Kehukaa/haukkukaa pyykkikoneitanne, uusi ostoslistalla...

  • Viestiketjun aloittaja "Hemuli"
  • Ensimmäinen viesti
"Hemuli"
Meidän pyykkikone sanoi poks ja nyt on pakko ostaa uusi, kaupoilla olemme kiertäneet ja netistä koneita tutkineet.

Mielelläni kuulisin teidän kokemuksia koneistanne, mitä te suosittelisitte? Mikä merkki kannattaa kiertää kaukaa? Meidän poks kone oli BOSCH.

Kone pitää olla edestä täytettävä.
 
Candy kannattaa kiertää kaukaa.. ekasta lähtien oli ihan täys susi :S toinen kone vasta varsinainne riesa olikin...

Nyt ois tänään tulossa lg:n suoraveto kone(hihnaton) ..hiljanen pitäis olla ja hihnaton..
 
"vieras"
Mun yhellä kaverilla kans ollu 2 candyä ja haukkunu alimpaan helvettiin.

Ite jos olisin konetta uusimassa, ostaisin höyrypesukoneen.

Mut normipesukoneista kannatan tuttuja merkkejä (lg, electrolux) ja diginäytöllä, missä voi säätää aikaa.
 
"Hemuli"
Candy kannattaa kiertää kaukaa.. ekasta lähtien oli ihan täys susi :S toinen kone vasta varsinainne riesa olikin...

Nyt ois tänään tulossa lg:n suoraveto kone(hihnaton) ..hiljanen pitäis olla ja hihnaton..
Ok, juu tuon merkkistä emme ole kaupoilla katselleet, meidän onni näköjään..

Asko-merkkistä konetta suositteli yksi kauppias, toinen taas Miele-merkkiä. Tuosta Askosta en ollut ikinä ennen kuullutkaan, valmistetaan Ruotsissa...
 
"Hemuli"
[QUOTE="vieras";25188828]Suosittelen Mieleä. On kalliimpi kuin muut, mutta myös parempi. Anopilla kestänyt sama kone iät ja ajat, meilläkin toiminut monta vuotta moitteetta.[/QUOTE]

Kiva kuulla kun minä olen kallistunut tuohon Mielen koneeseen enemmän, onhan se kalliimpi mutta köyhän ei kannata ostaa halpaa. Electrolux näytti myös ihan ok koneelta. Vähän tuntuu että liikaa vaihtoehtoja kaupoissa kun menee pienen ihmisen pää ihan sekaisin... :)
 
Täällä suositellaan myös Mieleä. Ollut pari vuotta eikä mitään ongelmia. Toiveissa olisi että kestäisi vielä monta monta vuotta. Sitä ennen oli Ariston (eikä halvimmasta päästä) ja hajosi lopullisesti 4 käyttövuoden jälkeen. Isovanhempani juuri kehuivat myös Mieleä,pyörittänyt heidän pyykkejään 27 vuotta moitteettomasti. (Tosin heillä varmasti käyttöäkin vähemmän kun lapsiperheellä)


[QUOTE="vieras";25188828]Suosittelen Mieleä. On kalliimpi kuin muut, mutta myös parempi. Anopilla kestänyt sama kone iät ja ajat, meilläkin toiminut monta vuotta moitteetta.[/QUOTE]
 
Meillä oli 12 vuotta Upon Siniviiri ja oli hyvä siihen saakka kun hajosi pari kuukautta sitten. Meilläkin hankinta edessä, en vain ole jaksanut vielä kovin asiaan perehtyä, mutta hiljainen joo ja ainakin 8kg:n täyttö ja sivulta aukeava, portaaton lämpötilojen ja ohjelmien säätö, samoin linkous ja siinä 600-1400 vähintään (onko noi nyt kierroslukemia). Pitää olla ylimääräisiä huuhteluita ja ajastin voisi olla ok. Tässä nyt mitä vaadin näin äkkiseltään koneeltani. Niin ja tietty kaikki pesutulokset vähintää A, huuhtelu samoin ja linkousteho myöskin, mieluiten ne saa olla jotain A+.
 
