Kehukaa kosketusnäyttöpuhelinta(nne)!

• Viestiketjun aloittaja IhanaValo
  • Ensimmäinen viesti
minä,
Ajatelin jos siirtyisin kosketusnäytöllisen puhelimen aikaan, kaikilla tuntuu semmoinen olevan ja tuntuu olevan kätevä..
Mutta mutta, noita merkkejä ja malleja näyttää olevan liikaa, mikä niistä on paras?
Nyt saa kehua/haukkua sen oman kännyn tai muuten vinkata mikä ois hyvä.
Yksi tykkää yhdestä ja joku toisesta
Muistia sais olla jonkin verran, kameran ei tarvi mikään hirveen hyvä olla, ja nettinopeus sais olla (riippuneeko tää ees puhelimesta vai siitä yhteydestä?)
Matkapuhelin Arvostelut, Parhaat Matkapuhelimet arvostelut, pisteytys ja hintavertailu - alaTest.fi

mullakin
Mulla nokia C7 ja oon todella tyytyväinen. Paras puhelin tähän mennessä mitä mulla on ollu, tosin kosketusnäytöllisiä ollut vasta tämä, joten en voi puhua suuremmasta kokemuksesta. Ei oo temppuillut tän vuoden ajan mitä ollut käytössä, varma toiminen. Halpaa kosketusnäytöllistä suosittelen välttämään. Niistä ei kyllä tuu muuta kuin sanomista (varmaan pätee merkkiin kuin merkkiin).
Eipä ole valittamista.

iPhone on kyllä ihan paras.. Omastani olen tosin kerran näytön vaihtanut (itse), koska lennätin sen ulkona ja näyttö meni palasiksi. Kuopuksella joku nokian kosketusnäyttöpuhelin ja aika lelulta ja hankalalta tuntuu käyttää, kun on tottunut omaan kunnolliseen kosketusnäyttöön.

Miehellä on vasta toinen iPhone käytössä, vanha vähän päivitysten myötä hidastunut puhelin on esikoisella käytössä. Ei kyllä vaihdeta enää nokiaan tai muuhunkaan jos ei ole pakko.. App storesta saa ladattua paljon ohjelmia ja pelejä ilmaiseksi, itse tykkään tosi paljon käyttää erilaisia kameraohjelmia ja piirrustusohjelmia. Ja netin käyttö on myös aika vaivatonta, nopeus liittyy aika pitkälti liittymätyyppiin - kotona on kyllä kätevä käyttää langatonta (nopeaa) verkkoyhteyttä.

"hei"
Mulla on sony ericssonin xperia, ja tykkään. On kosketusnäyttö mut saa sivusta esiin myös pienen näppäimistön jolla tosi kätevä kirjotella. Siis ei perinteinen puhelimen näppis vaan samantyylinen ku tietokoneessa.

Itelläni on Applen iPhone 4s ja loistopeli on. Kannattaa hankkia puhelimeen suojapussukka. Itse ostin eBaysta muutamalla eurolla keinonahkaisen ja ei haittaa, jos putoaa. Puhelimet kun tuntuu tipahtelevan ainakakin mulla. Aiemmin oli halpis LG (olisko ollut noin 100 €) ja sekin oli kyllä hyvä: hyvä kamera, radio, yms. yms. Tämä iPhonen akku on kyllä ihan paska, päivittäin pittää ladata. Onneksi se onnistuu myös läppäriin kiinnittämällä. Netti on nopea - oli/on tarjous TeleFinlandilla 4,90 €/kk. Ja puhelinkin oli tarjouksessa päälle 400 €. Iso näyttö, hyvä kamera, nopea netti, helppo käyttää (mukana tulevat käyttöohjeet toki minimaaliset, mutta käytön oppii äkkiä ilman ohjeita).

iu
Tyttärellä on ollut reilut puolitoista vuotta käytössä Samsung Wave s8500. Ihan hirveästi se on siitä tykännyt. (Nyt taannoin pudotti betonilattiaan niin pahasti, että näyttö säkyi. Kysyin haluaako uuden vai korjataanko vanha, niin tuon halusi korjattavan, vaikka olisi saanut valita tilalle minkä vaan uuden puhelimen.)

Nokia N8, kestävä vaikka tippunutkin useasti. Toimiva, vaikka välillä jumii, mutta vissiin ihan ominaista noille älypuhelimille. Akun kesto heikko, eli ladattava päivittäin. Toimii kuitenkin sulavasti ja ominaisuuksiltaan hyvä. Antasin arvosanaksi 8+

Miullakin on siirtymäpuhelin (kiitos Tiiru tästä määritelmästä :D ) Nokia C2-02... Ajattelin et miunkin on jo aika siirtyä tähän nykyaikaan, MUTTA haluan että tekstarit kirjotetaan ihan vielä näppäimillä, mie kun haluan "tuntee" mitä kirjotan, osittain kun kirjotan kattomatta puhelinta ollenkaan... Siksipä tuo puhelin on juurikin mainio siihen tarkotukseen...

Samsung Galaxy Note on mulla ja on aivan huippu. Päivitys Android 4.0 ICS:n oli hiukan tuskallinen johtuen sovelluksista, mutta formatoimalla ja uudelleenasennuksella homma toimii jälleen. Upea, upea puhelin.

Miehellä on Samsung Galaxy S3 ja on myös erittäin tyytyväinen.

