Kehtaisitko muistuttaa, jos tuttusi/sukulaisesi olisi pyytänyt tekemään jonkin suuritöisen käsityön...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
..ja luvannut maksaa vaivanpalkkaa ajastasi, eikä sitten maksaisikaan? Meillä eräs tuttava, ei olla hirveän läheisiä, mutta kuuli minun tekevän paljon käsitöitä ja pyysi tekemään lapsenlapselleen villa-asun (haalarin, töppöset,lapaset ja myssyn). Tein nuo, maksoin itse langat, koska hän aikoi maksaa sitten kaiken kerralla, eikä edes tiennyt, millaisesta langasta nuo olisi hyvä tehdä. Kävin sitten viemässä vaatteet hänelle työpaikalleen ja hän sanoi, ettei hänellä juuri nyt ole rahaa lompakossaan, mutta nostaa automaatilta ja tuo myöhemmin. Ollaan usein tuon jälkeen nähty, muutaman kerran hän harmitteli,ettei ollut hoksannutkaan käydä rahaa hakemassa ja aikonut aina kuitenkin maksaa, myöhemmin. puku näyttää olevan kovassa käytössä, käydään lapsen äidin kanssa samoissa kerhoissa ja siellä hän on monelle kertonut,kuk puvun tehnyt ja että jos joku tarvitsee samanlaista, niin kannatta minulta kysyä, kerkeäisinkö tekemään.. En ole tälle äidille kehdannut sanoa, ettei hänen äitinsä ole maksanut edes puvun lankoja, saati lupaamaansa vaivanpalkkaa.. Miten te toimisitte? Itselläkään ei ole ylimääräistä rahaa ja vähän senkin vuoksi aloin aikanaan pukua tekemään, jotta saisi vähän lisärahaa. nyt tympäisee ja harmittaa =(

Mitä jos laittaisit vaikka tekstarina tilinumeron ja viestin, että näin olis varmaan helpointa maksaa se vauvan asu, niin ei tarvitse sitä käteistä lähteä nostamaan.

Voi kiitos tästä neuvosta =). Eipä tullut itsellä mieleenkään. Mulla ei tosin ole hänen numeroaan, mutta saan sen kyllä hommattua. Eikä tarvitse kasvoikkain alkaa häneltä "kerjäämään"

Kyllä kehtaisin ihan suoraan kysyä rahojeni perään. Ja olisin vielä' niinkin törkeä, että jos ei rahoja ala kuulumaan, kysyisin siltä lapsen äidiltä ihan pokkana, että tietääkö mitä tälle työn tilaajalle kuuluu, kun sinun pitäisi hieman kysellä rahojesi perään. Tai jotain vastaavaa, jotta tulisi ainakin totuus ilmi.

Yhteistyössä