Keikkkatöiden järkevyys, kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voihan keikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä mietin samaa. Rahasta ei ole niin väliä, mutta HALUAN TEHDÄ TÖITÄ. Ongelma on kuitenkin lasten päivähoito. Toinen on eskarissa, toinen puolipäiväisenä, ja on sovittu että kumman vain voi muuttaa kokopäiväiseksi vaikka samana päivänä jos tulee töitä. Mutta olisiko mieltä ja SAAKO varata lapsille pysyvästi kokopäivähoidon ja maksaa siitä, ja sit vaan hakea keikattomina päivinä klo 12? Saisiko/pitäisikö eskarilaiselle varata hoidossa aamiainen vaikka ei olisi työvuoroa tiedossa? Entä Jos työvuoro tulee, saako eskarin viedä kahdeksaksi, saako se ruokaa? Jos puhelu keikalle tulee aamulla, ehdinkö viedä lapset, jos puhelu tulee vasta lasten viennin jälkeen, onko lapsille paha jos hoitaja kertoo että äiti ei haekaan klo 12 vaan isi klo 16? Edellisenä päivänä tiedetyt keikat ei olisi ongelma.

Kyl mä varmaan jotenkin tän järjestän mutta mietittävää ja kysyttävää on.
Olen tehnyt ja hoitopaikkaa ei ainakaan täällä saa,jos on työtön.Jos tekee siis ei säännöllistä työtä niin saa tuon 5h.hoitoa/pvä.Ei todellakaan kukaan suostu joustamaan,että jos saat töitä niin muksusi saa olla päiväkodissa 8h.Missä näin on? Olen tehnyt miehen töiden mukaan.Hänellä siis arkivapaita,jolloin minä töissä.Mutta ei kannata.Palkka usein myöhässä.Odottelet niitä palkkojasi 2kk.ja liiton rahoja myös.Milläs elät tuon välin.Kolme kersaa elätettävänä.Ja työmatka yht.40km.Työ usein osa-aikaista.Bensakulut vie työstä saadun hyödyn.En viitsi tyhjän takia enää vaivautua.Mielellään menisin kokopäivätöihin,mutta kun ei saa...

Olen tehnyt ja hoitopaikkaa ei ainakaan täällä saa,jos on työtön.Jos tekee siis ei säännöllistä työtä niin saa tuon 5h.hoitoa/pvä.Ei todellakaan kukaan suostu joustamaan,että jos saat töitä niin muksusi saa olla päiväkodissa 8h.Missä näin on? Olen tehnyt miehen töiden mukaan.Hänellä siis arkivapaita,jolloin minä töissä.Mutta ei kannata.Palkka usein myöhässä.Odottelet niitä palkkojasi 2kk.ja liiton rahoja myös.Milläs elät tuon välin.Kolme kersaa elätettävänä.Ja työmatka yht.40km.Työ usein osa-aikaista.Bensakulut vie työstä saadun hyödyn.En viitsi tyhjän takia enää vaivautua.Mielellään menisin kokopäivätöihin,mutta kun ei saa...

Onpa outoa. Siis tuon hoitopaikan osalta.

Mä olen päivähoitotoimistoon ilmoittanut tekeväni keikkatyötä. Lapselle on varattuna vähintään se 20h/vk jos mulla ei työtä, muuten saa olla sen mitä mun töiden vuoksi tarvii. Vaikka mä olisin edellisellä viikolla ilmoittanut, että lapselle riittää 20h seuraavalle viikolle, niin voi olla että saankin loppu viikosta ilmoittaa että tarve onkin 8,5h/ päivä. Ei ongelmaa.
Ph-toimistostakin sanottu, että joustoa pitää tässä asiassa löytyä, koska keikkatyö on nykyään niin yleistä. Ja tarkoitus on tukea vanhempien työssäkäyntiä ja toimeentuloa, ei olla kapulana rattaissa.