.....
Ostaisin Mielen. Kalliita ja helvetin rumia, mutta merkillä hyvä imago (=näyttää hyvältä kylpyhuoneessa :D ), mikä ainakin aiemmin oli tae myös kestävyydestä vaikka nykylaatu hieman epäilyttääkin. Tai sit sen LG:n suoravedon.

Itselläni on nyt toinen Candyn kone peräkkäin, edellinen jäi eksälle mutta oli ihan ok sen 2 vuotta mitä käytin. Joskin äänekäs ja repi vaatteita. Nykyisen ostin olosuhteiden pakosta kun on ainoa edestä täytettävä kone joka mahtuu vanhan talon kapeasta kylppärin oviaukosta sisään... Enpä oikein voi kehua; toimii, mutta halpa hinta näkyy ja kuuluu. Ja tämäkin tekee vaatteisiin reikiä.
 
"Hemuli"
Aika moni nyt antaa äänensä Mielelle joten kyllä se taitaa olla meidän seuraava kone, kovin kauaa en voi ilman konetta olla kun omassa talossa asutaan enkä viitsi sukulaisille kantaa pyykkejä vaikka siellä olisi pyykkituvassa isot koneet... ;)

Kyllä sen nyt huomaa kuinka paljon pyykkiä ehtii kertyä kun ei koko viikolla pysty pesemään, uusi kone joutuu kyllä heti ahkeroimaan kunhan kotiutuu.

Kiitos kaikille mielipiteistä!
 
Meillä entinen pesukone oli miehen tädin vanha Miele. Toimi moitteettomasti niin kauan kun toimi, kunnes eräänä päivänä ei enää halunnutkaan toimia.
Otettiin uudeksi koneeksi Ariston Hotpoint. Ollaan oltu hyvin tyytyväisiä, ei moitittavaa. Parasta on iso täyttämäärä.
 
"Hemuli"
Meillä tuosta vanhasta koneesta poksahti moottori, oli siinä jotain muutakin vikaa, uusi moottori olisi maksanut lähemmäs 400€ plus työn hinta päälle, lisäksi korjaaja tosiaan sanoi että rumpu ei pääse pyörimään kuten pitää joten siellä jotain häikkää olisi. Joten ei kannata enää korjata. Luin kanssa hiljattain sen jutun että kodinkoneita ei ole tehty kestämään kuten ennen ja niinhän se on, muuten ei kauppa kävisi..
 
HippuTAR
Meillä on nyt ollu joku viitisen vuotta Cylinda, oon ollu hyvin tyytyväinen siihen. Sitä ennen meillä oli joku halppiskone jota korjattiin takuuaikana kaks kertaa ja takuun loputtua loppu konekin.
Mun eka oma pesukone oli anopilta saatu Electrolux jostain seitkytluvulta. Kyseinen kone on edelleen käytössä miehen veljellä. Me jouduttiin siitä luopua muutettaessa kun ei se mahtunut uuteen asuntoon.
 
"kolmen äiti"
Meillä on 12 vuotta vanha AEG:n ökolavamat, ollut huippu vehje. Maksoi aikanaan turkasesti, mutta ei oo tarvinnut muuta, kuin poistovesipumppu uusia ja hiilet vaihtaa pari vuotta sitten, ja korjaaja sanoikin, että siinä on konetta taas seuraavaksi 10 vuodeksi, saa nähdä. Se korjaaja myös sano, että kone kestää paremmin, mun käyttää nestemäisiä pesuaineita, ja näin olemme aina tehneetkin.
Sen oon tosta oppinut, että sitten kun tuosta aika jättää, niin hinta ei ratkaise uuden koneen hankintaa.
Ja koko tän 12 vuotta kone on laulanut ainakin kerran päivässä, usein enemmänkin, ja olen pessyt siinä myös mattoja ;)
Ei voi kuin suositella AEG:tä, elleivät oo laatuaan huonontaneet vuosien myötä.
 

Yhteistyössä