Kehun taas itseäni, neuloin tytölle villapaidan (kuva)

maissihiiri
Aivan ihana!! Ja niin siististi neulottu. Mä oon kutonut lapsesta asti ja silti mä en ymmärrä miten joku voi osata tehdä ilman ohjetta, mulla tuottaa joskus vaikeuksia ohjeiden kanssakin :ashamed:

nop
Alkuperäinen kirjoittaja Moon Vaan Melonit:
Alkuperäinen kirjoittaja Lady-Bird:
Ihana paita...Mulla on tekeillä kans raitavillapaita meidän neitille, eka villapaita mitä teen...saas nähä mimmonen kuppura tulee :snotty:
Raidoissa on se vika, että joutuu päättelemään Paljon!
Eka villapaita tuo oli mullekkin, ihan hyvä tuli vaikka onkin vähän reilun kokonen :D
niitä lankoja ei tarvihe poikkasta ollenkaan, jos aina nostaa sen viimeisen silmukan kanssa..

Alkuperäinen kirjoittaja nop:
Alkuperäinen kirjoittaja Lady-Bird:
Ihana paita...Mulla on tekeillä kans raitavillapaita meidän neitille, eka villapaita mitä teen...saas nähä mimmonen kuppura tulee :snotty:
Raidoissa on se vika, että joutuu päättelemään Paljon!
Eka villapaita tuo oli mullekkin, ihan hyvä tuli vaikka onkin vähän reilun kokonen :D
niitä lankoja ei tarvihe poikkasta ollenkaan, jos aina nostaa sen viimeisen silmukan kanssa..
Täh? Mulla ei ollenkaan hallussa tää neulomisslangi...
Selitätkö simmottis rautalangasta väännettynä miten tuo tapahtuu?

Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Aivan ihana!! Ja niin siististi neulottu. Mä oon kutonut lapsesta asti ja silti mä en ymmärrä miten joku voi osata tehdä ilman ohjetta, mulla tuottaa joskus vaikeuksia ohjeiden kanssakin :ashamed:
Koska mä en ymmärrä ohjeita.
Villasukan kantapäätä tein tuossa jokunen aika sitten ja yritin kovasti tulkita netistä ohjeita miten se tehdään, ihan mahdotonta!

Villasukan kantapäätä tein tuossa jokunen aika sitten ja yritin kovasti tulkita netistä ohjeita miten se tehdään, ihan mahdotonta!
Se kantapään tekeminen on ihan persiistä! |O |O :headwall: Mä olen tehnyt usiemman neuleen ilman ohjetta, välillä pitää purkaa ja ottaa uusiksi, mutta aina on valmista tullut. :D

maissihiiri
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Se kantapään tekeminen on ihan persiistä! |O |O :headwall: Mä olen tehnyt usiemman neuleen ilman ohjetta, välillä pitää purkaa ja ottaa uusiksi, mutta aina on valmista tullut. :D
NO mä oon vissiin sitten tavallista tyhmempi, en aina ymmärrä ohjeita enkä osaa kutoa ilmankaan :D Mutta mun mielestä kantapää on kyllä ihan helppo juttu, siihen en oo vuosiin tarvinnut ohjetta.

NO mä oon vissiin sitten tavallista tyhmempi, en aina ymmärrä ohjeita enkä osaa kutoa ilmankaan :D Mutta mun mielestä kantapää on kyllä ihan helppo juttu, siihen en oo vuosiin tarvinnut ohjetta.
En mäkään varmaan enää ohjetta tartte, kun sain kerran menemään sen oikein.
Tosin se vaati muutaman purkukerran ja yrityksen saada IIIOOOIIIOOO ohjeista jotain selvää...

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mun mielestä se kantapään teko on niiiin ärsyttävää. Mä en saa siitä ikinä sellaasta kun haluaasin. :snotty:

vieras
Onpa hieno =) ja noi värit on ihanat :D

Voi että, jokohan mieki uskaltaisin kohta alkaa pojalle paitaa neulomaan, kun tähän saakka oon väkränny pipoja ja lapasia vaan... Tommonen huppuneule olis ihana nyt pakkasilla :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onpa hieno =) ja noi värit on ihanat :D

Voi että, jokohan mieki uskaltaisin kohta alkaa pojalle paitaa neulomaan, kun tähän saakka oon väkränny pipoja ja lapasia vaan... Tommonen huppuneule olis ihana nyt pakkasilla :flower:
Tottakai uskallat!
Ei toi nyt kauheasti monimutkasempaa ole...
Mä oon vielä niin hidas neulomaan, et ehti hyvin pohtia miten teen mitäkin :D
Hihojen kiinnitykseen en oo ihan 100% tyytyväinen, ois pitäny muotoilla sitä hihanreunaa paremmin ja kiinnittää jotenkin pehmeämmin.

nop
[quot

vähän myöhässä, mut siis jos ensin teet punaisella raidan, seuraavaksi teet vaikka valkoisen raidan, niin se punainen "nousee" valkoisen reunaa pitkin. eli voi vaikka kiertää sen langan löysästi aina viimeisen valkoisen silmukan ympäri, jolloin aina nousee sieltä alempaa yhden rivin yli. tai sit voi raakasti vaikka neuloa valkoisen ja punaisen, mutta sit pitää olla tarkka että kokoonpano vaiheessa neuloo sen näkymättömiin.

Oliko mahdollisimman vaikeasti selitetty? ;) ihan sunnuntai-kutoja minäkin, joten ihan kokeilemalla teen.

vähän myöhässä, mut siis jos ensin teet punaisella raidan, seuraavaksi teet vaikka valkoisen raidan, niin se punainen "nousee" valkoisen reunaa pitkin. eli voi vaikka kiertää sen langan löysästi aina viimeisen valkoisen silmukan ympäri, jolloin aina nousee sieltä alempaa yhden rivin yli. tai sit voi raakasti vaikka neuloa valkoisen ja punaisen, mutta sit pitää olla tarkka että kokoonpano vaiheessa neuloo sen näkymättömiin.

Oliko mahdollisimman vaikeasti selitetty? ;) ihan sunnuntai-kutoja minäkin, joten ihan kokeilemalla teen.
Kai tuon olis vaikeamminkin voinut :D
En mä kyllä vieläkään hoksaa :ashamed:

Täytynee ens raitatyössä koittaa pyöritellä ja nostella.

vilukissa
Alkuperäinen kirjoittaja vilukissa:
miten sait ton reunaresorin niin et se ei käänny sisäänpäin??
Mitä kohtaa tarkotat?
tuon hupun reunan.... pojan villapaidassa se kääntyy nurjalle. vaikka olen sen kostuttanutkin. se ei vaan kestä. harkitsin jo koko hupun purkamista....

miten sait ton reunaresorin niin et se ei käänny sisäänpäin??
Mitä kohtaa tarkotat?
tuon hupun reunan.... pojan villapaidassa se kääntyy nurjalle. vaikka olen sen kostuttanutkin. se ei vaan kestä. harkitsin jo koko hupun purkamista....
Mä neuloin erikseen oikea-oikea-nurja-nurja kudosta jonka sitten kiinnitin huppuun viimeisenä...

tohelin harmaantui
Tiedätkös että sulla on ihan yli suloinen lapsi?Ihana!!!=) Ja tuo villapaita,oi että kun mäkin osaisin kutoa tuollasia mutta kun en edes villasukan kantalappua osaa.*Nolottaa myöntää*

Tuo paita on tosi hieno!!!!

Yhteistyössä