Terveisiä Kuopiosta. Lapsellani on nyt työttömänä ollessani sopimus 20h/vko ja toinen on maksuttomassa esiopetuksessa 20h/vko, ja molemmista on sanottu että sopimuksen voi muuttaa kokopäiväiseksi HETI kun työllistyy, siis aamulla tuodessa voi sanoa että tästä eteenpäin onkin kokopäivähoito. Kokopäivähoidon voi saada kotona ollessakin "perustellusta syystä" ja siihen riittää aika kevyet psykososiaaliset syyt (esim. kaverin lapsi on eskarin lisäksi hoidossa että äiti hakee vasta taaperon herättyä päikkäreiltä ettei tartte keskeyttää), mietin siis riittäisikö keikkatyö siihen että lapsella olisi se kokopäivähoidon _mahdollisuus_ joka päivä (eli sopimus ja maksut kokopäiväiset mutta hoitoajat työn mukaan). Kuopiossa on paikoin oikein hyvä päivähoidon tilanne, esikoiseni ryhmässä on 13 lasta / 3 aikuista (joista yksi avustaja) ja kuopuksella 17 yli 3v lasta ja 3,5 aikuista (joista 0,5 avustajaa).

Miten?
Siis palkan osalta vai työttömyyspvrahaa?

Vuoden aikana en ole saanut yhtään katkoa aikaiseksi vaikka töitä ei koko aikaa olekaan. Kesänkin olin kotona.

Ainahan siihen katkoa tulee. Yleensä ikinä ei saa ajoissa palkka ja muitatodistuksia, tai sitten ne on vailinaisia. Sitten ottaa taas aikansa kun liitto laskeskelee mahdollista päivärahaa, pyytelee puuttuvia dokumentteja yms yms. 3 kuukauden katkokaan ei ole tavatonta, jos se vuokrafirma vähänkin kämmäillee tai viivyttelee.

Palkan kyllä yleensä saa, mutta kun nekin on yleensä päin persettä laskettu. Puuttuu lomarahoja, puuttuu mahdollisia päivärahoja yms. Ei semmoisia voi liittoon lähettää. Sitten pyydellään soitellaan ja selvitellään miksi palkkatodistus on päin peetä. Ja aikaa kuluu.... :eek:

Että osanottoni kaikille vuokratyöntekijöille (y):poop::whistle:

Jotkut toki varmaankin hoitaa kaiken asiallisesti, suurin osa aivan päin vittua ihan kaiken!

Ainahan siihen katkoa tulee. Yleensä ikinä ei saa ajoissa palkka ja muitatodistuksia, tai sitten ne on vailinaisia. Sitten ottaa taas aikansa kun liitto laskeskelee mahdollista päivärahaa, pyytelee puuttuvia dokumentteja yms yms. 3 kuukauden katkokaan ei ole tavatonta, jos se vuokrafirma vähänkin kämmäillee tai viivyttelee.

Palkan kyllä yleensä saa, mutta kun nekin on yleensä päin persettä laskettu. Puuttuu lomarahoja, puuttuu mahdollisia päivärahoja yms. Ei semmoisia voi liittoon lähettää. Sitten pyydellään soitellaan ja selvitellään miksi palkkatodistus on päin peetä. Ja aikaa kuluu.... :eek:

Jotkut toki varmaankin hoitaa kaiken asiallisesti, suurin osa aivan päin vittua ihan kaiken!
Ei kaikki tee keikkatöitä vuokrafirmojen kautta.

Itse tein reilun vuoden keikkatöitä yhdessä palvelukodissa. Kyse siis hoitotyöstä ja työnantaja yksityinen. Palkka tuli kolmen viikon välein ja palkkalaput aina oikein. Tuntimäärät vaihtelevia ja aluksi uudessa listassa saattoi olla melko vähän tunteja, mutta sairaslomien takia tuntimäärät kasvoi. Reilun vuoden aikana kävi kahtena kuukautena niin, että sai liitosta vähän soviteltua päivärahaa. Koko ajan olin siis työkkärissä kirjoilla.

Oho.
Itse Opteamilla eikä mitään ongelmaa ole ollut ikinä.
Palkkatodistus tulee samana päivänä kuin palkkakin. Heti pistän sähköisesti eteenpäin kelaan ja päätös tulee viikon sisään.

Ei siis taukoja rahojen kanssa missään kohtaa.

Kai tässä olikin puhua vain ne. vuokrafirmojen keikkatöistä.

Ja ei, en suosittele ellei ole pitkä pinna ja sivussa riitävää määrää rahaa reservissä.

Koyhän ei kannata edes kokeilla, muuten on pian aika liemessä.

Yhteistyössä