)
Pyykkärin voi laittaa vaikka makuuhuoneen vaatekomeroon =)
Siis tarkoitin tuolla sitä, että pyykinpesukoneen voi ja saa laittaa vaikka sinne komeroon. Vakuutusyhtiöllä ei ole asiasta nokan koputtamista. Eli laminaattia voit hyvin laittaa jos ei siellä vedellä läträtä sen enempää kuin keittiössäkään.
 
Meillä sinne lavuaariin tyhjennetään kuivausrummun säiliöstä vesi ja samasta vesipisteestä pesukonekin vetensä ottaa. Kumisaappaat ym on helppo pestä altaassa. Lattiassa kun on lämmitys, ulkovaatteet kuivavat nopsasti lattialle levitettyinä.
 
kuusikon äiti
Minun mielestäni vesipiste pesukoneen lähellä on aivan ehdoton, usein tarvitsee esikäsitellä jotain tahroja, huuhtoa vaatteista enimpiä kuria ja joskus käsinkin pestä jotain pyykkiä. Meillä valitettavasti ei ole kodinhoitohuonetta, mutta jos olisi haluaisin sinne ilman muuta vesipisteen.
 
Fakta
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Mä kun vähän haaveilin, että oisin saanut kodinhoitotilaan laminaatin, siksi mietin sitä vesipistettäkin että onko se oikeasti niin oleellinen. Toisaalta, tuleehan sinne pesukone kuitenkin että onko se laminaatti sitt kuitenkin liian arka..
pesukoneelle ei tarvi olla vesieristystä, jos et muuten läträä siellä vedellä, niin laita laminaatti =)
Pyykkärin voi laittaa vaikka makuuhuoneen vaatekomeroon =)
Ihan varmasti pitää laittaa vesieristys pesukoneen vesiputkien kohdalle!
Joo putkien kohdalle, mutta kone saa olla missä vaan! Vaikka siellä komerossa!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Mä kun vähän haaveilin, että oisin saanut kodinhoitotilaan laminaatin, siksi mietin sitä vesipistettäkin että onko se oikeasti niin oleellinen. Toisaalta, tuleehan sinne pesukone kuitenkin että onko se laminaatti sitt kuitenkin liian arka..
pesukoneelle ei tarvi olla vesieristystä, jos et muuten läträä siellä vedellä, niin laita laminaatti =)
Pyykkärin voi laittaa vaikka makuuhuoneen vaatekomeroon =)
Ihan varmasti pitää laittaa vesieristys pesukoneen vesiputkien kohdalle!
No se nyt tuskin on mikään ongelma: saahan sen vesierityksen vaikka tapetin alle jos niikseen tulee (ja meidän keittiöön todella tulee), mutta siis mietin vaan laminaattia ihan materiaalina, että onko se pepusta kodinhoitotilassa. Kun väitetään että on tosi arka vedelle, siis tosi tosi arka. Mutt.. kyll se meidän vanhassa asunnossakin pärjäs eteisessä jonka kautta kuljettiin suihkuun ja keittiössä jossa aina roiskui joku, että oisko se sittenkin ihan ok..
 
Kyllä minä ainakin käytän isoa vesiallasta "kodarissa"(hauska sana,joku tässä käytti sitä),usein,esim tahrojen pesemiseen,kurasten vaatteiden huuhteluun (Kurasyöppö on myös,mutta vaunut aina sen päällä parkissa),pesen myös pikkasen pyllyn siinä.TÄytän isot siivousämpärit siinä.Kompostiämpäri pestään altaassa,käsipyykit pesen altaassa.EN todella antaisi allasta pois

Niin ja laattaa on lattiat meillä,kun se toimii myös saunan pukuhuoneena ja "kuraeteisenä" Jos kuraset lattiat,niin suihkutan kurat sinne kurasyöppöön(jos siinä ei ole niitä vaunuja just silloin parkissa) Seinät on laattaa siinä kurasyöpön kohdalla ja tietty väliseinä siinä ylä ja alakaappien välissä laattaa.Muuten lasikuitutapettia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Meillä sinne lavuaariin tyhjennetään kuivausrummun säiliöstä vesi ja samasta vesipisteestä pesukonekin vetensä ottaa. Kumisaappaat ym on helppo pestä altaassa. Lattiassa kun on lämmitys, ulkovaatteet kuivavat nopsasti lattialle levitettyinä.
Joo totta muuten toi rummun säiliön tyhjennys..

Mutt oisko se nyt oikeasti niin vaikeaa siihen viereen vessaan käydä kippaamassa (vessaan menee siis ovi kodinhoitohuoneesta). Apua.. :ashamed:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Mä kun vähän haaveilin, että oisin saanut kodinhoitotilaan laminaatin, siksi mietin sitä vesipistettäkin että onko se oikeasti niin oleellinen. Toisaalta, tuleehan sinne pesukone kuitenkin että onko se laminaatti sitt kuitenkin liian arka..
pesukoneelle ei tarvi olla vesieristystä, jos et muuten läträä siellä vedellä, niin laita laminaatti =)
Pyykkärin voi laittaa vaikka makuuhuoneen vaatekomeroon =)
Ihan varmasti pitää laittaa vesieristys pesukoneen vesiputkien kohdalle!
No se nyt tuskin on mikään ongelma: saahan sen vesierityksen vaikka tapetin alle jos niikseen tulee (ja meidän keittiöön todella tulee), mutta siis mietin vaan laminaattia ihan materiaalina, että onko se pepusta kodinhoitotilassa. Kun väitetään että on tosi arka vedelle, siis tosi tosi arka. Mutt.. kyll se meidän vanhassa asunnossakin pärjäs eteisessä jonka kautta kuljettiin suihkuun ja keittiössä jossa aina roiskui joku, että oisko se sittenkin ihan ok..
Meillä ainakaan keittiössä ole mennyt miksikään laminaattilattia, vaikka melkein päivittäin siihen lentää vettä, maitoa ja kaikenlaista muuta. Mutta sen se vaatii, että ostaa laadukasta laminaattia!

 

Yhteistyössä