kehtaisitko viedä 50e seteleinä 5000e kerralla pankkiin ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sukanvarsisäästäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eikös pankilla ole nykyään joku systeemi, että tollasista summista on tehtävä selvitys että mistä ne on peräisin? Joudut varmaan jotain papereita täytteleen. Että voit todistaa ettet ole tehnyt jotain rikollista saadaksesi sen summan. Pimeetä työtä, pimeitä kauppoja, ryöstön, kavalluksen...

Kysyy mistä rahat on peräisin. Sua epäiltäisiin rahanpesusta.

Ehkä mä maksaisin niillä vaan päivittäistavaraostoksia pikku hiljaa niin että palkka jäisi tilille ja säästöt kuluis hiljalleen pois. Tai ostaisin jotain mitä sitten jossain vaiheessa tarttee ostaa.

Sä joudut sielä selittämään että ne rahat on sun ja mistä olet ne saanut. Jos et pysty tyhjentävästi tuota selittämään niin poliisit voi puuttua asiaan. Eli itse en veisi tuollaista summaa tilille.

Ei kai sitä selvitystä noin pienestä summasta tarvi tehdä? Ja vaikka tarvisikin, niin eihän sulla mitään hätää ole, jos siis olet ne rahat ihan vaan säästänyt. Ei se rikollista ole.

Alkuperäinen kirjoittaja sukanvarsisäästäjä;27223618:
en, mutta mietin juuri sitä, että jos joudun vaikeuksiin, jos en pysty todistamaan, että olen ne itse säästänyt rehellisin keinoin, ja milläs sen todistaa?

Mitä ihmeen toditusaineistoa mahdat mukaas tarvita? Kysyvät korkeinaan et mistä rahat on peräisin.
Isompiakin summia olen pankkiin vieny ja aina on sana riittänyt. Jos kerran viet isomman rahasumman pankkiin etkä jatkuvasti niin ei ne mistään rahanpesusta ala rikosilmotusta tekemään.

Minä tekisin varmaan tosiaan niin että käyttelisin noita käteisiä kaupassa ja antaisin sillä aikaa säästyä rahaa "itsestään" tilille, säästyypähän pankkikäynniltä ja mahdollisilta kysymyksiltä ja palvelumaksuilta (kai ne siitäkin nykyään jonkun maksun ottaa jos omalle tilille laitat rahaa?)

[QUOTE="vieras";27223660]Minä tekisin varmaan tosiaan niin että käyttelisin noita käteisiä kaupassa ja antaisin sillä aikaa säästyä rahaa "itsestään" tilille, säästyypähän pankkikäynniltä ja mahdollisilta kysymyksiltä ja palvelumaksuilta (kai ne siitäkin nykyään jonkun maksun ottaa jos omalle tilille laitat rahaa?)[/QUOTE]

sekin vielä? miten se summa määräytyy?

[QUOTE="alma";27223637]Ei kai sitä selvitystä noin pienestä summasta tarvi tehdä? Ja vaikka tarvisikin, niin eihän sulla mitään hätää ole, jos siis olet ne rahat ihan vaan säästänyt. Ei se rikollista ole.[/QUOTE]

Meillä mies vei 5000eja kyllä piti selvitys tehdä

[QUOTE="Vieras";27223681]Meillä mies vei 5000eja kyllä piti selvitys tehdä[/QUOTE]

ok. mutta en mä edelleenkään tajua, mitä panikoitavaa tossa on, jos ap:llä ei ole kämpässään kannabisviljelmää tai bordellia.

Alkuperäinen kirjoittaja sukanvarsisäästäjä;27223567:
jos tyhjentäisin tuon sukan, ja veisin pankkiin viimeinkin :) mitähän se virkailija ajattelee?

Pankissa ennenmuinoin töissä olleena voin sanoa, että siellä hyvin pian "sokeutuu" rahan arvolle, kun päivittäin siirtelee miljoonia tileiltä toisille. Eli tuskin virkailija ihmettelee sen kummemmin. Mutta tosiaan nykyisin tuollaisesta käteistalletuksesta joutuu selvityksen antamaan.

[QUOTE="alma";27223637]Ei kai sitä selvitystä noin pienestä summasta tarvi tehdä? Ja vaikka tarvisikin, niin eihän sulla mitään hätää ole, jos siis olet ne rahat ihan vaan säästänyt. Ei se rikollista ole.[/QUOTE]

Nykyään ovat aika tarkkoja. poika myi toissa kesänä vanhan autonsa käteisellä ja vei rahasta 1500 € pankkiin. Pankki vaati selvitystä alkuperästä, jokin lomake täytettiin.

Yhteistyössä