keittiöihmiset, tarvin apuanne!!!

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
ostin valmiit laatikot (porkkana,lanttu ja peruna), miten saisin niitä fiksaamalla parempia?
Aattelin sekottaa niihin vähän kermaa, mutta mitä muuta voi laittaa sekaan että sais maukkaampia lootia?

Yleensä teen alusta asti ite, mutta meille sattui kuoleman tapaus perheeseen niin en todellakaan nyt jaksa tehdä ite, joten jelpatkaapa mua.

Kiitos!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mere:
voisulaa, siirappia ja kermaa
voiko näitä laitaa kaikkiin lootiin ja kehtaanko vielä kysyä jotain määriä, mulla on kaikkia lootia 2 isoa laatikkoa?! =)
En ole koskaan tuunannut valmislaatikoita, mutta näitä aineita laitan aina itsetehtyihin porkkana- ja lanttulaatikoihin.

Ihan arviolta heittäisin, että vajaa pari desiä kermaa laatikkoa kohden. Voisulaa joku 50 grammaa ja loraus siirappia. Nämä sekoittaisin massaan ja päälle ripottelisin korppujauhoja ja tekisin lusikalla pinnalle kuviot. Vielä lopuksi pari nokaretta voita ja sitten uuniin.

Perunalaatikon tuunaamisesta ei ole hajua, kun meillä se ei ole koskaan kuulunut joulupöytään.

Otan osaa :hug: . Mä olen tehnyt näin lanttulaatikko: 1 muna, hiukan kanelia, ripaus inkivääriä ja loraus kermaa. Porkkanalaatikko: puoli desiä kermaa, 1 muna, loraus siirappia.Perunalaatikko: 1dl kermaa 2rkl siirappia, 1 muna, ripaus muskottipähkinää. 175 astetta reilu 20 min, kaikki laatikot. Meillä on siis ollut ihan perus Saarioisten laatikoita, sellasia isompia, en muista grammamäärää, oliskohan 700g.

vieras ap
Alkuperäinen kirjoittaja nooraneeamaria:
Otan osaa :hug: . Mä olen tehnyt näin lanttulaatikko: 1 muna, hiukan kanelia, ripaus inkivääriä ja loraus kermaa. Porkkanalaatikko: puoli desiä kermaa, 1 muna, loraus siirappia.Perunalaatikko: 1dl kermaa 2rkl siirappia, 1 muna, ripaus muskottipähkinää. 175 astetta reilu 20 min, kaikki laatikot. Meillä on siis ollut ihan perus Saarioisten laatikoita, sellasia isompia, en muista grammamäärää, oliskohan 700g.

kiitos!

voinkohan tehdä nämä jo tänän valmiiksi ja huomenna vasta paistaa?

Pappani, jota hoidin päivittäin niin kuoli tässä ihan hiljattain, on aika tyhjä ja surku olo :(

Yhteistyössä