keitetty muna: keltuaisen reuna harmahtava, voiko syödä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mutzilla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mutzilla

Aktiivinen jäsen
03.09.2009
2 101
23
38
eli keitin eilen illalla munia ja ne jäi yöksi kylmään veteen, aamulla jääkaappiin, nyt meinasin syödä niin ne keltuaisen reunat on harmahtavat, uskaltaako syödä? en muista minkälaisia ne ovat jääkapin jäliltä kun en oo hetkeen niitä jääkaappiin asti saanut, vaan aina tullut syötyä "tuoreeltaa"

Voi syödä, ei siitä haittaa ole. :D Tai ainakaan ei ole koskaan tullu yhtikäs mitään.

Mä en tykkää myöskään löysästä munasta, kova sen pitää olla. Joten joskus on tullu ylikypsytettyäkin sitä. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Kasvattakaa itse munivia kanoja omalla pihalla niin tiedätte mitä KELTUAINEN tarkoittaa! :p

kuuleppas timppa, ihan tasan varmasti kasvattasin, kuin myös ankkoja ja kalkkunoita jos vaan ois mahollisuus. miulla ois myös lehmä tai kaks ja pari lammastaki. vaan eipä ole mahollisuutta.

ite kasvatettujen kanojen muna on oikiasti niin järettömän hyviä ettei oo tosikaan :p

Kasvattakaa itse munivia kanoja omalla pihalla niin tiedätte mitä KELTUAINEN tarkoittaa! :p

Pihalla?? Tällaisena talvena??
Kanaparat. Meidän kanat olis takuulla tehneet munalakon, jos olisin ne heivannut pihalle noihin pakkasiin.
Nyt alkaa sentäs jo olla inhimilliset kelit, ja silti taidan odottaa kevääseen ennen kuin päästän ulos niitä. :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
ite kasvatettujen kanojen muna on oikiasti niin järettömän hyviä ettei oo tosikaan :p

On muuten hauska nähdä ihmisten reaktio siihen miltä se keltueinen voi näyttää kun kana steppaa vapaana syömässä kaikkea mitä suuhinsa luonnosta löytää. Se on tosiaan KELTUAINEN.

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Kanaparat. Meidän kanat olis takuulla tehneet munalakon, jos olisin ne heivannut pihalle noihin pakkasiin.
Nyt alkaa sentäs jo olla inhimilliset kelit, ja silti taidan odottaa kevääseen ennen kuin päästän ulos niitä. :snotty:

Kyllä meidän kanat on pakkasessa viihtyneet... :p Pitääkin tehdä taas kohta viilokkia...

Kyllä meidän kanat on pakkasessa viihtyneet... :p Pitääkin tehdä taas kohta viilokkia...

Elävät, vai valmiiksi pakastetut? ;)

Mä olen sitten ehkä vaan lellinyt omani pilalle :ashamed:
Ne tonkii tyytyväisenä olkipatjaa lämmitetyssä kanalassa...

Viillokkia ei ole vielä tarvinnut kokeilla, mutta kun niitä nyt vahingossa ajautui tänne lisää ja keväämmällä varmaan alkavat hautomaankin, niin mietin että voiskohan niitä kukkoja panna pataan?
Liikaahan niitä tulee kuitenkin, kanoja saa jonkun verran diilattua eteenpäinkin, mutta kun niitä kuitenkin kuoriutuu se melkein 50-50, ja kukkoja per pieni kanala tarvii vaan yhden, niin eihän niiden kysyntä kummoista ole...

Elävät, vai valmiiksi pakastetut? ;)

Mä olen sitten ehkä vaan lellinyt omani pilalle :ashamed:
Ne tonkii tyytyväisenä olkipatjaa lämmitetyssä kanalassa...

Viillokkia ei ole vielä tarvinnut kokeilla, mutta kun niitä nyt vahingossa ajautui tänne lisää ja keväämmällä varmaan alkavat hautomaankin, niin mietin että voiskohan niitä kukkoja panna pataan?
Liikaahan niitä tulee kuitenkin, kanoja saa jonkun verran diilattua eteenpäinkin, mutta kun niitä kuitenkin kuoriutuu se melkein 50-50, ja kukkoja per pieni kanala tarvii vaan yhden, niin eihän niiden kysyntä kummoista ole...

Siis me otetaan aina touko-kesäkuun vaihteessa "kesäkanoja" munimaan ja tuhoamaan biojätettä. Ja sitten meillä on heidän kanssa sopimus että kun aamulla on vesikuppi jäässä niin se onkin heillä elokuun viimeinen päivä. Ja meillä syödään kanaviilokkia.

Yhteistyössä