Kehun taas itseäni, neuloin tytölle villapaidan (kuva)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Moon Vaan Melonit:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onpa hieno =) ja noi värit on ihanat :D

Voi että, jokohan mieki uskaltaisin kohta alkaa pojalle paitaa neulomaan, kun tähän saakka oon väkränny pipoja ja lapasia vaan... Tommonen huppuneule olis ihana nyt pakkasilla :flower:
Tottakai uskallat!
Ei toi nyt kauheasti monimutkasempaa ole...
Mä oon vielä niin hidas neulomaan, et ehti hyvin pohtia miten teen mitäkin :D
Hihojen kiinnitykseen en oo ihan 100% tyytyväinen, ois pitäny muotoilla sitä hihanreunaa paremmin ja kiinnittää jotenkin pehmeämmin.
Kiitos tsempistä, pitänee vaan uskaltaa aloittaa :)

Mun ikävin neulehomma on päättely :ashamed: tylsää kun on saanut jotain neulottua valmiiksi ja pitäis vielä jaksaa ne langanpäät pujotella ja siistiä... mulla ne jää aina jotenkin rumasti kuitenkin...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nop:
Täh? Mulla ei ollenkaan hallussa tää neulomisslangi...
Selitätkö simmottis rautalangasta väännettynä miten tuo tapahtuu?
vähän myöhässä, mut siis jos ensin teet punaisella raidan, seuraavaksi teet vaikka valkoisen raidan, niin se punainen "nousee" valkoisen reunaa pitkin. eli voi vaikka kiertää sen langan löysästi aina viimeisen valkoisen silmukan ympäri, jolloin aina nousee sieltä alempaa yhden rivin yli. tai sit voi raakasti vaikka neuloa valkoisen ja punaisen, mutta sit pitää olla tarkka että kokoonpano vaiheessa neuloo sen näkymättömiin.

Oliko mahdollisimman vaikeasti selitetty? ;) ihan sunnuntai-kutoja minäkin, joten ihan kokeilemalla teen.
Kai tuon olis vaikeamminkin voinut :D
En mä kyllä vieläkään hoksaa :ashamed:

Täytynee ens raitatyössä koittaa pyöritellä ja nostella.
mä teen sen aina niin, että parin kerroksen välein joko neulon muutaman silmukan niin, että joka silmukan jälkeen otan pyöräytän nuo langat eripäin (molemmat sormenpäällä, ensin vihreä-sininen, vaihdan sininen-vihreä ja taas toisinpäin) jolloin tuo edellisen raidan väri kulkee mukana tai sitten parin kerroksen välein otan langat vierekkäin ja pyöräytän ne kerran toistensa ympäri (vihreä ja sininen vierekkäin, sinisellä langalla neulotaan jolloin vihreä lanka kiertää sinisen langan ympäri jääden viimeksi neulotun ja seuraavaksi neulottavan silmukan väliin "lenkiksi". selvensiköhän tää yhtään :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kiitos tsempistä, pitänee vaan uskaltaa aloittaa :)

Mun ikävin neulehomma on päättely :ashamed: tylsää kun on saanut jotain neulottua valmiiksi ja pitäis vielä jaksaa ne langanpäät pujotella ja siistiä... mulla ne jää aina jotenkin rumasti kuitenkin...
No niinpä!
Kiltti vieras yrittäny kovasti neuvoa miten tuo langan pujottelu menee...
Täytyy ens työssä kokeilla hukata lanka, kaippa tuonkin oppii kun kokeilee (ja purkaa).

Heli
Ompelukone on oiva väline lankojen päättelylle. Käännä langanpäät työn nurjallepuolelle ja hurauta suoralla ompeleella yli edestakaisin. Neuleen voit myös kasata ommellen, mieluimmin monipistesik-sakilla, jolloin saumoista tulee joustavat. Näin säästyt paljon aikaa vievältä käsin viimeistelyltä!

Yhteistyössä