Kehtaisitko pyytää lapsesi kummit syntymäpäiväkahville ja tarjota pelkkiä keksejä?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
nimiii
...ja mitä sitä nyt pihtailemaan kun lapsella on synttärit. Lapsillekkin jää kivat muistot kun on synttärit huomioitu ja päivä on jotenkin erityinen. Nimim. omia synttäreitä ei lapsena juuri huomioitu..

Meillä vietettiin kuopuksen synttäreitä ja kummit eivät päässeet. Kyselivät muutama päivä myöhemmin että voisivatko tulla käymään ja sanoin että sopii. Tarjolla oli pipareita ja wienerpitkoa :ashamed: Kakkua en tehnyt kun eivät kerran varsinaisena juhlapäivänä tulleet. :whistle:

vv
no joo, synttärit kuitenkin kyseessä niin vois sen kakun vaiks tarjota! En mä muuten yleensä tarjoile mitään ihmeempiä jos joku kaveri käy kahvilla pikaisesti. Jos olen jonkun kutsunut kahville, niin silloin varaan jotain tarjottavaakin.

Noh
No ehkä tuo oli jo turhan minimalistista, mutta mua kyllä ahdistaa, kun täälläkin saa aina lukea, miten pitää joka ohikulkijalle pistää pöytä koreaksi, ettei vaan ole huono emäntä. Mä en erityisesti tykkää kokata (ehkä koska ei vaan ole aikaa ), enkä ole leiponut varmaan vuoteen muuta kuin sämpylöitä ja pannukakkua. Mun kaveri tekee aina hyvät ruuat ja ihanat leipomukset, kun sinne menee, mutta mulla on lähinnä ahdistaa katsoa, kun toinen hiki hatussa vääntää ruokaa ja herkkuja, kun mä haluaisin istua kaverin kanssa, jutella ja olla rennosti. Siinä tulee itellekin sellainen olo, että ei sais laiskotella, vaan auttaa ja tehdä jotain.

Mun mielestä vieraille, jotka tulee synttärikahville, pitäisi ihan hyvin riittää vaikka keksit, jätski ja kahvi. Varsinkin jos ei siis mitkään juhlat, vaan pelkät kummit käymässä. Juhliin leipoisin kakun ja ehkä jonkun suolaisen piirakan lisäksi.

Ei ole itsellä tapana noin toimia, jos pyydän kylään niin kyllä silloin on tarjottavaakin.

Mutta mistäs me tiedetään että onko ap:n kummilapsen perheellä esim. rahasta tiukkaa, eikä yksinkertaisesti ole rahaa ostaa kakkua tai siis on pakko sekin raha pistää ruokaan? Ei kaikki ole aina niin yksinkertaista kun näyttää...

vieras
Menikö ap sinä päivänä kun alunperin kutsuttu? Ettei vaan olis näitä "en mä pääse sillon, tullaan seuraavana tiistaina", ja sitten odotetaan että pöytää notkuu tarjoiluista.

ei ymmärrä
Taitaa olla huonot välit kummilapsen vahempin kanssa, jos täällä heidän tarjottaviaan moitit. Olisin minäkin muutakin tarjonnut, mutta en ymmärrä tuotakaan, että joku suivaantuu huonoista tarjottavista. Mulle on ihan yksi lysti mitä kyläpaikassa tarjotaan. En minä sinne syömään mene vaan ystäviäni tai sukulaisiani tapaamaan.

Törkeän huonot tavat nykyään ihmisillä, kun jatkuvasti täälläkin haukutaan jonkun kahvitarjoilua tai saatuja lahjoja.Lahjat ja tarjoilut on sellaista ylimääräsitä bonusta, että en ymmärrä miten kukaan voi niistä loukkaantua. Voin ihan itse ostaa juuri sellaisia herkkuja tai tavaroita kuin haluan ja jos joku haluaa minulle antaa jotakin, se on vain ylimääräistä ekstraa, josta olen iloinen ja kiitän kauniisti.

ippi
Kyllä minäki laittaisin kummille kunnon tarjoilut vaikkei pääsisi "oikeana" päivänä. Mutta voisin kyllä olla loukkaantunut jos ei pääse kun on alunperin kutsuttu... Riippuu mistä syystä tulee myöhemmin. Ei sitä tarvitse kakkua uudelleen leipoa, mutta kaupasta saa vaikka mitä ihania pakasteita!

höps
Kutsuttiinpa keran kylään, eikä tarjottu mitään. Emäntä lopetti ruokailua kun menin ja ehkä ikään kuin jälkkäriksi pöydällä oli auki pieni jogurttirusinapussi, josta lapsi kaiveli likaisilla käsillä enkä sitten ottanut, niitä tarjotiin..

Yhteistyössä