Android sen olla pitää. ;)

Miullakin on siirtymäpuhelin (kiitos Tiiru tästä määritelmästä :D ) Nokia C2-02... Ajattelin et miunkin on jo aika siirtyä tähän nykyaikaan, MUTTA haluan että tekstarit kirjotetaan ihan vielä näppäimillä, mie kun haluan "tuntee" mitä kirjotan, osittain kun kirjotan kattomatta puhelinta ollenkaan... Siksipä tuo puhelin on juurikin mainio siihen tarkotukseen...
Mulla sama puhelin mutta nyt koko kosketusnäyttö ei pelitä eli en saa edes puhelinta päälle kun ei pysty hyväksymään pin- koodia. Ja itselläni nämä ongelmat alkoi siitä kun päivitin puhelinta, olisi pitänyt vaan jättää päivitykset laittamatta.

Muuten olen tykännyt siitä ja mies viekin sen takuuhuoltoon että saan sen pian käyttöön.

On mulla pari muutakin Nokian kosketusnäyttö puhelimia mutta vaikka niillä hintaa on niin itse en niitä tykkää käyttää. Tuo C2-02 on hyvä väliversio.

Mulla sama puhelin mutta nyt koko kosketusnäyttö ei pelitä eli en saa edes puhelinta päälle kun ei pysty hyväksymään pin- koodia. Ja itselläni nämä ongelmat alkoi siitä kun päivitin puhelinta, olisi pitänyt vaan jättää päivitykset laittamatta.

Muuten olen tykännyt siitä ja mies viekin sen takuuhuoltoon että saan sen pian käyttöön.

On mulla pari muutakin Nokian kosketusnäyttö puhelimia mutta vaikka niillä hintaa on niin itse en niitä tykkää käyttää. Tuo C2-02 on hyvä väliversio.
Miulla välillä sekoilee noi keskustelut... Yritin kerran kahtoo mitä viestejä miekkosen kanssa vaihettu niin siihen sekottu jonkun toisen viestit... Mutta kun suljin puhelimen hetkeks niin se autto... Välillä kirjottaessa ruutu pimenee, mut en sit tiijä onko siinä joku aikaraja jos ei hetkeen oo saanu näpytettyä et se tekee sen sit automaattisesti, tosin joskus se tekee sen ihan kesken kirjotuksen, eihän siinä muuta kun siitä sivusta vaan aukasta uudestaan...

Miulla välillä sekoilee noi keskustelut... Yritin kerran kahtoo mitä viestejä miekkosen kanssa vaihettu niin siihen sekottu jonkun toisen viestit... Mutta kun suljin puhelimen hetkeks niin se autto... Välillä kirjottaessa ruutu pimenee, mut en sit tiijä onko siinä joku aikaraja jos ei hetkeen oo saanu näpytettyä et se tekee sen sit automaattisesti, tosin joskus se tekee sen ihan kesken kirjotuksen, eihän siinä muuta kun siitä sivusta vaan aukasta uudestaan...
Mullakin se näyttö pimenee todella nopeasti, yritin katsoa olisiko sitä aikaa saanut siihen mistään muutettua mutta ei ilmeisesti. Se kyllä pimentää sen näytön todella nopeasti, esim. en kerkeä edes puhelinnumeroa kirjoittaa puhelimesta ylös kun siinä välillä saa jo herätellä sitä näyttöä taas hereille.

"Vieras"
Kait noita vastauksia on tullut jo tarpeeksi mut tässä omani;
Ensin oli iphone4, annoin kahden kk käytön jälkeen pois, oli äärettömän huono käyttis plus takkuili taukoamatta.
Hankin tilalle samsung galaxy s2 ja se on ollut nyt reilut puoli vuotta käytössä ja tykkään edelleen. Käyttis on aivan huippu, samoin androimarket valikoima ja pelitää kaikkien kanssa yhteen (käytän läppäriä ja tablettia puhelimen lisäksi) ja toisin kuin iphone niin samsumg todellakin toimii näiden kanssa. Yhtään mitään vikaa tai bugia ei ole ollut, jumiin ei ole jäänyt kertaakaan toisin kuin iphone joka temppuili koko ajan päivittämisestä huolimatta.
Vaihdoin ipadin myös samsumgin tablettiin koska tykkään niin paljon enemmän tuosta toimivasta kokonaisuudesta. Ipadi3 tosin on lasten käytössä pelikoneena, joten on tullut verrattua aika paljon noita toimintoja.
Ainakin itsellä vahvasti näyttää olevan seuraavakin hankinta selvästi samsumg.

Mulla on siirtymäpuhelin, eli numerot ja tekstit voi vielä näpyttää näppäimillä ja muuten sitten kosketusnäyttö. On ollut tosi hyvä puhelin eikä vikoja ole ilmennyt vuoden aikana. Nokia x3

Miehellä on se (googlepuhelin)galaxy nexus ja siinä on ollut joku 3g-ongelma.

Mulla myös tällainen, ihan susi mun mielestä. Kaatuu vähän väliä, ottaa itsekseen yhteyttä nettiin ja kuluttaa sillä akun. Kamera tilttailee ja akun kesto on oikeasti huono jos vähänkin surffailee. Lisäksi tähän saatavien appsien määrä on todella rajallinen. Uusi puhelin harkinnassa ja taidan ostaa jonkun sonyn xperia-sarjasta. Miehellä on xperia s ja oon sitä kokeillu muutaman kerran niin vaikuttaa hyvältä. En kauheasti suorituskykyä ja muistia tartte niin aattelin xperia u:n ostaa.

pettynytnokiaan
asia koskee nokia 306 asha merkkistä puhelinta....älkää ikinä ostako sitä. puhelin lagii hirveesti, netti pätkii vaikka käyttää jopa 2,5g:tä. puhelimeen luvataan 40 ilmaista peliä joita et voi pelata/ ladata ilma nettiä, tietenkin....ei sen latauksen suhteen, mutta kun olet ladannut pelit joudut käyttämään nettiä siihe että pelisi toimii, toisinkun samsung:issa ei tarvitse peleihin nettiä... miettikää ennenkuin ostatte :D

Yhteistyössä