Keitä ristiäisin mielestäsi tulisi kutsua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten välttää riita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
vanhemmat, sisarukset, lapsen isovanhemmat molemmilta puolin, vanhempien isovanhemmat molempien vanhempien sisarukset perheineen, vanhempien kummit lapsineen, lapsen kummit ja muutama perhetuttu perheineen

yhteensä oli porukkaa 35

vanhemmat, sisarukset, lapsen isovanhemmat molemmilta puolin, vanhempien isovanhemmat molempien vanhempien sisarukset perheineen, vanhempien kummit lapsineen, lapsen kummit ja muutama perhetuttu perheineen

yhteensä oli porukkaa 35

Meidän tapauksessa minun suvulta perheet ovat isoja. Meidän kohdalla tuo luettelemasi lista olisi mahdoton saada vierasmäärä noihin lukemiin..

Mutta olen nyt tässä miettinyt, että itse olen ainakin myös suostumaan isompiinkin juhliin. Tarkoittaen siis sitä, jos mies haluaa kutsua omia kummejaan tai muita sukulaisiaan paikalle, jolloin itsekin voisin kutsua kummitätini perheineen. Mutta jos mies ei halua, niin sitten ei.

Miten sinä kehtaat vierittää syitä miehesi niskoille äitisi edessä?! Sinun ja miehesi kuuluisi vetää yhtä köyttä. Te sovitte miehen kanssa, että ketä haluatte kutsua, ja sinä kerrot äidillesi, että kyseessä on sinun ja miehesi yhteinen päätös (eikä vain miehesi päätös). Mikäli äitisi haluaa kutsua lapsenne ristiäisiin kaikki sinun kummit ja kaimasikin, niin kerro hänelle, että sitten hänen on kutsuttava myös miehesi kummit ja kaimat, ja hän joutuu järjestämään ristiäiset, ja hoitamaan kustannukset.

Kaikki ristiäiset joissa minä olen ollut, ovat käsittäneet vain vauvan, hänen sisaruksensa, heidän vanhempansa, vanhempien sisarukset perheineen, vauvan isovanhemmat, ja sitten tietenkin vielä sen vauvan kummit, mikäli he ei jo valmiiksi ole lähisuvussa. Isovanhempien sisaruksia ei ole kutsuttu (paitsi yhdessä erikoistapauksessa, jossa kyseessä oli vanha piika).

Yhteistyössä